  • 1. Data: 2009-08-28 17:53:01
    Temat: Wpłaty zamknięte
    Od: scream <n...@p...pl>

    Czytam sobie taki artykuł:
    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6977174.htm

    I zaciekawił mnie pewien fragment:

    Policja zatrzymała 38-latka, który za pomocą fałszywego dowodu osobistego
    chciał wyłudzić pieniądze z fikcyjnych kont bankowych. Wcześniej wpłacał na
    konta zamiast pieniędzy pocięte gazety. (...) Jak ustalili policjanci,
    Paweł J. na podstawie sfałszowanego dowodu osobistego założył fikcyjne
    konta dla przedsiębiorcy w trzech innych placówkach bankowych na terenie
    Warszawy, dokonując wpłaty zamkniętej o deklarowanej kwocie. W
    rzeczywistości przekazał do banku kopertę zawierającą wycinki papieru oraz
    bilon o nominale 5 groszy.

    Jak to jest z tymi wpłatami zamkniętymi i jak to sie stało, że gość 4 razy
    "wpłacił" pocięte gazety a na koncie pojawiło się 20 tysięcy (ktore chcial
    wyplacic i wpadl)?

    Czy w przypadku wplat zamkniętych nikt nie przelicza pieniędzy? Nikt nie
    otwiera kopert/worków z gotówką i nie weryfikuje co jest w środku? Przecież
    równie dobrze można w ten sposób wpłacać konfetti, to śmieszne. Coś mi tu
    nie gra, albo ten artykuł jest bzdurny.

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2009-08-28 18:14:29
    Temat: Re: Wpłaty zamknięte
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    scream wrote:

> [...]

    > równie dobrze można w ten sposób wpłacać konfetti, to śmieszne. Coś mi tu

    Zależy od banku, ale np, w Kredyt Banku jest tak, że wpłacający zostawia
    kopertę i deklaruje, że w środku jest tyle-a-tyle gotówki. Ta kwota jest
    od razu dopisywana do rachunku i dostępna. Oczywiście koperta jest potem
    komisyjnie otwierana, na ogół przy kamerach, i zawartość jest liczona. W
    przypadku stwierdzenia różnicy - stan konta jest odpowiednio
    uaktualniany. Cała zabawa polega na tym, że koperta jest otwierana z
    opóźnieniem w stosunku do zaksięgowania wpłaty - dlatego opisany w
    gazecie manewr był możliwy.

    Wpłaty zamknięte są po to, by nie zajmować czasu kasjerowi i skrócić
    kolejki. Przyspiesza to obsługę i zmniejsza koszty banku - bo można
    zatrudnić mniej kasjerów.

    Ze względu na ryzyko sytuacji jak powyżej, wpłaty zamknięte są w
    zasadzie dostępne jedynie dla przedsiębiorstw. Banki uznają takich
    klientów za bardziej wiarygodnych i bardziej ufają, że w kopercie nie
    będzie konfetti... :-)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2009-08-31 11:01:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" h796r0$s5c$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > uznają takich klientów za bardziej wiarygodnych i bardziej
    > ufają, że w kopercie nie będzie konfetti... :-)

    W Citi niefirmowy tak może/mógł_niedawno wpłacić.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'