  • 1. Data: 2007-07-05 17:49:56
    Temat: Zakup mieszkania za granicą na kredyt
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Witam, czy polski bank udzieli kredytu obywatelowi polskiemu
    zamieszkałemu i pracującemu w Polsce na zakup nieruchomości w innym
    kraju UE?

  • 2. Data: 2007-07-05 19:01:15
    Temat: Re: Zakup mieszkania za granicą na kredyt
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "Populares" wrote in message

    > Witam, czy polski bank udzieli kredytu obywatelowi polskiemu
    > zamieszkałemu i pracującemu w Polsce na zakup nieruchomości w innym
    > kraju UE?

    chyba nie bardzo, ale znalazłem coś takiego
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/11379

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2007-07-05 19:12:06
    Od: Populares <n...@g...pl>

    sumi wrote:

    > "Populares" wrote in message
    > chyba nie bardzo, ale znalazłem coś takiego
    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/11379

    Dzięki. To lepiej niż nic, ale warunki mocno wyśrubowane - tylko do 15
    lat, min. 30% wkładu własnego, brak oferty w CHF i zabezpieczenie na
    nieruchomości w Polsce. No i nic nie piszą o oprocentowaniu, czyli można
    się domyślać, że wysokie.

  • 4. Data: 2007-07-05 20:10:52
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > lat, min. 30% wkładu własnego, brak oferty w CHF i zabezpieczenie na
    > nieruchomości w Polsce. No i nic nie piszą o oprocentowaniu, czyli można

    nie jest wysokie, jest standardowe tak jak dla nieruchomosci kupowanej w
    Polsce

    BZ WBK ma ciekawa oferte w PLN

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-07-05 20:53:47
    Od: jarchudz <j...@p...onet.pl>

    sumi pisze:

    > chyba nie bardzo, ale znalazłem coś takiego
    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/11379

    Jeśli zabezpieczenie stanowi nieruchomość w Polsce to BZ nie jest
    jedyny, tak to jest prawie w każdym banku.
    Jarek

  • 6. Data: 2007-07-05 21:05:33
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "jarchudz" wrote in message

    > Jeśli zabezpieczenie stanowi nieruchomość w Polsce to BZ nie jest
    > jedyny, tak to jest prawie w każdym banku.
    > Jarek

    no tak
    tylko zacytuję pewien artykuł:
    "Dlaczego banki udzielają ryzykownych kredytów w Polsce, choć wiedzą, że
    część klientów nie poradzi sobie z ich spłatą, a za granicą nie chcą dawać
    ich wcale? Bo jeśli nie spłacisz rzeczy kupionej na kredyt zarejestrowanej w
    Polsce, bank bez trudu Ci ją zabierze, sprzeda i jeszcze na tym zarobi.
    Ciebie puści w dziurawych skarpetach, ale swoje odbierze. Jeśli natomiast
    nieruchomość jest poza naszymi granicami, przejąć jej tak łatwo już nie
    może. Często potrzebna jest na to zgoda sądu. Ale nawet jeśli bankowcom uda
    się odebrać dom, nie ma gwarancji, że sprzeda go za tyle, by wyjść na swoje.
    Obejść można to w jeden sposób. Kredyt na dom w UE dostaniesz pod warunkiem,
    że bank wpisze się jako współwłaściciel na nieruchomości będącej w Polsce.
    Wtedy, jeśli nie zdołasz oddać mu pożyczonych pieniędzy, zlicytuje dom,
    który stoi w Polsce, a tym za granicą w ogóle interesować się nie będzie."

  • 7. Data: 2007-07-05 21:07:35
    Od: jarchudz <j...@p...onet.pl>

    sumi pisze:

> [...]
    > który stoi w Polsce, a tym za granicą w ogóle interesować się nie będzie."

    a czym się rożni od tego artykułu oferta BZ - jak dla mnie niczym, a z
    tym zyskiem uwzględniając koszty komornicze, egzekucyjne itd. to nie
    zawsze on jest

  • 8. Data: 2007-07-05 21:27:49
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "jarchudz" wrote in message

    > a czym się rożni od tego artykułu oferta BZ - jak dla mnie niczym, a z
    > tym zyskiem uwzględniając koszty komornicze, egzekucyjne itd. to nie
    > zawsze on jest

    cytat był przedstawiony na potwierdzenie tego co napisałeś ;-)

  • 9. Data: 2007-07-06 08:40:14
    Od: Tomek <a...@s...w.stopce.pl>

    Populares napisał(a):

> [...]
    > lat, min. 30% wkładu własnego, brak oferty w CHF i zabezpieczenie na
    > nieruchomości w Polsce. No i nic nie piszą o oprocentowaniu, czyli można

    Jeśli masz nieruchomość w Polsce, możesz po prostu wziąć gotówkę pod
    hipotekę i kupić za nią chaupę w UE?

    --
    Tomek malpa japko kropka info.

  • 10. Data: 2007-07-06 08:43:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Populares <n...@g...pl> writes:

> [...]
    > lat, min. 30% wkładu własnego, brak oferty w CHF i zabezpieczenie na
    > nieruchomości w Polsce. No i nic nie piszą o oprocentowaniu, czyli można

    Z zabezpieczeniem na nieruchomości w Polsce to chyba wiele banków
    udziela "pożyczek hipotecznych" na dowolny cel. Ale oprocentowanie
    trzeba porównać.

    MJ