  • 11. Data: 2004-07-09 19:17:10
    Temat: Re: Zajecie konta osobistego
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    lord <k...@o...pl> wrote:
    > Czyli jak mam na koncie mniej niz 7000 tys. zl. to zus moze mnie w pocalowac w
    > du.... ?

    A jak to w praktyce wyglada?Jakies przyklady ze bank komus zajal a nie
    powinien?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 12. Data: 2004-07-09 19:58:22
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A jak to w praktyce wyglada?Jakies przyklady ze bank komus zajal a nie
    > powinien?

    W praktyce (podkreslam: nie wiem czy w kazdym banku - ja sie spotykam z
    takim rozwiazaniem) bank blokuje cala kwote dostepna na rachunku klienta,
    ale srodkow ponizej kwoty okreslonej w art. 54 PB nie przekazuje komornikowi
    / urzedowi skarbowemu, jednak klient nie moze wyplacic srodkow w bankomacie,
    nie moze zaplacic karta. Wyplaty gotowkowej moze dokonac wylacznie w kasie
    (najczesciej jest potrzebna akceptacja drugiego pracownika banku
    posiadajacego uprawnienia do zdejmowania blokad na kontach). Od takiego
    klienta przyjmowane sa rowniez przelewy.

    Nie wiem natomiast czy wszystkie banki jednakowo interpretuja art. 54. W
    Kredyt Banku (info od ksiegowego KBSA) kwota wolna od zajecia nie sa srodki
    aktualnie dostepne na rachunku, ale suma srodkow znajdujacych sie na
    rachunku w dniu zajecia + wszystkie wplywy do chwili przekroczenia kwoty z
    art. 54.

    Przyklad: jezeli przychodzi zajecie, i na rachunku masz 1000 zet, kwota
    wolna od zajecia to - dla uproszczenia - 7000, a co miesiac na Twoj rachunek
    wplywa 1200 zet, to bank przekaze komornikowi / US wszystkie srodki, ktore
    wplyna po 5 miesiacu istnienia blokady (1000 na rachunku w chwili zajecia +
    5 wplat po 1200 zlotych). I nie ma znaczenia to, ze utrzymujesz stale saldo
    na poziomie - powiedzmy - 500, 1000, czy 5000. Suma wplywow przekracza kwote
    wolna od zajecia - wszystko co po niej jest zajmowane.

    Podejrzewam, ze tak jest we wszystkich bankach, nie wiem natomiast czy
    reguluje to jakies rozporzadzenie czy innego rodzaju akt, bo wedlug mnie z
    art. 54 Prawa Bankowego taka interpretacja nie wynika jednoznacznie.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 13. Data: 2004-07-09 20:05:08
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "Marcin" <b...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > aktualnie dostepne na rachunku, ale suma srodkow znajdujacych sie na
    > rachunku w dniu zajecia + wszystkie wplywy do chwili przekroczenia kwoty z

    Sam sobie odpowiem. :o)

    <cytat>
    Art. 54
    1. Środki pieniężne znajdujące się na rachunkach oszczędnościowych,
    rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz na rachunkach terminowych
    lokat oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie od liczby zawartych umów,
    są wolne od zajęcia<cut>
    </cytat>

    Przytaczany artykul mowi o "srodkach znajdujacych sie na rachunkach", nie o
    srodkach, ktore na rachunki wplywaja czy sa z nich wyplacane. Wiec moja
    (totalnie amatorska zreszta) interpretacja jest taka, ze srodki znajdujace
    sie na rachunku, to te, ktore faktycznie, aktualnie (w danym dniu) sie na
    tych rachunkach znajduja, a nie srodki, ktore na rachunek wplywaja/sa
    wyplacane z niego. Ergo: zajeciu podlega kwota SALDA powyzej 3 srednich
    krajowych. Wiec w takim ukladzie banki lamia prawo sumujac saldo w dniu
    zajecia i wplywy na rachunek do czasu przekroczenia limitu?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 14. Data: 2004-07-10 09:22:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004 19:17:10 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >A jak to w praktyce wyglada?Jakies przyklady ze bank komus zajal a nie
    >powinien?

    W praktyce - środki będące na koncie w momencie zajęcia będą wypłacone
    do kwoty 7000zł. Jeśli na koncie będzie mniej, to bank wypłaci tyle,
    ile było na koncie.
    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2004-07-10 19:37:01
    Od: "r" <r...@n...pl>

    Formalnie to rzecz sie chyba rozbije o slowo "posiadaczem".Wydaje mi sie ze
    wlasciciel konta moze byc tylko jeden a pozostale osoby to upowaznione.
    Pzdr

  • 16. Data: 2004-07-10 20:17:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Jul 2004 21:37:01 +0200, "r" <r...@n...pl> wklepał(-a):

    >Formalnie to rzecz sie chyba rozbije o slowo "posiadaczem".Wydaje mi sie ze
    >wlasciciel konta moze byc tylko jeden a pozostale osoby to upowaznione.

    Mylisz się - istnieją konta wspólne, gdzie współwłaściciele mają równe prawa.