  • 31. Data: 2008-08-14 21:06:18
    Temat: Re: Tyle na temat paskow i pinow.
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 22:53:56 +0200, Mithos napisał(a):

    > Mi tez podwyzszyli limit o 50% po roku. Ale nadal mam mniej niz moje
    > miesieczne zarobki. Wiec jak dla mnie nedza.

    To jakoś dziwnie wnioskowałeś o kartę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2008-08-14 21:06:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > 2. na karcie NIE MA zapisanego PINu! kopiując dane z paska lub (o zgrozo)
    > czipa nie da się skopiować PINu!!! - do zapamietania raz na zawsze!

    Chodzi o to, ze jak masz karte hybryde to nawet jak wsadzisz ja do
    terminalu z chipem i dokonasz autoryzacji pinem, ktory ktos podpatrzy,
    to nastepnie po skopiowaniu danych z paska magnetycznego mozna robic co
    sie chce, jesli zna sie pin uzyty do autoryzacji chipowej.

    W skrocie : uzywasz karty metoda chipowa > podajesz pin > ktos pin
    podglada > ktos kopiuje pasek > ktos uzywa skopiowanej karty i przy
    pomocy podpatrzonego pinu dokonuje autoryzacji.

    Karta autoryzowana pinem, ma sens jedynie wtedy kiedy nie da sie jej
    skopiowac czyli w sytuacji gdy nie posiada paska magnetycznego. Karta
    hybrydowa to bardzo duze zagrozenie dla klienta, bo chrakteryzuje sie
    znacznie mniejszym bezpieczenstwem. A jakie ma zalety ? Ona nie ma.

    --
    Mithos

  • 33. Data: 2008-08-14 21:12:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > To jakoś dziwnie wnioskowałeś o kartę.

    Niby jak ? Przyjechal do firmy "pan z Citi", wypelnilem wniosek i
    dostalem karte.

    Zaznaczam jeszcze raz : KAZDY inny bank daje mi kilka razy wiekszy limit
    niz Citi.

    --
    Mithos

  • 34. Data: 2008-08-14 21:13:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Nie trzeba nadpłacać, możesz czasowo podwyższyć limit. Jeśli klient nie
    > ma żadnych opóźnień w płatności -- nie ma z tym problemu.
    > Nie podnoszą Tobie limitu co kilkanaście miesięcy? Mi przez niecałe 4
    > lata podwyższyli go 3-krotnie.

    limit można podwyższyć max o 25% raz na 6 m-cy....a wnioskowac o kk Citi
    mozna nawet nie przedstawiajac zaswiadczenia o dochodach...i mozna dostac
    golda z limitem 10kzl ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 35. Data: 2008-08-14 21:14:46
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Nie trzeba nadpłacać, możesz czasowo podwyższyć limit. Jeśli klient nie
    > ma żadnych opóźnień w płatności -- nie ma z tym problemu.

    Tak ale takie podniesienie jest tylko czasowe i nie miesci sie w
    maksymalnym okresie GP (a przekroczenie limitu jest bolesne, a tym sie
    to wlasnie skonczy). Poza tym tak jak pisalem jest to niewygodne.

    > Nie podnoszą Tobie limitu co kilkanaście miesięcy? Mi przez niecałe 4
    > lata podwyższyli go 3-krotnie.

    Mam ich karte dopiero drugi rok. Raz juz podniesli. Zeby mial jakis
    sensowny limitu musialbym jeszcze poczekac z 3-4 lata (zakladajac ciagle
    podwyzszanie o 50%). Poki co czeka, bo karta dozywotnio darmowa.

    --
    Mithos

  • 36. Data: 2008-08-14 21:17:18
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > nastepnie po skopiowaniu danych z paska magnetycznego mozna robic co sie
    > chce, jesli zna sie pin uzyty do autoryzacji chipowej.

    tak, ale PIN trzeba podpatrzec, jak znajdziesz taką kartę na ulicy i ją
    zeskanujesz na milion sposobow to PINu nie odczytasz...

    > W skrocie : uzywasz karty metoda chipowa > podajesz pin > ktos pin
    > podglada > ktos kopiuje pasek > ktos uzywa skopiowanej karty i przy pomocy
    > podpatrzonego pinu dokonuje autoryzacji.

    wniosek, trzeba dobrze chronic PIN - to zadna filozofia...

> [...]
    > hybrydowa to bardzo duze zagrozenie dla klienta, bo chrakteryzuje sie
    > znacznie mniejszym bezpieczenstwem. A jakie ma zalety ? Ona nie ma.

    a ma jakies wieksze wady niz ta z paskiem, ktora jest autoryzowana podpisem
    (tak rowniez sie zdarza)?
    poza tym majac karte na podpis rowniez mozna pobrac gotowke (cashback),
    niewielkie kwoty, ale mozna...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 37. Data: 2008-08-14 21:20:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 23:12:33 +0200, Mithos napisał(a):

    > Niby jak ? Przyjechal do firmy "pan z Citi", wypelnilem wniosek i
    > dostalem karte.

    No to nie wiem dlaczego dali Ci tak niski limit. Mi dali tyle, ile
    chciałem (a że wolę 2-3 karty z niższym limitem, niż jedną z byczym, to
    mam).

  • 38. Data: 2008-08-14 21:30:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > No to nie wiem dlaczego dali Ci tak niski limit. Mi dali tyle, ile
    > chciałem (a że wolę 2-3 karty z niższym limitem, niż jedną z byczym, to
    > mam).

    Tez nie wiem. Ale nie mam zamiaru sie juz prosic kolejny raz o
    zwiekszenie limitu. Nie chca zarabiac, to nie. Zarabiaja inni. Mnie w
    zasadzie obojetne jaka karta place.

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2008-08-14 21:36:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > tak, ale PIN trzeba podpatrzec, jak znajdziesz taką kartę na ulicy i ją
    > zeskanujesz na milion sposobow to PINu nie odczytasz...

    I w tym jest problem, ze nie ma pewnej metody zasloniecie PINu.

    > wniosek, trzeba dobrze chronic PIN - to zadna filozofia...

    Nie ma 100% ochrony.

    > a ma jakies wieksze wady niz ta z paskiem, ktora jest autoryzowana podpisem
    > (tak rowniez sie zdarza)?

    Nie da sie udowodnic, ze sie nalezycie chronilo PIN w przypadku gdy ktos
    nakupi sobie czegos na nasza karte.

    > poza tym majac karte na podpis rowniez mozna pobrac gotowke (cashback),
    > niewielkie kwoty, ale mozna...

    Ale tylko niewielkie i raczej nikt sie w to nie bedzie bawil, bo i po co
    skoro na rynku jest masa "bezpiecznych" kart hybrydowo-pinowych.

    --
    Mithos

  • 40. Data: 2008-08-15 00:15:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

    > 1. widzialem na raporcie z NBP karty czipowe (hybrydy czip + pasek stanowily
    > osobną grupę) więc zgodnie z nim wyglądało na to, że w Polsce istnieją karty
    > tylko z czipem (jakoś takiej jeszcze nie widzialem)
    > 2. na karcie NIE MA zapisanego PINu! kopiując dane z paska lub (o zgrozo)
    > czipa nie da się skopiować PINu!!! - do zapamietania raz na zawsze!

    Nie czytales notatki?
    Kopiowano pasek a pin zdobywano hmm... organoleptycznie.