  • 1. Data: 2002-09-18 09:31:41
    Temat: VE/maestro a kasy CD w czeskim cieszynie..
    Od: v...@p...onet.pl

    czy ktos moze mnie oswiecic w kwestii czy kasy kolejowe na dworcu w czeskim
    cieszynie przyjmuja karty? a jesli nie to: 1/czy w poblizu jest bankomat, 2/
    jaka jest minimalna suma, ktora mozna wyplacic? (potrzebuje tylko 64 KC... na
    bilet do ziliny)

    pozdr.
    radek

  • 2. Data: 2002-09-18 12:21:44
    Temat: Re: VE/maestro a kasy CD w czeskim cieszynie..
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    Użytkownik <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos moze mnie oswiecic w kwestii czy kasy kolejowe na dworcu w
    czeskim
    > cieszynie przyjmuja karty?
    nie pamiętam bo byłem tam wiele lat temu
    > a jesli nie to: 1/czy w poblizu jest bankomat,
    Na przeciwko dworca, są chyba ze dwa banki z bankomatami, nie pamiętam jakie
    banki, jak się wyjdzie z dworca to trzeba skręcić w lewo i kawałek iść drugą
    stroną ulicy
    > 2/ jaka jest minimalna suma, ktora mozna wyplacic? (potrzebuje tylko 64
    KC... na
    > bilet do ziliny)
    100 CZK

  • 3. Data: 2002-09-18 14:47:42
    Od: "z0rr0" <z...@N...gazeta.pl>

    v...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > cieszynie przyjmuja karty? a jesli nie to: 1/czy w poblizu jest bankomat,
    > 2/ jaka jest minimalna suma, ktora mozna wyplacic? (potrzebuje tylko 64

    Przy tej kwocie (ok. 10 zł) nie opłaca się wypłacać z bankomatów. Najprościej
    pójść do recepcji w hotelu na lewo od dworca w Czeskim Cieszynie i wymienić
    10 lub 11 PLN u pani/pana w recepcji, albo u taksówkarza. W stosunku do kursu
    NBP stracisz raptem złotówkę - bo wyjdzie 6 Kr/PLN.
    I uważaj na czeskie kantory, bo rżną równo na prowizji. Nawet jak piszą "no
    commission" to potem okazuje się, że dotyczy to czeków podróżnych. W Czechach
    najlepiej wymieniać polskie złote na korony w niektórych bankach np. 'Ceska
    Sporitelna', kurs jest przyzwoity - wychodzi się na tym lepiej niż w polskich
    kantorach. Problemem jest jedynie prowizja niewysoka, ale nie mniejsza niż
    pewna kwota - wymiana opłaca się przy kwotach kilkuset PLN.
    Odwrotnie na Słowacji (Żylina) - prywate kantory są ok (lepsze od banków),
    ale zawsze najlepiej spytać się przed wymianą ile koron dostanie się za YYY
    PLN.

    Reasumując - kup te parę koron w Polsce lub 'prywatnie' w Cieszynie.
    Pzdr - z0rr0