  • 151. Data: 2002-01-14 12:32:18
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Oczywiście. Ma za to prawo zrobić to, jeżeli ma wątpliwości co do tego,
    > czy jesteś właściwą osoba, czyli posiadaczem karty.

    No to mamy odmienne zdanie. Proponuje dzwonic do pani pani w bardzo
    nietypowej....

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 152. Data: 2002-01-14 12:33:08
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Czytałeś choć raz tą ustawę? Jeżeli tak, to przeczytaj ją ze
    > zrozumieniem.

    Czytalem i IMHO dowod osobisty NIE JEST WYMAGANY do zawarcia transakcji.
    i napewno pani w sklepie nie musi poznawac mojego adresu.

    > P.S. Nie musisz kupować.

    Brak argumentow ?

  • 153. Data: 2002-01-14 14:18:55
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > O widzisz BANK ZADA a nie sprzedawca sobie tak wymyslij a przetne te
    > karte. SPrzedawcy bez ZGODy banku nie wolno nic zrobic

    Sprzedawca, jeżeli zechce, to będzie mial wątpliwości.
    Bank wymaga od sprzedawcy, żeby w wypadku wątpliwości poprosil klienta o
    uwierzytelnienie własnej osoby przez okazanie dokumentu potwierdzającego
    swoją tożsamośc.
    Bank żąda od sprzedawcy, aby w sytuacji odmowy okazania takiego
    dokumentu sprzedawca zatrzymał kartę.

    Jeżeli więc sprzedawca zechce, to może miec zawsze wątpliwości, co za
    tym idzie zawsze prosić o dowód tożsamości i w razie odmowy ma obowiązek
    ciąć kartę.

    Czy teraz rozjaśnilo Ci się?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 154. Data: 2002-01-14 14:19:37
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > No to mamy odmienne zdanie. Proponuje dzwonic do pani pani w bardzo
    > nietypowej....

    Zapraszam do mnie, to zmienisz zdanie po przeczytaniu instrukcji obsługi
    kart Polcardu.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 155. Data: 2002-01-14 14:24:22
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > Czytalem i IMHO dowod osobisty NIE JEST WYMAGANY do zawarcia transakcji.
    > i napewno pani w sklepie nie musi poznawac mojego adresu.

    Jeżeli pani w sklepie ma takie zyczenie, to jest wymagany. Tak samo Ty
    możesz uzależnić kupienie czegokolwiek od kogokolwiek od dowolnie
    wydumanej rzeczy. Oczywiście, druga strona nie musi się na to zgodzić.

    > Brak argumentow ?

    Brak z Twojej strony. Ciągle piszesz IMHO. A o ile pamiętam, to nie ma
    przepisu, który by zabraniał zawierania w umowie dodatkowych warunków
    takich jak dane osobowe.
    Przykładowo - zakup samochodu, czy mieszkania.
    Jeżeli jedna strona stawia warunek uwierzytelnienia swojej tożsamości
    przez drugą, to albo ta druga sie zgadza, albo też nie. Natomiast nie ma
    prawa, które by zabraniało pierwszej stronie taki warunek w umowie
    zawrzeć.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 156. Data: 2002-01-14 15:29:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jan 13, 2002 at 02:38:08PM +0100, Jarosław Popiel wrote:

    > VISE i placi za drinki na plazy - czyli wg VISY (ale tez wg innych
    > organizacji platniczych) karta bez dodatkowych dokumentow winna byc
    > zaakeptowane. BTW polecam - wloz sobie dowod (kasiazeczke) w slipy + karta
    > idz do morza a potem po drinka i niech gosciowi przyjdzie ochota
    > wylegitymowania Cie ;-)

    Ja bym ja chetnie wylegitymowal! Nawet kontrole osobista zrobil (czy
    np. nie posiada kart europaya a placi visa ;-)).

    --

    --w

  • 157. Data: 2002-01-14 15:30:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:42:31PM +0100, Jarosław Popiel wrote:

    > mam, jak tylko wroce do domu postaram sie podeslac url ale chyba tez mam to
    > sciagniete

    No i? Czas plynie ... ;-)

    --

    --w

  • 158. Data: 2002-01-14 16:51:53
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>

    > Raczej przejęzyczenie - właścicielem karty jest bank który daje ją w
    > posiadanie klientowi.

    Za takie "przejęzyczenia" odsyłają z egzaminu z prawa cywilnego z
    dwóją ;]]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 159. Data: 2002-01-14 17:06:55
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
> [...]
    > swoją tożsamośc.
    > Bank żąda od sprzedawcy, aby w sytuacji odmowy okazania takiego
    ^^^^^^^^^^^
    > dokumentu sprzedawca zatrzymał kartę.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Podstawa prawna? ;>>

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 160. Data: 2002-01-15 08:34:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 14, 2002 at 06:06:55PM +0100, Tomasz Waszczynski wrote:

    > Podstawa prawna? ;>>

    Jak znam zycie otrzymasz od Adama odpowiedz bo tak zrobi.

    Wciaz nie umie podac na jakie punkty w jakich umowach sie powoluje.

    --

    --w