  • 1. Data: 2010-08-03 19:27:36
    Temat: Wzór na harmonogram kredytu.
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

    Witam, otrzymałem kredyt i tu bank mnie zaskoczył, gdyż obliczył harmonogram
    w oparciu o liczbę dni w miesiącu.
    Nie mogę się w nim połapać, gdyż stosowałem wzór uproszczony, który
    traktował każdy miesiąc jako 1/12 roku:
    Kapitał*((12/12)*oprocentowanie) ^ ZAOKR.W.DÓŁ(12/12;1)/12

    do tego 1 rata ma odsetki za okres 8 dni, następna za 23 i dopiero potem
    liczba dni w miesiącu...
    Jak ma wyglądać wzór, gdzie ma być użyta liczb a dni w miesiącu? Pozdr!

  • 2. Data: 2010-08-03 19:55:52
    Temat: Re: Wzór na harmonogram kredytu.
    Od: plusz <p...@g...com>

    On Aug 3, 9:27 pm, "Adam" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
    > liczba dni w miesiącu...
    > Jak ma wyglądać wzór, gdzie ma być użyta liczb a dni w miesiącu? Pozdr!

    policz, czy się zgadza z tym:

    http://kalkulatorlokat.pl/kalkulator_kredytow.php

    --
    plusz

  • 3. Data: 2010-08-03 20:19:47
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > policz, czy się zgadza z tym:
    > http://kalkulatorlokat.pl/kalkulator_kredytow.php

    Dzięki! Nie, bo ten kalkulator nie uwzględnia różnicy dni w poszczególnych
    miesiącach i nie widzi miesiąca startowego.
    Poza tym ten kalkulator jest dla rat równych a ja mam malejące.

  • 4. Data: 2010-08-04 10:24:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak ma wyglądać wzór, gdzie ma być użyta liczb a dni w miesiącu? Pozdr!

    Każdą ratę wyznaczasz oddzielnie.

  • 5. Data: 2010-08-04 17:14:48
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam" <A...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Każdą ratę wyznaczasz oddzielnie.

    Dzięki! OK, zaraz się za to wezmę.
    Rozumiem, że rok to od-do 1 stycznia a nie np. 20.07 do 20.07? Bo 20.07
    wziąłem kredyt...

  • 6. Data: 2010-08-04 19:04:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dzięki! OK, zaraz się za to wezmę.
    > Rozumiem, że rok to od-do 1 stycznia a nie np. 20.07 do 20.07? Bo 20.07
    > wziąłem kredyt...

    Nie za bardzo wiem co masz na myśli. Długość roku zawsze przyjmujesz jako
    365 dni (nawet gdyby naprawdę było to 366 dni). Skoro 20.07 wziąłeś kredyt,
    za 20.07 należą się już bankowi odsetki. Jakby coś było niejasne to podaj
    przykład z konkretnymi liczbami.

  • 7. Data: 2010-08-04 19:27:18
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

> [...]
    > kredyt, za 20.07 należą się już bankowi odsetki. Jakby coś było
    > niejasne to podaj przykład z konkretnymi liczbami.

    Dzięki! Podaj e-mail to wyślę Ci excel na 6 rat i zobaczysz, że za cholere
    nie wyjdzie tak jak bank to zrobił. Wygląda, że bankowe odsetki są o 1.3%
    większe niż powinny.

  • 8. Data: 2010-08-07 18:41:05
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 4 Sie, 21:27, "Adam" <Adam_PreczZeSpa...@op.

    > Dzięki! Podaj e-mail to wyślę Ci excel na 6 rat i zobaczysz, że za cholere
    > nie wyjdzie tak jak bank to zrobił. Wygląda, że bankowe odsetki są o 1.3%
    > większe niż powinny.

    kalkulatorlokat.pl liczy poprawnie. W jakim banku masz ten kredyt?
    jeśli w DB to nie znajdziesz tam logiki w liczeniu rat, chociaż
    analizując krok po kroku wychodzi poprawnie. Zapytaj isemnie w banku
    lub dziale reklamacji- na pewno jest tam ktoś kto rozumie jak liczą
    odsetki.

  • 9. Data: 2010-08-11 20:01:23
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

> [...]
    > analizując krok po kroku wychodzi poprawnie. Zapytaj isemnie w banku
    > lub dziale reklamacji- na pewno jest tam ktoś kto rozumie jak liczą

    ale jajca... Zapytałem na infolini i wywołałem wilka z lasu.... obecnie mam
    już 4 wersję harmonogramu i wg niej bank wystartował!
    Ostatnia wersja jest najbliższa moich kalkulacji, ma takie same raty
    kapitałowe jak ja, ale raty odsetkowe są ciągle o ok. 1.5% większe...
    Bank to DnBNord

  • 10. Data: 2010-08-19 09:19:40
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 11 Sie, 22:01, "Adam" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Ostatnia wersja jest najbliższa moich kalkulacji, ma takie same raty
    > kapitałowe jak ja, ale raty odsetkowe są ciągle o ok. 1.5% większe...

    nie dzwoń tylko napisz pisemko z prośba o przedstawienie sposobu
    wyliczania rat. złóż w banku za potwierdzeniem odbioru i czekaj na
    odpowiedź.
    tylko sformułuj pismo w taki sposób, aby nie można było na nie
    odpowiedzieć poprzez ponowne wysłanie do ciebie harmonogramu rat :)

    --
    plusz
    www.kalkulatorlokat.pl