    From: Tomek <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: VW Bank Direct - fatalna pomyłka
    Date: Sat, 16 Oct 2004 14:14:42 +0200

    Witam wszystkich.

    Może temat ten już był wielokrotnie omawiany, bo nie jestem zapewne
    pierwszą czy jedyną osób która miała możliwość przekonać się do
    niekompetencji VW Banku i totalnej ignorancji klienta.
    Podkreślę TOTALNEJ ignorancji.

    Postanowiłem zatem Was ostrzec przed tym pseudo-Bankiem.

    Dwie kwestie:
    - zleciłem wykonanie przelewu na następny dzień - przelew wcale nie
    wyszedł ani następnego dnia ani w ogóle.

    Najpierw tłumaczono mi, że zlecenie miało miejsce po 18 i choć wprawdzie
    system potwierdził jego przyjęcie (zmienił się stan z "zakładanego" na
    "aktywne") to dlatego były problemy i powinienem składać zlecenie wcześniej!
    Nonszalancja? Oczywiście nie ma żadnego zapisu w tej sprawie w
    regulaminie...
    Następnym razem poinformowano mnie, że ich przerwa techniczna trwała
    dłużej niż się spodziewali i żadne zlecenia tego dnia nie wyszły. System
    zleceń został uruchomiony ponownie 5 minut po pierwszej sesji elixiru.
    Oczywiście wszystko bez żadnych ostrzeżeń, informacji, czy wysłania
    następnymi sesjami...

    - wykonałem wczoraj po 22.00 przelew (liczy się data przelewu).
    W każdym normalnym i uczciwym banku - podkreślę uczciwym przelew
    wychodzi pierwszą możliwą sesją ale data wykonania zlecenia jest taka
    jak dzień kiedy zlecenie przelewu faktycznie miało miejsce.
    Tym razem uradowana obsługa VW Banku oświadczyła, że System zamknął
    dzień w piątek o 22.00 i zlecenie złożone po tej godzinie (choć przyjęte
    faktycznie danego dnia o czym informuje także System) jest traktowane
    jako złożone następnego dnia czyli w sobotę!
    Kobietka stwierdziła, że powinienem złożyć wcześniej najlepiej rano.
    Oczywiście tak jak poprzednio NIE MA NIGDZIE OFICJALNIE ŻADNYCH
    informacji o tejże godzinie 22.00 jako godzinie kiedy dla VW Banku
    kończy się dzień. Zresztą każdego dnia, jak rozumiem, może to być inna
    godzina...

    To tyle.
    Liczę, że moje uwagi przydadzą się Wam i pozwolą ustrzec się problemów z
    płatnościami w tym czymś, co podszywa się pod Bank.

    Pozdrawiam,

    Tomasz Orzechowski