-
1. Data: 2003-03-10 10:27:33
Temat: UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont
Od: Marcin Sroka <m...@p...fm>
Witam Grupowiczów !
Ten mail to ostrzeżenie do wszystkich, którzy realizują przelewy przez
Sezam korzystając z przelewów wzorcowych.
Dziś rano dostałem SMSa z BPHBPK z informacją, że nie zrealizowano
jednego z przelewów, które złożyłem przez Sezam w piątek 07.
W serwisie Sezam można się dowiedzieć tylko, że "przelew został
odrzucony, błąd realizacji". Pownieważ był to przelew wybrany z listy
PRZELEWÓW WZORCOWYCH, w którym zaktualizowano tylko kwotę, więc nie był
to problem literówki w nazwie i/lub numeru rachunku beneficjenta.
Tych, którzy nie mają konta w BPHPBK, informuję, że na przełomie lutego
i marca była w banku przerwa techniczna, w czasie której wprowadzano do
systemów informatycznych nowe numery kont (zgodne z NRB). Oczywiście
zgodnie z zapisami odpowiedniej ustawy bank ma obowiązek realizować
przelewy na dotychczasowe numery kont jeszcze do czerwca 2004.
Zadzwoniłem do pomocy technicznej i tam miły pan poinformował mnie, że
po konwersji zdarza się, że system PROFILE (czyli system księgowy)
CZASEM odrzuca przelewy, które zostały zarejestrowane przed konwersją
(czyli przed końcem lutego tego roku). I nie jest to problem numeru
konta beneficjenta, które oczywiście jest nadal zapisane w starej
konwencji, ani momentu, w którym zlecono realizację, a tylko tego, czy
przelew został wybrany z PRZELEWÓW WZORCOWYCH i czy ten wzorzec został
zarejestrowany przed, czy po konwersji.
Najśmieszniejsze jest to, że jak taki sam przelew złożymy ręcznie (tzn.
wypełnimy wszystkie pola od początku), a nie pobierzemy go z wzorcowych,
to zostanie zrealizowany na pewno !!!. (Dzwoniłem dwa razy, żeby się
upewnić, że tak jest).
Pocieszające jest to, że tylko niektóre takie przelewy nie są
realizowane :). U mnie jeden się udał, a drugi nie.
Rozwiązania:
- zdefiniować przelew ręcznie (tzn. nie wybierać go z listy wzorcowych)
- usunąć stary wzorzec i zdefiniować nowy (dokładnie identyczny)
Opisane "zjawisko" jest szczególnie groźne dla tych, którzy zlecają
przelewy na ostatnią chwilę. W przypadku ich niezrealizowania w terminie
mogą się narazić na koszty (np. opłata za spóźnioną spłatę zadłużenia w
KK i odsetki od kredytu w niej) i utratę dobrej reputacji (np. spóźniona
rata za samochód). Myślę, że poniesione koszty można "wyreklamować" od
BPHPBK (choć pewnie nie jest to procedura przyjemna), ale reputacji już
nic Wam nie przywróci.
MJS.
-
2. Data: 2003-03-10 13:06:46
Temat: Re: UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont
Od: MarcinF <m...@i...pl>
Marcin Sroka wrote:
>
> Witam Grupowiczów !
>
> Ten mail to ostrzeżenie do wszystkich, którzy realizują przelewy przez
> Sezam korzystając z przelewów wzorcowych.
>
pamietam ze po ktorejs modernizacji (chyba na przelomie roku)
w kilku wzorcowych przelewach pojawily sie dodatkowo jakies smieci...
nawet nie pytalem o to helpdesku... szkoda czasu
-
3. Data: 2003-03-10 18:28:07
Temat: Re: UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont
Od: j...@p...onet.pl
Witam
Ale, ale może i masz troszeczkę racji ale jak narazie na dzisiaj nie mam
kłopotów nawet ze spłaceniem kwoty na MASTERze
>Witam Grupowiczów !
>
> Ten mail to ostrzeżenie do wszystkich, którzy realizują przelewy przez
> Sezam korzystając z przelewów wzorcowych.
>
> Dziś rano dostałem SMSa z BPHBPK z informacją, że nie zrealizowano
> jednego z przelewów, które złożyłem przez Sezam w piątek 07.
>
> W serwisie Sezam można się dowiedzieć tylko, że "przelew został
> odrzucony, błąd realizacji". Pownieważ był to przelew wybrany z listy
> PRZELEWÓW WZORCOWYCH, w którym zaktualizowano tylko kwotę, więc nie był
> to problem literówki w nazwie i/lub numeru rachunku beneficjenta.
>
> Tych, którzy nie mają konta w BPHPBK, informuję, że na przełomie lutego
> i marca była w banku przerwa techniczna, w czasie której wprowadzano do
> systemów informatycznych nowe numery kont (zgodne z NRB). Oczywiście
> zgodnie z zapisami odpowiedniej ustawy bank ma obowiązek realizować
> przelewy na dotychczasowe numery kont jeszcze do czerwca 2004.
>
> Zadzwoniłem do pomocy technicznej i tam miły pan poinformował mnie, że
> po konwersji zdarza się, że system PROFILE (czyli system księgowy)
i tu się mylisz, nie jest to system księgowy ale System Centralny w wersji
PROFILE 5.1 i tylko cząstka tego systemu jest systemem księgowym. W mojej
poprzedniej pracy miałem troszeczkę do czynienia z PROFILEM.
> CZASEM odrzuca przelewy, które zostały zarejestrowane przed konwersją
> (czyli przed końcem lutego tego roku). I nie jest to problem numeru
> konta beneficjenta, które oczywiście jest nadal zapisane w starej
> konwencji, ani momentu, w którym zlecono realizację, a tylko tego, czy
> przelew został wybrany z PRZELEWÓW WZORCOWYCH i czy ten wzorzec został
> zarejestrowany przed, czy po konwersji.
>
> Najśmieszniejsze jest to, że jak taki sam przelew złożymy ręcznie (tzn.
> wypełnimy wszystkie pola od początku), a nie pobierzemy go z wzorcowych,
> to zostanie zrealizowany na pewno !!!. (Dzwoniłem dwa razy, żeby się
> upewnić, że tak jest).
>
> Pocieszające jest to, że tylko niektóre takie przelewy nie są
> realizowane :). U mnie jeden się udał, a drugi nie.
>
> Rozwiązania:
> - zdefiniować przelew ręcznie (tzn. nie wybierać go z listy wzorcowych)
> - usunąć stary wzorzec i zdefiniować nowy (dokładnie identyczny)
>
> Opisane "zjawisko" jest szczególnie groźne dla tych, którzy zlecają
> przelewy na ostatnią chwilę. W przypadku ich niezrealizowania w terminie
> mogą się narazić na koszty (np. opłata za spóźnioną spłatę zadłużenia w
> KK i odsetki od kredytu w niej) i utratę dobrej reputacji (np. spóźniona
> rata za samochód). Myślę, że poniesione koszty można "wyreklamować" od
> BPHPBK (choć pewnie nie jest to procedura przyjemna), ale reputacji już
> nic Wam nie przywróci.
>
> MJS.
>
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl