  • 21. Data: 2009-02-19 00:14:53
    Temat: Re: Złotówka jak funt?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <a @ a . com> writes:

    > Czy to trochę nie przypomina wydarzeń ostatnich tygodni w Polsce?

    Nie.

    > Rząd
    > podejmuje decyzję wprowadzenia Polski do ERM2.

    Powaznie? Kiedy wprowadzili? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2009-02-19 00:20:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Edward Malinowy" gnhuu6$7cd$...@n...interia.pl

    > Nie jestem specem od ekonomii, ale czy taki kurs nie był by lepszy dla
    > szarego obywatela?

    IMO dla szarego im złotówka wyżej, tym lepiej.

    Ale dla szarego Niemca im niżej złotówka -- tym lepiej. :)
    A że Niemcy mają lepsza gospodarkę od naszej i od wielu innych -- złotówka
    spada, abyśmy mogli wejść po jak najlepszym kursie, ale jak najlepszym
    kursie dla Niemca, nie dla Polaka. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2009-02-19 00:23:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> writes:

    > 2002, w kryzysie walutowym Argentyna zafiksowała nowy kurs wymiany po
    > zaledwie 30% dewaluacji.

    Nie wydaje mi sie.
    Nie pamietam dokladnie, ale w 2002 roku za 1 dolara placono, mam
    wrazenie, ok. 2 peso. Zaleznie od momentu, to moglo byc moze 2.30,
    2.60 itp. - byly tez chyba momenty z 3+ i byly tez troche ponizej 2.

    Tak naprawde nie bylo zadnego "nowego zafiksowanego" kursu, teoretycznie
    byl tam jakis pseudokurs 1.40 czy cos przez chwile, ale to mialo podobne
    znaczenie co ruskie "1 dolar = 66 kopiejek" wygrawerowane w szkle.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2009-02-19 00:25:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cubus" gnhva0$qr3$...@i...gazeta.pl

    > A od tego poziomu złotówka odchyliła się o mniej niż 25% co spowodowało
    > reakcję rządu. 30% spadek czyli kurs rzędu 5,2-5,5zł/EUR spowoduje
    > zapewne bardziej zdecydowane reakcje.

    Tusk głośniej chrząknie? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2009-02-19 00:38:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gni1c7$j28$...@m...internetia.pl

    > Produkcja tak, za miske ryzu - nie.

    Ty dostaniesz 2.5 miski. ;)

    http://fakty.interia.pl/galerie/fakty/najmniejszy-me
    zczyzna/zdjecie/duze,966996

    Chińczyk (stojący pomiędzy misskami) tylko jedną, bo jest niższy. ;) [rangą?]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2009-02-19 01:17:08
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Mithos wrote:

    > Chyba raczej jaka będzie u nas średnia płaca czy cenie 5-6 PLN za 1 Euro ?

    Jest lament, ze przy 2PLN nie bedziemy konkurencyjni kosztowo. No to
    mowie "sprawdzam" ;]

    --
    in

  • 27. Data: 2009-02-19 01:19:58
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 18 Feb 2009 23:35:09 +0400, "kashmiri" <a @ a . com> wrote:

    >Czy to trochę nie przypomina wydarzeń ostatnich tygodni w Polsce? Rząd
    >podejmuje decyzję wprowadzenia Polski do ERM2.

    To rząd może podjąć taką decyzję? Ot, tak sobie, bez zgody parlamentu
    i prezydenta? Jesteś pewien?...

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 28. Data: 2009-02-19 01:23:30
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Maciej Bojko wrote:

    > To rząd może podjąć taką decyzję? Ot, tak sobie, bez zgody parlamentu
    > i prezydenta? Jesteś pewien?...

    Najpierw to sie UE musi zgodzic.

    --
    in

  • 29. Data: 2009-02-19 01:48:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sorden wrote:

    > Najpierw to sie UE musi zgodzic.

    UE to My!

  • 30. Data: 2009-02-19 02:32:29
    Od: MM <n...@i...pl>

    Edward Malinowy pisze:
    > A czemu tak? Czy naprawdę to jest szczyt możliwości Polski - bycie
    > wyrobnikiem produktów dla zachodnich przedsiębiorstw?

    Posługujesz się jakimiś sloganami. W dodatku bzdurnymi.

    Wziąłeś pod uwagę, że dla wielu chińczyków praca w fabryce za dniówkę
    paskudną dla europejczyka jest prawdziwą okazją życiową? Zaś alternatywą
    jest jeszcze gorsza bieda? Zmniejszenie konkurencyjności Chin z
    pewnością będzie stratą dla chińczyka a nie zyskiem.

    --
    pzdr
    http://finances.pl/