  • 41. Data: 2021-10-20 21:17:25
    Temat: Re: Wieczne polecenia zapłaty?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-20-października-2021 o 06:22, cef pisze:

    > Potrzebuję znacznie większej poduszki i nie trzymam jej na ROR.

    "Mam nieregularne wpływy i wydatki.
    Dziś mam saldo dodatnie ale nie wiem co będzie za tydzień."

    podkręć logikę wypowiedzi ;-)

    Potrzebujesz ale nie potrafisz sobie jej zorganizować?

  • 42. Data: 2021-10-20 21:21:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-20-października-2021 o 06:28, cef pisze:
    > Nie przypominam sobie, żebym zapłacił w ostatnich latach jakąś
    > fakturę po terminie, więc trafiłeś kulą w płot z tym uogólnieniem.
    > Z reguły faktury płacę do kilku dni po wpłynięciu
    > i nie mam z tym problemu. Po prostu PZ mi nie pasuje
    > z ideologiczno-higienicznych względów.

    Czy jeśli odpowiedziałem na Twój post to znaczy że chciałem Cię ZAATAKOWAĆ?
    Czy jeśli podałem przykład to znaczy że uogólniam?
    Czy ja Ci zarzuciłem uprzedzenie do PZ?

    W mordę. Czy bez gryzienia po nogawkach nie da się już dyskutować? ;-)

  • 43. Data: 2021-10-20 22:07:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 21:17, _Master_ pisze:

    > "Mam nieregularne wpływy i wydatki.
    > Dziś mam saldo dodatnie ale nie wiem co będzie za tydzień."
    >
    > podkręć logikę wypowiedzi ;-)
    >
    > Potrzebujesz ale nie potrafisz sobie jej zorganizować?

    Co w tym niejasnego?
    Na ROR trzymam tylko jakieś minimum, które jest niegroźne z kartą, bo saldo
    oscyluje tam w granicach 500zł, więc jak przyszło by obciązenie z PZ,
    to często trafiało by w puste konto.
    Poduszka to odłożone, dostępne w miarę szybko pieniądze, które
    pozwolą mi funkcjonować (lokal, płace, ZUS itp) nawet jak nie będzie
    zleceń przez jakiś czas.

  • 44. Data: 2021-10-20 22:08:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 21:21, _Master_ pisze:

> [...]
    > Czy ja Ci zarzuciłem uprzedzenie do PZ?
    >
    > W mordę. Czy bez gryzienia po nogawkach nie da się już dyskutować? ;-)

    Czyż nie to czego właśnie się wypierasz miałeś na myśli?

    Jedni lubią to w bankowości a inni tamto a Ty widzisz zaraz patologię

  • 45. Data: 2021-10-20 22:11:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 21:06, _Master_ pisze:

    > I dlatego oszczędzam te 15 procent na kurs ;-)
    > Mam go gratis. A Ty? ;-)

    Ja zapłaciłem, ale zwrot był znacznie wyższy.

  • 46. Data: 2021-10-20 22:19:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-20 o 20:58, _Master_ pisze:

    > Na stopniowym zmniejszaniu kwot.
    > Co to jest jak nie dyskryminacja? ;-)

    To taki kierunek rozwoju.
    Kiedyś kart nie było wcale i ludzie sobie radzili, więc może kiedyś nie
    będzie
    gotówki wcale.

  • 47. Data: 2021-10-20 22:38:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-20-października-2021 o 22:07, cef pisze:
    > oscyluje tam w granicach 500zł

    Ja mam jedno konto a oszczędności w nieruchomościach.

    A na tym koncie nie wyobrażam sobie poduszki mniejszej niż 2-3 wypłaty.

    Nie mam karty kredytowej bo to GŁUPIE ;-) jak się ma środki na 2-3
    wypłaty ;-)

  • 48. Data: 2021-10-20 22:44:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 października 2021 o 22:38:48 UTC+2 _Master_ napisał(a):

> [...]
    >
    > A na tym koncie nie wyobrażam sobie poduszki mniejszej niż 2-3 wypłaty.
    >
    > Nie mam karty kredytowej bo to GŁUPIE ;-) jak się ma środki na 2-3

    Przekonasz się, jak ci bankomat pobierze podwójnie czy potrójnie...
    Albo ktoś wyczyści to konto.

    KK nie masz, bo to głupie, ale kredyt konsumpcyjny, droższy, masz (a raczej on cię
    ma) - i to niby nie jest głupie. Echh, mundrości...

  • 49. Data: 2021-10-20 22:44:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 października 2021 o 22:20:03 UTC+2 cef napisał(a):

    > To taki kierunek rozwoju.
    > Kiedyś kart nie było wcale i ludzie sobie radzili, więc może kiedyś nie
    > będzie
    > gotówki wcale.

    A kiedyś nie było też gotówki ;>

  • 50. Data: 2021-10-20 23:04:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-20-października-2021 o 22:44, Dawid Rutkowski pisze:

    > Przekonasz się, jak ci bankomat pobierze podwójnie czy potrójnie...

    Nie korzystam z bankomatów

    > Albo ktoś wyczyści to konto.

    Przeżyję. Mam tam tylko 2-3 wypłaty ;-) a nie zarabiam nawetśredniej
    krajowej ;-)
    To konto w baku ktoś mi może wyczyścić? Co Ty powiesz? ;-)
    Spoko. 30 lat grzebię przy komputerach i jestem cokolwiek lepiej
    uświadomiony niż 90% gospodyń domowych w USA ;-)
    Więcej zagrożeń dla mnie widzę w samych systemach bankowych i operatorskich.

    KK nie masz, bo to głupie, ale kredyt konsumpcyjny, droższy, masz (a
    raczej on cię ma) - i to niby nie jest głupie. Echh, mundrości...

    Kredyt konsumpcyjny miałem bo ojciec się uparł na pojazd umożliwiający
    mu na starość funkcjonowanie. To była DOBRA decyzja patrząc z
    perspektywy czasu i psychologicznie i materialnie bo pojazd ZDROŻAŁ ;-)
    Jest dawno spłacony.

    A hipoteczny mam we frankach i sobie go chwalę ;)

    Coś jeszcze? zrobiłem ŹLE albo nie poprawnie politycznie?

    I przypominam. Oszczędzam na wisienkach gotówkowych ok. 15%

    A Ty? ;-)