  • 1. Data: 2009-06-22 12:21:24
    Temat: Zamknięcie serii M09 na systemach
    Od: "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>

    Seria M09 była raczej uboga w szerokie trendy, za to bogata w szerokie
    konsolidacje.
    To już drugi kwartał gdzie systemy typu "Bankierowego" dostają tęgie baty, a
    szybkie podążacze za trendem jako tako ciułają kosztem narażania się na
    poślizgi.

    Najlepsze "dziecko" +376 w serii M09 (44 transakcje)
    http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/File/stopazwrotu
    _pl-Presto_podsumowanie_M09.pdf

    Na drugim miejscu średnio szybki sys +184 pkt (47 transakcji)
    http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/File/stopazwrotu
    _pl-Moderato_podsumowanie_M09.pdf

    Na trzecim osobiste rozczarowanie - system skupiający się na zmienności
    tygodniowej -157 pkt (22 transakcje)
    http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/File/stopazwrotu
    _pl-Largo_podsumowanie_M09.pdf

    Na ostatnim bankieropodobny system z wtopą -335 pkt (21 transakcji)
    http://www.stopazwrotu.pl/uploadFCK/File/stopazwrotu
    _pl-Lento_podsumowanie_M09.pdf

    Z chęcią poznam Wasze rezultaty, warto miec jakiś benchmark :)

    DJ

  • 2. Data: 2009-06-22 15:05:56
    Temat: Re: Zamknięcie serii M09 na systemach
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

> [...]
    _pl-Lento_podsumowanie_M09.pdf

    > Z chęcią poznam Wasze rezultaty, warto miec jakiś benchmark :)

    Systemy na gpw na FW wyniki za ostatnie 30 dni, ostatnie 60 dni, od początku
    2009 roku:
    System ala Yarroll +53pkt, +152pkt, 381pkt
    MS0 -146pkt, -107pkt, -143pkt
    MS3 -70pkt, -89pkt, +141pkt
    EM -144pkt, -172pkt, -104pkt
    MS4 -188pkt, -220pkt, -38pkt
    MS5 -176pkt, -229pkt, -145pkt
    MS2 -145pkt, -35pkt, -54pkt
    MS1 +69pkt, +14pkt, -659pkt.

    Systemy oparte sa na dziennej zmiennosci 1,2 lub 3 sesji z róznymi wagami.
    Najszybszy jest system ala Yarroll a najwolniejszy MS1. Reszta to
    średnioterminowe.

    Arch

  • 3. Data: 2009-06-22 15:21:11
    Od: "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>

    Dzięki!
    To się nazywa konkretna odpowiedź
    DJ

    PS
    Dzisiaj rynek dał ładny bonus :)

  • 4. Data: 2009-06-22 15:24:01
    Od: karol <k...@k...pl>

    > PS
    > Dzisiaj rynek dał ładny bonus :)
    ujemny?

  • 5. Data: 2009-06-22 15:29:24
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

    > ujemny?

    Nie. Po takich wtopach czas aby systemy zaczeły zarabiac.
    Dzisiaj podostawaly S od 1931 do 1902.

    Arch

  • 6. Data: 2009-06-22 19:05:25
    Od: jk <j...@g...com>

    On 22 Cze, 14:21, "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>
    wrote:
    > Seria M09 była raczej uboga w szerokie trendy, za to bogata w szerokie
    > konsolidacje. [...]
    > Z chęcią poznam Wasze rezultaty, warto miec jakiś benchmark :)

    Jak rozumiem chodzi Ci o okres od końca H09 do końca M09: w zależności
    od opcji "tuningu" około +600 pkt na 28 pozycjach (czyli 56
    transakcji, gdzie każde K i S są osobną transakcją). Ale trzeba
    przyznać że dla tego systemu to był niezły okres, nie na każdej serii
    daje podobne wyniki.

    jk

  • 7. Data: 2009-06-23 08:42:19
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    _pl-Presto_podsumowanie_M09.pdf

    > Z chęcią poznam Wasze rezultaty, warto miec jakiś benchmark :)

    Mysle, ze za benchmark mozesz przyjac wlasnie wynik systemu Presto :) Bardzo
    dobry wynik jak na niezbyt agresywny system. Wyniki wczesniejsze i testow
    rowniez bardzo dobre.
    Dla porownania wyniki innego systemu pisanego przez osoby ze sporym
    doswiadczeniem rowniez w okresie od 1 grudnia 2008:
    http://www.strategiawig20.yoyo.pl/index1.html

    I pytanie z nieco innej beczki. Zauwazylem, ze "stuningowales" system
    Moderato wprowadzajac niesymetryczne parametry dla pozycji dlugich i
    krotkich. Czy probowales cos takiego dla Presto i z jakimi efektami? Gdy
    testowalem systemy oparte na wybiciu ze zmiennosci wlasnie zauwazylem, ze
    lepiej sie sprawuja z roznymi wielkosciami dla pozycji dlugich i krotkich i
    co ciekawe niezaleznie od tego czy mamy hosse czy besse to te parametry sa
    takie same.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2009-06-23 09:35:03
    Od: "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>

    > I pytanie z nieco innej beczki. Zauwazylem, ze "stuningowales" system
    > Moderato wprowadzajac niesymetryczne parametry dla pozycji dlugich i
    > krotkich. Czy probowales cos takiego dla Presto i z jakimi efektami?

    Pomysł z asymetrycznością podsunął mi anduril, Użytkownik serwisu.
    Dwa patenty asymetryczne używam na co dzień i wyniki są przyzwoite, nieco
    lepsze od proporcjonalnych. Trzonem używanej przeze mnie strategii jest
    szybki system podobny do Presto, bez asymetrii.
    Zagadnienie asymetryczności mieliłem aż do znudzenia i z testów wychodzi, że
    nie ma znaczenia czy jest hossa czy bessa, te systemy zawsze są lepsze od
    symetrycznych.

    Co do tuningu Moderato, to siedziałem kilka miesięcy temu nad kombinowaniem
    przy filtrowaniu spodziewanych konsolidacji i między innymi tam to
    zaimplementowałem. Rozwiązanie nieco karkołomne bo wyłącza system całkowicie
    gdy filtr wskazuje na możliwość konsoli, ale podniosło to wynik z backtestów
    o 1500 pkt przy zwiększeniu maxDD o zaledwie 52 punkty. Średnio filtr odcina
    2 transakcje w serii (zwykle mocno stratne), śmierdzi to optymalizacją na
    kilometr, ale poza backtestami sprawdziłem to też przez ostatnie pół roku w
    realu.
    Niestety jestem w kodowaniu koncepcji transakcyjnych na poziomie
    przedszkolaka, dlatego nie wszystko co w głowie mi się urodzi potrafię
    przelać na kod. W sumie gdyby nie pomoc Dietera, to bym ciągle siedział w
    systemowym żłobku.
    Wracając jeszcze do zmienności, to rozwinięte rynki nie są tak łatwe jak
    nasz grajdołek. Kupiłem dane futów na daxa z ostatnich 14 lat i osiągnięcie
    parametrów wyniku systemów choćby zbliżonych do tego co potrafię zrobić z
    FW20 jest jeszcze poza moim zasięgiem. Podobnie z GBP/USD.

    DJ

    PS
    Z chęcią podzielę się danymi z DAX Futures w zamian za ciekawy hint :)

  • 9. Data: 2009-06-23 09:43:06
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    DJ(stopazwrotu.pl) pisze:

    > Z chęcią poznam Wasze rezultaty, warto miec jakiś benchmark :)
    >
    > DJ

    Zrzut ekranu arkusza kalkulacyjnego z wykresem krzywej kapitału systemu
    opartego na sygnałach intraday na świeczkach 2 minutowych w programie
    Sakiewka w okresie 1.10.2008 do 19.06.2009. Parametry takie, jak na
    obrazku i takie same, jak na innych ilustracjach poniżej.

    Nie jest to to samo, co pokazał Dawca Prowizji z konkursu Parkietu, ale
    zawsze te 300% w 8 miesięcy jest. Krzywa niestety wyraźnie się
    wypłaszcza, aż strach co będzie dalej...

    ---> http://www.juraura.neostrada.pl/

  • 10. Data: 2009-06-23 09:51:20
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Jak dla mnie szybkość karkołomna, ale wynik cacy.
    Jeśli można spytać, to ile toto robi transakcji w serii?
    DJ

    PS
    Podwójny szczyt na equity jak z książki.