  • 1. Data: 2009-11-23 15:22:46
    Temat: Zablokowane środki.
    Od: "Kajetan" <r...@o...pl>

    Mam w mbanku zablokwane środki (komornik). Saldo konta przed zablokowaniem
    było dodatnie (ok 700 pln), a zajęcie komornicze jest na ponad 5000 pln. Czy
    jest mozliwość jakoś "dobrać się" do tych 700 pln? Zdaje się, że przepisy
    coś mówią o tym, że bank musi uznać żądanie wypłaty środków do jakiejś tam
    kwoty (mimo zajęcia), ale nie wiem, czy to dotyczy mojego przypadku i nie
    wiem w ogóle czy to nie jakiś "urban legend" i nie wiem jak się za to
    ewentualnie zabrać. Po prostu obiło mi się o uszy i zastanawiam się w
    trudnej sytuacji finansowej, czy jest coś na rzeczy. Znajdzie się dobra
    dusza i mnie pouczy co do powyższego?

    tia

    K.

  • 2. Data: 2009-11-23 15:33:17
    Temat: Re: Zablokowane środki.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kajetan" <r...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    Należy na mLinii złożyć dyspozycję skorzystania z uprawnienia do kwoty
    wolnej od zajęcia. Nie wiem czy to zadziała od ręki czy dopiero po kilku
    dniach. Jest też małe prawdopodobieństwo, że należy potem jakoś potwierdzić
    taką dyspozycję na piśmie. Można też chyba próbować to załatwić w Centrum
    Obsługi. Bank nie może odmówić realizacji takiej dyspozycji. Konto powinno
    odzyskać pełną funkcjonalność do czasu osiągnięcia kwoty wpływów równej
    kwocie wolnej od zajęcia.

  • 3. Data: 2009-11-23 15:38:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Kajetan pisze:
    > Mam w mbanku zablokwane środki (komornik). Saldo konta przed
    > zablokowaniem było dodatnie (ok 700 pln), a zajęcie komornicze jest na
    > ponad 5000 pln. Czy jest mozliwość jakoś "dobrać się" do tych 700 pln?

    Art. 54. Prawa bankowego:
    1. Środki pieniężne znajdujące się na rachunkach oszczędnościowych,
    rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz na rachunkach
    terminowych lokat oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie od liczby
    zawartych umów, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub
    administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego
    przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez
    wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego za okres bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia
    tytułu wykonawczego.

    przeciętne wynagrodzenie, o którym mowa powyżej to ok. 3,1k zł czyli
    kwota wolna od zajęcia to ok. 9,3k zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-11-23 15:39:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > dyspozycji. Konto powinno odzyskać pełną funkcjonalność do czasu
    > osiągnięcia kwoty wpływów równej kwocie wolnej od zajęcia.

    załatwia to się (niestety) przez mLinię - jak skontaktujesz się z
    bankiem to napisz jak ci poszło

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-11-23 15:59:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > załatwia to się (niestety) przez mLinię - jak skontaktujesz się z bankiem
    > to napisz jak ci poszło

    Warto też zwrócić uwagę, że dział zajmujący się zajęciami jest na 100%
    wspólny dla m i Multi. Można zatem, nawet jeśli nie ma się rachunku w Multi,
    otworzyć go (zostanie zapewne od razu zajęty) i załatwić zdjęcie zajęcia ze
    wszystkich rachunków w BRE zapewne od ręki w oddziale Multi.

  • 6. Data: 2009-11-23 16:37:54
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 16:22:46 +0100, Kajetan napisał(a):

    > Znajdzie się dobra
    > dusza i mnie pouczy co do powyższego?

    Nie jest tak, że te 700 jest zajęte na każdym rachunku jaki masz?
    Ogólnie to wygląda tak, że oni ci tego raczej nie spłacą i będzie wisieć.
    Musisz zadzwonić do us, poprosić o nr konta i zrobić im przelew. Wtedy US
    wyśle mBankowi pismo i powinni ci odblokować. Sęk w tym ,że już drugi raz
    mBank u mnie nie reaguje na pisma o odblokowaniu i sprawa się przedłuża do
    paru miesięcy (US, na moją prośbę po raz drugi wysyła im to pismo, a oni
    dalej twierdzą, że nic nie dotarło)

    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-11-23 17:05:44
    Od: "Kajetan" <r...@o...pl>

    > załatwia to się (niestety) przez mLinię - jak skontaktujesz się z bankiem
    > to napisz jak ci poszło

    Dzięki za rady.
    Skontaktowałem się z mLinią i złożyłem dyspozycję o uwolnienie kwoty od
    zajęcia. Bez oporów przyjęto, zapytano mnie tylko o to czy korzystam z
    uwolnienia w innym banku. Pan na mLinii powiedział, że najszybciej jeszcze
    dzisiaj lub jutro sprawa powinna być załatwiona, zawiadomienie ma przyjść
    mailem.
    Teraz tylko nerwowe czekanie :)

    K.

  • 8. Data: 2009-11-23 17:09:15
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:heea94$1b9u$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > tytułu wykonawczego.

    > przeciętne wynagrodzenie, o którym mowa powyżej to ok. 3,1k zł czyli

    Jako, że nigdy (na szczęście) nie przerabiałem (i obym nie przerabiał)
    zajęcia konta przez komornika to mam jedno pytanko. Piszesz, że kwota wolna
    od zajęcia oscyluje w granicach 9k. Czy dobrze rozumiem, że jeżeli np. ktoś
    wisi komornikowi 6k a na koncie ma np. 2,5k to komornik nie ma prawa mu tych
    pieniędzy zablokować?

  • 9. Data: 2009-11-23 17:15:34
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kajetan" news:heefe0$vjd$1@opal.futuro.pl

    [ciach]

    Podziel się potem z grupą jak poszło :)

  • 10. Data: 2009-11-23 17:26:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > wisi komornikowi 6k a na koncie ma np. 2,5k to komornik nie ma prawa mu tych

    komornik pieniądze ma prawo zablokować, ale dłużnik może się na to nie
    zgodzić, w takim wypadku komornik będzie szukał kasy w innym miejscu np.
    w zakładzie pracy, na PIT itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS