  • 1. Data: 2007-07-05 05:56:49
    Temat: Zabezpiecznia konta w Polbanku
    Od: "lszym" <l...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zalozenia konta oszczednosciowego w
    Polbanku, oczywiscie ze wzgledu na wysokie oprocentowanie. Do tej pory
    powstrzymywaly mnie slabe zabezpiecznia bankowosci internetowej. Jednak
    ostatnio wprowadzili Certyfikaty Cyfrowe. Czy jest to dobre zabezpiecznie
    porownywalne z haslami jednorazowymi lub smsowymi?
    Pozdrawiam
    lszym

  • 2. Data: 2007-07-05 06:30:49
    Temat: Re: Zabezpiecznia konta w Polbanku
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 05:56:49 +0000, lszym napisał(a):

    > Jednak
    > ostatnio wprowadzili Certyfikaty Cyfrowe. Czy jest to dobre zabezpiecznie
    > porownywalne z haslami jednorazowymi lub smsowymi?

    Czy dobre to tak średnio, ale na pewno dużo lepsze niż to co było do
    tej pory.

  • 3. Data: 2007-07-05 08:47:09
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "lszym" wrote in message

> [...]
    > ostatnio wprowadzili Certyfikaty Cyfrowe. Czy jest to dobre zabezpiecznie
    > porownywalne z haslami jednorazowymi lub smsowymi?

    dodam tylko że Polbank dalej nie jest objety gwarancjami Bankowego Funduszu
    Gwarancyjnego
    ...no ale może nie upadnie ;-)
    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2007-07-05 10:05:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl> wrote in message

    > dodam tylko że Polbank dalej nie jest objety gwarancjami Bankowego
    > Funduszu
    > Gwarancyjnego
    > ...no ale może nie upadnie ;-)

    Jest objety gwarancjami greckiego odpowiednika naszego BFG, a jako oddzial
    banku greckiego moze upasc tylko razem z nim.

    wiecej na http://www.polbankefg.pl/p1_7.html

    MK

  • 5. Data: 2007-07-05 10:09:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Czy dobre to tak średnio, ale na pewno dużo lepsze niż to co było do
    > tej pory.

    A czemu tylko srednio?

    MK

  • 6. Data: 2007-07-05 10:16:59
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:09:21 +0200, MK napisał(a):

    > A czemu tylko srednio?

    Średnio w porównaniu z tym co jest aktualnie na rynku, czyli
    token/sms/lista haseł papierowa lub plastikowa.

    Tak na marginesie to kolega w pracy kilka dni temu mi opowiedział swoją
    przygodę jak uzyskiwał ten certyfikat, to za łatwo mu to nie poszło.

  • 7. Data: 2007-07-05 11:29:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Średnio w porównaniu z tym co jest aktualnie na rynku, czyli
    > token/sms/lista haseł papierowa lub plastikowa.

    No wiec ja nie widze przewagi tych sposobow nad certyfikatem cyfrowym.
    Moglbys ja wskazac?

    MK

  • 8. Data: 2007-07-05 11:32:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jul 2007 13:29:53 +0200,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
    > "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > No wiec ja nie widze przewagi tych sposobow nad certyfikatem cyfrowym.
    > Moglbys ja wskazac?

    Dołączam się do pytania. (O ile dobrze rozumiem słowa 'certyfikat
    cyfrowy')
    KJ

    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 9. Data: 2007-07-05 15:59:18
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MK wrote:

    > No wiec ja nie widze przewagi tych sposobow nad certyfikatem cyfrowym.
    > Moglbys ja wskazac?

    Niech mnie ktoś poprawi, ale z opisu na stronach Polbanku wynika że "należy
    pamiętać, że procedura odwoływania Certyfikatu może być dokonywana na
    dowolnym komputerze z dostępem do internetu."
    Żeby zainstalować na nowym komputerze, " Certyfikat Cyfrowy będzie można
    pobrać poprzez system bankowości elektronicznej Polbank24 za pomocą opcji
    POBIERZ CERTYFIKAT".
    Czyli złodziej znający hasło i login loguje się, odwołuje istniejące
    certyfikaty i pobiera sobie nowe. I może już wtedy wszystko? Czy ktoś z
    kontem w Polbanku może to sprawdzić?

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2007-07-05 16:18:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jul 2007 17:59:18 +0200,
    osoba podpisana: Bogdan B. <b...@w...pl>
    napisała:
    [...]
    > Czyli złodziej znający hasło i login loguje się, odwołuje istniejące
    > certyfikaty i pobiera sobie nowe. I może już wtedy wszystko? Czy ktoś z
    > kontem w Polbanku może to sprawdzić?

    Gdzieś w tym PDFie jest mowa o haśle do odwoływania certyfikatów", więc
    chyba jest to inne hasło niż używane normalnie.

    Mnie bardziej interesuje jak coś takiego pod linuksem się będzie
    zachowywać, oraz czy można mieć kilka certyfikatów.

    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.