  • 11. Data: 2009-07-09 11:38:01
    Temat: Re: UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:h31pc5$sq1$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Rząd Szwajcarski razem z bankiem UBS stwierdzili mniej więcej tyle, że
    > użyją wszelkich dostępnych im środków aby nie przekazywać danych o
    > przepływach na rachunkach obywateli USA do ich kraju (rząd USA uważa, że
    > należą mu się jakieś podatki od posiadaczy tych rachunków).
    >
    > Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z terroryzmem?
    > Przecież to koniec świata zapewne spowoduje zaraz. I oby nie okazało się
    > to tylko zagraniem medialnym. :)

    Gdyby nie było to zagraniem medialnym, powiedzieliby wprost:
    "Nigdy nikomu nie przekażemy tych danych"

    Stwierdzenie typu "uzyjemy wszelkich dostępnych nam środków"
    jest zwykłym mydleniem oczu.
    Zawsze można potem powiedzieć, że wszelkie dostępne nam środki nie były
    wystarczające, gdyż przeciwnik posiadał środki mocniejsze.

  • 12. Data: 2009-07-09 11:42:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zawsze można potem powiedzieć, że wszelkie dostępne nam środki nie były
    > wystarczające, gdyż przeciwnik posiadał środki mocniejsze.

    Tak ostro jak proponujesz nie mogli powiedzieć. Stosunki między państwami
    jednak wyglądają nieco inaczej niż między dwiema firmami.

    Tym bardziej w odniesieniu do kwestii nie do końca jednoznacznych oraz
    takich, gdzie łatwo o różnego rodzaju manipulacje (a taką kwestią wydaje się
    być chronienie swoich dochodów przed pazernością państw i różnych innych
    przedstawicieli Większego Wspólnego Dobra). Musieli sobie zostawić furteczkę
    gdyby USA wymyśliły jak ich postawić w sytuacji bez wyjścia.

  • 13. Data: 2009-07-09 13:15:55
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    A ja nie rozumiem skad te krzyki i ta nagla troska o los obywateli USA
    na pl.biznes.banki :)

    No bo co nas w koncu obchodzi czego rzad jakiegos panstwa za oceanem
    wymaga od Szwajcarskiego banku zeby sciagnac podatki od swoich
    obywateli? Reguly sa jasne: nalezysz do klubu "USA" - placisz
    rokrocznie "oplate czlonkowska". Nie chcesz placic - wypisujesz sie z
    klubu. Proste.

    Ja bym sie raczej skoncentrowal na obrzucaniu blotem za przekazywanie
    danych do USA o WSZYSTKICH korzystajacych ze SWIFT - bo to jest
    dopiero granda!

    To jak, kto zacznie? :)

  • 14. Data: 2009-08-12 13:37:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    No i chyba niestety UBS ujawni te dane Amerykanom.

    USA zrezygnuje z rozstrzygania sporu przez sąd i podpisze z UBS
    porozumienie. Ciekawe jak to się skończy dla UBS.

  • 15. Data: 2009-08-12 13:41:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Sie, 09:37, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w
    wiadomościnews:h31pc5$sq1$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > No i chyba niestety UBS ujawni te dane Amerykanom.

    I tak JUZ ujawnili dane czesci wlascicieli kont przed ta cala
    pokazowka w mediach. Co za roznica?
    Wszyscy malwersanci usilujacy ukryc cos przed IRS skreslili UBS z
    listy "bezpiecznych" bankow. :D

  • 16. Data: 2009-08-12 14:08:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 12 Sie, 09:37, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > I tak JUZ ujawnili dane czesci wlascicieli kont przed ta cala
    > pokazowka w mediach. Co za roznica?

    Ale teraz było medialnie nośne siłowanie się z obrońcami przed terroryzmem,
    mogło być różnie.

    > Wszyscy malwersanci usilujacy ukryc cos przed IRS skreslili UBS z
    > listy "bezpiecznych" bankow. :D

    Wiadomo. Dla imidżu banku może to mieć różne efekty, i pozytywne, i
    negatywne. :)

    To jest niestety silnie nagłośniony w mediach precedens, więc myślę, że
    bardzo szybko będzie trzeba skreślić całą Szwajcarię. Na szczęście jest
    bardzo wiele innych krajów.

  • 17. Data: 2009-08-12 14:32:04
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Sie, 10:08, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > To jest niestety silnie nagłośniony w mediach precedens, więc myślę, że
    > bardzo szybko będzie trzeba skreślić całą Szwajcarię.

    Uhm...Jezeli podlegasz obowiazkowi podatkowemu w USA - to skreslaj,
    skreslaj... :D