  • 51. Data: 2015-10-12 11:01:59
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2015-10-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Na PC operujesz w innych warunkach.

    > Jak i w karcie kredytowej.

    Jest PIN (wiem, zbliżeniowo, bez pinu, co jest właśnie powodem, aby
    wyłączyć takie "udogodnienie").

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2015-10-12 11:29:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jest PIN (wiem, zbliżeniowo, bez pinu, co jest właśnie powodem, aby
    > wyłączyć takie "udogodnienie").

    Takoż i w aplikacji mobilnej. Fakt, na wcześniejszym etapie (dostęp do
    aplikacji), ale to wystarcza. Jeśli aplikacja wejdzie "w tło", to też
    przejście na powrót będzie wymagało podania PINu, nawet jesli telefon
    sam w sobie go nie wymaga.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2015-10-12 11:33:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > aplikacji), ale to wystarcza. Jeśli aplikacja wejdzie "w tło", to też
    > przejście na powrót będzie wymagało podania PINu, nawet jesli telefon

    Czyli zabezpieczenie jest na poziomie dostępu desktopowego z hasłem do
    konta, ale bez haseł jednorazowych. Czyli znacznie mniejsze (hasła
    jednorazowe są właśnie po to, jak z jakichś powodów hasło główne
    zostanie poznane).

    Krok w tył, a nie postęp.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-10-12 11:57:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > konta, ale bez haseł jednorazowych. Czyli znacznie mniejsze (hasła
    > jednorazowe są właśnie po to, jak z jakichś powodów hasło główne

    Nie zgodzę się. Aplikacja mobilna nie ma czasu "bezaktywności" liczonego
    w dziesiątkach minut (po minucie już się wygasza), telefon zazwyczaj z Tobą
    "chodzi", nie zostaje w miejscu.

    Nawet wyjście aplikacji "do tła" powoduje konieczność wpisania PIN
    przy ponownym wejściu. Często zdarza Ci się zostawiać telefon w miejscu
    publicznym, odblokowany, z wywaloną na wierzch aplikacją bankową?

    > Krok w tył, a nie postęp.

    Inna specyfika urządzenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2015-10-12 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Zwykle jest inne.
    >
    > SMS nie jest stosowany, gdyż nie każdy ;) potrafi odebrać
    > SMS na tym urządzeniu, na którym uruchomił aplikację mobilną.

    A przede wszystkim jaki miałby być tego cel?
    Skoro masz telefon z apką to wiadomo, ze odbierzesz smsa.
    Wiec to byłoby takie zabezpieczenie dla samego zabezpieczenia.

  • 57. Data: 2015-10-12 12:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > dostała się do zalogowanego terminala itp.
    >
    > W aplikacji mobilnej tego zabezpieczenia nie ma.

    No zgadza się.
    Ale ryzyko jest takie samo jak w przypadku www gdzie to zabezpieczenie
    jest.
    Albowiem zarówno tu i jak tu to ryzyko wystepuje w przypadku zgubienia
    komórki.

  • 56. Data: 2015-10-12 12:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > IMO zgubienie smartfonu jest łatwe do wykrycia -- i szybkie.
    > Nie wiem, jak szybko pracują operatorzy zdolni do blokowania
    > SIMek i wydawania nowych...

    sim blokują na biezaco.

  • 59. Data: 2015-10-12 12:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Ależ jest -- SMS powiązany z kartami jest obecny od lat.
    > Płacenie kartami via net chyba wkrótce będzie musiało
    > zawierać element SMSowy.

    ale jak zgubisz komórkę to juz tego zabezpieczenia nie masz.
    Czyli tak samo jak w aplikacji mobilnej.

  • 58. Data: 2015-10-12 12:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    >>> 1) zdalnie blokujesz telefon (jeśli masz taką opcję)

    > Wybierasz konkretny telefon na którym chcesz blokować aplikację.
    > Aplikacja w momencie aktywacji jest kojarzona z telefonem.

    No to całkiem rozsadnie.

  • 60. Data: 2015-10-12 18:07:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > ale jak zgubisz komórkę to juz tego zabezpieczenia nie masz.
    > Czyli tak samo jak w aplikacji mobilnej.

    Ponoć Hitler zaszedł kiedyś do fryzjera i rzekł tak:

    -- jeśli dobrze mnie ogolisz, dostaniesz sowitą zapłatę
    -- ale jeśli mnie zatniesz, zostaniesz zastrzelony przeze mnie

    Fryzjer przystał na propozycję bez wahania a po ogoleniu
    odpowiedział:

    -- ależ ekscelencjo, moja brzytwa bliżej gardła
    ekscelencji, niż ręka ekscelencji -- rewolweru...

    na zadane mu pytanie:

    -- dlaczego nie bałeś się?

    Ktoś znajdzie telefon dopiero po jakimś czasie.
    Na dodatek nie będzie znał danych kart kredytowych
    autoryzowanych ,,tym telefonem''.

    Czas to pieniądz. Czas zostanie wykorzystany przez
    właściciela do blokady SIMki, o czym już pisałem.

    Ważne, aby powstały możliwości całodobowego zastrzegania SIMek.
    Na dodatek -- pod bezpłatnym numerem dostępnym bez SIMek. Jak
    policja. Nawet można by do tego wykorzystać 112, po którym
    byłoby przekierowanie do stosownego miejsca...

    A teraz zajmę się proroctwami:

    ,,dziś'' mnie nazwiecie (Ty i inni) idiotą, trollem, debilem, maniakiem
    ,,jutro'' takie rozwiązania będą oczywistością bezwzględnie stosowaną...

    Obecnie ,,słuchawka'' (nawet wypasiona -- SG11) jest tania w stosunku do
    softu w niej zaklętego... Można by produkować takie telefony, które dadzą
    się zdalnie zablokować zupełnie -- przykładowo próba wyjęcia mikroSD
    kojarzona by była z blokadą tej karty... Itd...

    Blokada SIMek (wraz z wydawaniem stosownych duplikatów) jest już
    stosowana, ale chyba nie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'