  • 1. Data: 2009-06-25 04:52:23
    Temat: Zakup / sprzedaż waluty na rynku międzybankowym
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Czy w tej chwili ktoś poza BPH (DealingNet) umożliwia zakup/sprzedaż
    waluty po kursach zbliżonych do rynku międzybankowego?

    Chodzi o kwotowania na poziomie 10K$.
    Kupuje/sprzedaje (głównie sprzedaje) mała firma.

    Jeśli jest jakaś alternatywa, to ciekaw jestem Waszych opinii i
    ewentualnego porównania ofert ze szczególnym uwzględnieniem
    potencjalnych haczyków.

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-06-25 05:34:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On 25 Cze, 06:52, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli jest jakaś alternatywa, to ciekaw jestem Waszych opinii i
    > ewentualnego porównania ofert ze szczególnym uwzględnieniem

    Alior i jego "autodealing".

  • 3. Data: 2009-06-25 12:21:19
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    PKO BP po podpisaniu odpowiedniej umowy, kurs zbliżony do chwilowego(1-1,5gr
    mnej)
    i bezprowizyjnie

    4187 (20090625) __________

  • 4. Data: 2009-06-25 16:26:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli jest jakaś alternatywa, to ciekaw jestem Waszych opinii i
    > ewentualnego porównania ofert ze szczególnym uwzględnieniem

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Może warto nakarmić Google na wypadek gdyby ktoś potrzebował takiej
    wiedzy. Dlatego krótkie "sprawozdanie" jest niżej.

    Oglądałem dzisiaj oba systemy (DealingNet i Autodealing) i przy okazji
    rozmawiałem w kilku bankach.

    Z tego co sprawdziłem osobiście, to walutę można kupować/sprzedawać w
    okolicach kursów międzybankowych (poza BPH i Alior) również w Deutsche
    Bank, Fortis Bank, Millennium Bank.

    Na pewno nie można (zdaniem konsultantów) w Lucas Bank, Polbank,
    Multibank (mają mieć "niewiadomokiedy"), mBank.

    Przy czym proces sprzedaży zintegrowany z systemem bankowości
    internetowej mają tylko w BPH i Alior.
    W pozostałych przypadkach należy dzwonić do dealerów i negocjować kurs
    przez telefon.

    We wszystkich bankach poza Aliorem jest limit transakcji na poziomie
    5KEuro (BPH) i coś około 10KEuro/10KUSD albo "niewiadomoile" w
    pozostałych przypadkach.

    W Aliorze w zasadzie nie ma limitu zdaniem doradcy w oddziale, infolinia
    mówi o 100 jednostkach waluty.

    Testy "na żywym organiźmie", które doradcy chetnie zrobili w BPH i Alior
    pokazały przy kwotowaniu 10K$ jakieś 1.5gr - 2gr odstepu od kursu
    międzybankowego.

    Pozdrawiam

    Piotrek