  • 11. Data: 2004-02-11 13:24:15
    Temat: Re: W bankach będzie drożej...?
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Ty wiesz i tak lepiej, wiec nie widze sensu dyskusji z Tob.

    Wiec po co chciales, zebym tamten tekst skomentowal?

    >Wybacz, ale nie chce mi sie traci czasu. Dorwalem kilka ciekawych ksiazek i
    >wole je przeczytac niz dyskutowac z kims kto i tak ma swoja teze.

    W ogolnosci rozumiem, ale w szczegolnych przypadkach juz niekoniecznie, bo
    niektore pytania byly proste (po co tak usilnie zbierano nierentownych klientow
    do izzykonta, skoro teraz ich sie wygania, skad sie wzielo, ze klient musi miec
    10000000, zeby mu fundowac przelewy, po co sponsorowac kolejne bezplatne
    bankomaty skoro banku na to nie stac itp.), a odpowiedzi brak.

  • 12. Data: 2004-02-11 13:49:20
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
> [...]
    > fundowac przelewy, po co sponsorowac kolejne bezplatne bankomaty
    > skoro banku na to nie stac itp.), a odpowiedzi brak.

    Stary zadaj te pytania do banku. A nie do mnie.
    Ja moge ci napisac, ze:
    1) z Izzykonta korzyasta raptem 5-10 tysiecy osob, wiec to zadne koszty w
    skali 500 tysiecy klientow. Karta jest platna, wiec nie bylo tak zle
    2) nie wiem skad sie ta kwota wziela - nie chcialo mi sie czytac tego
    watku - za dlugi byl. Moze jednak spytasz sie autora tych slow?
    3) Po to, ze statystyczne (a przy takiej ilosci klientow jest to wazne)
    klienci duzo wiecej nie beda wyplacac, siec BZ WBK jest tansza
    prawdopodobnie od Euronetu i po to w koncu ze chca zaczac zarabiac

    Co do drogich uslug bankowych. Masz swiadomosc, ze to nie jedyna dziedzina,
    gdzie uslugi u nas sa duzo drozsze?
    Masz swiadomosc ile np,. za internet placimy - a ile placa np w tej
    przyweolywanej przez ciebie WB?

    Nie rozumiem w pewnym sensie tego krzyku. Ja co miesiac placa 159 za
    kablowke z siecia. Rocznie daje to kwote ponad 1300 zl.
    Z pewnoscia ty tez wydajesz troche na interent, jesli korzystasz w domu....
    Jesli dodam do tego kwoty, ktore ostatno wydaje na GPRS, to te wszystkie
    oplaty za konta bankowe to pikus!

    No i pamietaj - droga wolna, zeby zalozyc bezplatny bank. Przciezpotrafisz!
    Znajdz tylko jakis bank (tak jak tworcy Inteligo to zrobili) albo moze
    fundusz venture capital - i droga wolna!
    Bedziesz mogl wdrazac w zycie swoje wszystkie pomysly!

  • 13. Data: 2004-02-11 17:42:24
    Temat: Re: W bankach b?dzie dro?ej...?
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Stary zadaj te pytania do banku. A nie do mnie.

    Zadalem, brak odpowiedzi.

    >Ja moge ci napisac, ze:
    >1) z Izzykonta korzyasta raptem 5-10 tysiecy osob, wiec to zadne koszty w
    >skali 500 tysiecy klientow. Karta jest platna, wiec nie bylo tak zle

    Ale po co w ogole bylo takich klientow zbierac skoro bank zamierzal osiagnac
    rentownosc w ciagu 2-3 lat?
    Czy przypadkiem nie lapano zbyt wielu srok za ogon na raz i teraz mamy tego
    skutek... (a wiec znowu zle zarzadzanie...)?

    >2) nie wiem skad sie ta kwota wziela - nie chcialo mi sie czytac tego
    >watku - za dlugi byl. Moze jednak spytasz sie autora tych slow?

    To wynikalo ze slow W.B.. Zapytalem, nie odpowiedzial.

    >3) Po to, ze statystyczne (a przy takiej ilosci klientow jest to wazne)
    >klienci duzo wiecej nie beda wyplacac, siec BZ WBK jest tansza
    >prawdopodobnie od Euronetu i po to w koncu ze chca zaczac zarabiac

    Czy stac bylo bank na taki gest skoro nie pozwala na to jego sytuacja
    finansowa, a rentownosc chce osiagnac juz teraz?

    >Masz swiadomosc ile np,. za internet placimy - a ile placa np w tej
    >przyweolywanej przez ciebie WB?

    W tym wypadku ceny sa chyba zblizone za 512 kB:
    http://adslguide.org/
    choc oni wiecej zarabiaja, wiec w tym sensie jest dla nich taniej.

    >Nie rozumiem w pewnym sensie tego krzyku. Ja co miesiac placa 159 za
    >kablowke z siecia. Rocznie daje to kwote ponad 1300 zl.
    >Z pewnoscia ty tez wydajesz troche na interent, jesli korzystasz w domu....

    Alez o internet tez jest bez przerwy krzyk, ze jest drogo, na TPSA juz wszelkie
    mozliwe psy wieszano.

    >Jesli dodam do tego kwoty, ktore ostatno wydaje na GPRS, to te wszystkie
    >oplaty za konta bankowe to pikus!

    Pikus do pikusia i zbierze sie miarka. ;P

> [...]
    >fundusz venture capital - i droga wolna!
    >Bedziesz mogl wdrazac w zycie swoje wszystkie pomysly!

    Jak wejdziesz ze mna w spolke to sie zastanowie. ;)

    dn

  • 14. Data: 2004-02-11 21:36:24
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/10/2004 9:18 PM, Paweł Nyczaj wrote:
    > Użytkownik "Franz " <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > W UE jest różnie. Jakiś czas temu na pl.b.b słyszałem, że niemieckie banki
    > są drogie (pod tym względem podobne do polskich) a brytyjskie znacznie
    > tańsze. Słyszałem też, że przelewy międzynarodowe są w tych bankach b.
    > drogie (nawet do 20 EUR za przelew). BTW z moich informacji wynika, że
    > przelewy wewnątrz wspólnoty mają być darmowe lub b. tanie (podobno tak
    > zaleca Komisja Europejska). Może ktoś ma więcej info na ten temat.

    Np.TOiP DB w Niemczech, niemiecki przynajmniej z nazwy:

    http://www.deutsche-bank.de/pbc/pdf/preiseleistungen
    _db.pdf

    Pzdr: Catbert