  • 11. Data: 2008-12-07 21:33:32
    Temat: Re: VE & VC - prowizje
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    kashmiri <n...@n...com> napisał(a):
    > Prowizja acquirerów w Wlk Brytanii:
    > - karta debetowa: suma stała (ok. 0,25 GBP);
    > - karta kredytowa: suma stała (ok. 0,25 GBP) + % od wartości transakcji (ok.
    > 2-3 %).
    >
    > To wszystko wyjaśnia.

    No i to pasuje. Np. linie Monarch naliczają taką lub podobną prowizję od
    płatności kartą. To jest uczciwe. A nie że kupuję bilet za 1eur a 6eur to
    opłata za kartę.

    --
    Sinus

  • 12. Data: 2008-12-07 21:40:36
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <k...@o...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Z tego wynika także, że po danych na karcie można zawsze rozpoznać
    > jaka to jest karta.
    > Podobnie jest w Niemczech tylko tam podobno VE jest traktowana jak
    > kredytowa, niższe(bez procentów) prowizja tylko dla Maestro a
    > najniższa dla ich własnego lokalnego wynalazku karcianego.

    Możliwe. W ogóle różnica między kartą "debetową" a "kredytową" jest bardzo
    płynna. Pewną różnicę stanowi sposób dokonywania obciążenia: online czy
    offline ("debetowa" zwykle sugeruje, że karta jest autoryzowana online); ale
    np. w USA debetówki są autoryzowane offline.

    Francja np. niemal nie zna tego, co my nazywamy kartą kredytową - są tylko
    debetówki obciążające "natychmiast" (carte a débit immediat) i z obciążeniem
    odroczonym, tzn. schodzącym z konta raz w miesiącu (carte a débit différé).

    W UK jest podobnie jak w PL.

    W Gruzji zdaje się, że wszystkie transakcje miejscowymi kartami, nawet VE i
    Maestro, dokonywane są offline, mimo że w terminalu (tzn. autoryzacja jest
    online, a obciążenie offline) - może jednak coś mieszam.

    Próbowałem wyszukać jakieś porównanie na Wikipedii, ale niestety artykuły o
    kartach są tam poniżej progu akceptowalności...

    k.

  • 13. Data: 2008-12-07 21:48:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > <k...@o...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    [...]
    > Próbowałem wyszukać jakieś porównanie na Wikipedii, ale niestety
    > artykuły o kartach są tam poniżej progu akceptowalności...

    To masz okazję się wykazać :)
    KJ

  • 14. Data: 2008-12-07 22:16:16
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    n.googlegroups.com...
    > [...]
    >
    > To masz okazję się wykazać :)

    Może poczekam jednak na kogoś mądrzejszego? ;)

    k.