  • 1. Data: 2024-09-12 09:00:19
    Temat: Zapamiętana karta w aplikacji
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Koleżanka opowiadała, że była w McDonaldzie usiadła i zamawiała w
    aplikacji z dostawą do stolika. Nie mogła zapłacić w aplikacji
    zapamiętaną kartą. Nie mogła zapłacić BLIKiem, nie mogła zapłacić.
    Chodziło o to, że w aplikacji w profilu McDonalda napisała fikcyjne
    imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.

    Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum
    rozliczeniowego?

  • 2. Data: 2024-09-12 11:55:39
    Temat: Re: Zapamiętana karta w aplikacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Sep 2024 09:00:19 +0200, Monika Głowacka wrote:
> [...]
    > imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
    >
    > Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum

    Może tak byc.

    Amerykancy ponoć w samobsługowych płatnosciach proszą o kod pocztowy.
    Bo PIN jest tylko do bankomatów.

    A przy zakupach w sieci, to trzeba byc bardziej ostrożnym, bo przecież
    numer karty można wygenerować, czy podejrzec.

    J.

  • 3. Data: 2024-09-12 16:50:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 09:00, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
    >
    > Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum

    Idę o zakład, że koleżanka coś pokiełbasiła. Przecież w wypadku BLIK
    akceptant w ogóle nie odpytuje centrum rozliczeniowego o dane płatnika.
    Wiele razy córka płaciła BLIK-iem przeze mnie wygenerowanym z mojego
    rachunku. Karty staram się w takich aplikacjach nie przypisywać. W
    wypadku karty ewentualnie mogliby porównywać, czy dane właściciela karty
    się zgadzają, ale tu nadal nie widzę powodu, by moja córka nie mogła
    zapłacić moją kartą - za moją zgodą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-09-12 19:49:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

> [...]
    > wypadku karty ewentualnie mogliby porównywać, czy dane właściciela karty
    > się zgadzają, ale tu nadal nie widzę powodu, by moja córka nie mogła

    Może nie wszystkie aplikacje tak mają, a akurat McDonald tak wymyślił z
    jakichś tam sobie znanych powodów.
    Ale BLIK wysyła dane nadawcy przelewu, więc może aplikacja McDonalda
    jest tak napisana, że jak jest niezgodność, to odrzuca... nie musi to
    być centrum rozliczeniowe.

  • 5. Data: 2024-09-12 21:22:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 19:49, Krzysztof 'kw1618' pisze:
> [...]
    > Ale BLIK wysyła dane nadawcy przelewu, więc może aplikacja McDonalda
    > jest tak napisana, że jak jest niezgodność, to odrzuca... nie musi to

    Nie jest. Regularnie z pewnych powodów córka robi zamówienie, a ja je
    opłacam BLIKiem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-09-12 22:05:54
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    > Nie jest. Regularnie z pewnych powodów córka robi zamówienie, a ja je
    > opłacam BLIKiem.

    Było dokładnie tak jak napisałam wcześniej, nic nie pokiełbasiłam. I to
    nawet 2 razy, chciała zamówić w aplikacji, nie dało rady, podeszła do
    kiosku i zamówiła w kiosku, wzięła numerek/lokalizator. Dopiero za
    trzecim razem zaczęła kombinować, zmieniła imię z fałszywego na
    prawdziwe i płatność przeszła.
    W aplikacji ma wpisaną e-kartę mBanku, zasila kartę 5 min przed zamówieniem.

  • 7. Data: 2024-09-12 22:37:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 22:05, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > prawdziwe i płatność przeszła.
    > W aplikacji ma wpisaną e-kartę mBanku, zasila kartę 5 min przed

    Moim zdaniem związek ze zmianą imienia jest przypadkowy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2024-09-13 12:31:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 12 Sep 2024 09:00:19 +0200, w <vbu3i2$glo$1@news.chmurka.net>, Monika
    Głowacka <m...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > imię. Gdy zmieniła imię na prawdziwe, płatność przeszła.
    >
    > Czyżby aplikacja weryfikowała płatnika przy pomocy danych z centrum

    Odwrotnie -- centrum rozliczeniowe sprawdza imię (może sprawdzać i nazwisko, i
    adres) i odmawia autoryzacji jeżeli nie zgadza się.

  • 9. Data: 2024-09-13 12:57:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Sep 2024 22:37:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem związek ze zmianą imienia jest przypadkowy.

    Niekoniecznie, bo jak inaczej zweryfikować?
    Po CVC?

    A tu widzisz - klient przyjdzie, zapłaci, pójdzie i tyle go widzieli.

    J.