  • 11. Data: 2004-08-25 13:09:21
    Temat: Re: Ustawa antylichwiarska a karty kredytowe
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:cgi0rn$h8h$1@inews.gazeta.pl...

    > No właśnie - jeśli. A ponieważ nie przejdzie, bo nikomu się to nie opłaca,
    > to możemy się nie niepokoić :)

    Ale czym sie tu niepokoic? :D banki nie dadza sobie robic krzywdy - bedzie
    nizszy %, ale np skoncza sie promocje z darmowym wydawaniem kart ;-)

    --
    JaKi

  • 12. Data: 2004-08-25 13:39:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> writes:

    > Twierdzisz ze przeciętny limit na KK to 4KPLN?

    Twierdze ze mniej.

    MJ

  • 13. Data: 2004-08-25 16:56:54
    Od: "Peterka" <p...@o...pl>

    > No wlasnie. Dokladniej niz np. przy udzielaniu kredytu na pralke,
    > ktory akurat jest podobnej wysokosci co przecietny limit na karcie.
    >
    >  MJ

    Przecież to proste. Ryzyko dla kredytu gotówkowego (kart) jest wyższe niż dla
    kredytu towarowego - jeśli nie spłacisz pralki to Ci ją smutni panowie
    zwindykują, a jak wydasz cały limit karty na napoje wyskokowe to...

    pozdrawiam,
    Peterka

  • 14. Data: 2004-08-25 17:01:48
    Od: "Peterka" <p...@o...pl>

    > Ale czym sie tu niepokoic? :D banki nie dadza sobie robic krzywdy - bedzie
    > nizszy %, ale np skoncza sie promocje z darmowym wydawaniem kart ;-)
    >
    > JaKi

    Dokładnie. Pojawią się prowizje. Banki na takie okazje wprowadzają do swoich
    tabel opłat pozycje z kwotą 0 (zero). Po to by krótkim ruchem zmienić 0 na np.
    50. Ale nie ma się co dziwić to nie instytucje charytatywne ;-) celem banku
    jest maksymalizacja zysku..

    pozdrawiam,
    Peterka

  • 15. Data: 2004-08-25 17:37:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Peterka" <p...@o...pl> writes:

> [...]
    > wyższe niż dla kredytu towarowego - jeśli nie spłacisz pralki to Ci
    > ją smutni panowie zwindykują, a jak wydasz cały limit karty na

    Pralke dawno sprzedalem na targu, a jak nie splacam karty to mi
    sciagna z pensji... Naprawde nie widze wielkiej roznicy. Zwlaszcza ze
    naprawde limity na kartach banki daja malutkie.

    MJ

  • 16. Data: 2004-08-25 22:26:18
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "Danio" <n...@j...com> skribis:

    >lichwie. Zgodnie z ta ustawa maksymalne oprocentowanie kredytow nie bedzie
    >moglo przekroczyc sredniego o wiecej niz 1/3, czyli bedzie nie wiecej niz
    >18% (jesli czegos nie pokrecilem).

    BTW ta ustawa wydaje mi sie glupia. Bo przy wolnym rynku, nikt nikomu nie
    kaze brac kredytu powyzej np. 18%. A jak ktos taki bierze, to
    najwidoczniej sa mu potrzebne takie drogie pieniadze, a panstwo nie
    pozwala mu zaspokic swojej potrzeby.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Zostales oszukany? Nie chesz dac sie oszukac?
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<

  • 17. Data: 2004-08-26 12:50:49
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

    zwindykuja puste butelki jak zdaza (sorry nie moglem)

    a na powaznie to dal banku karty kredytowe to wygoda zarabiaja wiecej na
    transakcjach bezgotowkowych (prowizje od sprzedajacych), gotowkowe to juz w
    ogole czasem zdzierstwo (kiedys Citibank mial ok 44%), nie jestem pewien co do
    srodkow ktore bank musi przeznaczac na rezerwy z kredytow z kart chyba nie
    musi, to tez jest spore uwolnienie nie pamietam jaki % musi odprowadzac do nbp
    ,kiedys bylo 20% kwoty kredytu
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl