  • 21. Data: 2019-12-19 22:12:12
    Temat: Re: Zmiana mBank Intensive na Pekao Świat Premium?
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, December 19, 2019 at 3:51:28 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > A podniesienie limitu kosztuje, więc raczej ciesz się brakiem oferty (chyba że "na
    klik" jest bez prowizji).
    > I ciesz się też tym, że jeszcze Ci tej KK, z którą sam bank jak widać nie chce mieć
    już nic wspólnego, nie zlikwidowali.
    > Choć też jest anegdotyczna - naprawdę najpierw pobierają 240z, które trzeba
    spłacić, a potem co miesiąc oddają po 20zł?

    W MultiBanku podniesienie limitu "na klik" z oferty kredytowej mnie nigdy nic nie
    kosztowało. Jeśli kosztuje w mBanku, to słabo. Tak, pobierają 240zł za rok i oddają
    20zł miesięcznie. To jest jakiś odpowiednik kk z MultiBanku, którą bardzo długo
    miałem, nie ma jej w publicznej ofercie mBanku.

  • 22. Data: 2019-12-19 22:24:17
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, December 19, 2019 at 3:54:38 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:

    > Hmm, ale obywatelem UE chyba jesteś?
    > To wystarczy tylko jakiś adres w PL - nie znajdziesz kogoś z rodziny, do którego
    mogłaby przyjść karta?

    To jest wbrew zasadom zarówno N26, Revoluta itp. Oczywiście, że obejść to można
    łatwo. Ale pamiętaj że N26 jako bank będzie raportował środki tam zgromadzone do
    Polski (adres rezydencji jaki podałeś). Jako nierezydent, bardzo uważam jakie adresy
    podaje w bankach i nie jest mi to "obojętne", tylko dla osiągnięcia danego celu.

    > Gmatwanie prostych spraw to objaw najarania, jak Puchatek i Prosiaczek ;>
    > W sumie jak ktoś chce płacić za niepotrzebne mu usługi, to nic się z tym nie zrobi.

    To nie tak. Po pierwsze AK nie daje możliwości otwarcia konta wspólnego, więc jako
    rozwiązanie domyślne odpada. Po drugie jak sam zauważyłeś, tylko jednorazowa wypłata
    gotówki w PL jest bezpłatna. A jak już jestem w Polsce, to chcę mieć kompletną
    swobodę wybierania gotówki bezpłatnie z każdego bankomatu.

    > Może i tak, debetówka priority max. 10k płatności i 25k wypłat z bankomatów
    dziennie.
    > Z drugiej strony jak ktoś płaci więcej niż 10k dziennie to raczej kredytówkę
    porządną posiada.

    I tak i nie. Zdarzyło mi się płacić ponad te 10k Citkiem za granicą. Nie zapominajmy,
    że dla kogoś kto posiada walutę EUR, Citek jest drugą najlepszą alternatywą do
    płacenia poza AK, z tą różnicą że w przypadku Citi dotyczy (chyba nadal?) walut
    innych niż PLN, USD, GBP (w AK nie ma znaczenia).

  • 23. Data: 2019-12-20 11:54:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 22:12:14 UTC+1 użytkownik Stiwi napisał:

    > W MultiBanku podniesienie limitu "na klik" z oferty kredytowej mnie nigdy nic nie
    kosztowało. Jeśli kosztuje w mBanku, to słabo.

    Póki jeszcze istniał multiBank, to w mBąku podniesienie limitu też było darmowe.
    Potem wymyślili takie "ulepszenie".
    Co jakiś czas jest promocja ze zwolnieniem z opłaty - ale co nałapią frajerów to ich.

    > Tak, pobierają 240zł za rok i oddają 20zł miesięcznie. To jest jakiś odpowiednik kk
    z MultiBanku, którą bardzo długo miałem, nie ma jej w publicznej ofercie mBanku.

    Wielu kart czy kont, które ludzie jeszcze mają, nie ma już w ofercie mBąka.
    Ale ta Twoja karta śmieszna - choć trzeba przyznać, że w porównaniu z obecną ofertą
    mBąka niezła.
    Tyle że np. w mille masz KK darmowe za 1 pyk/mc - też złote - a platynę za 5 pyk/mc -
    i jeszcze z ubezpieczeniem i assistance.

  • 24. Data: 2019-12-20 12:04:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 22:24:19 UTC+1 użytkownik Stiwi napisał:

> [...]
    podaje w bankach i nie jest mi to "obojętne", tylko dla osiągnięcia danego celu.

    To jak załatwiasz posiadanie kont w polskich bankach jako nierezydent?
    Pewnie zakładałeś je jeszcze jako rezydent.
    Więc i tak raportują środki do Polski.

    W N26 nie ma jakieś specjalnej oferty depozytowej - po prostu konto euro 0% - więc
    spokojnie można korzystać jedynie dla ich debetówki.

> [...]
    gotówki w PL jest bezpłatna. A jak już jestem w Polsce, to chcę mieć kompletną
    swobodę wybierania gotówki bezpłatnie z każdego bankomatu.

    To też pytałem, czego potrzebujesz - i nagle jeszcze wspólne konto.
    Przyjemność bezpłatnych bankomatów rozumiem - ale nie rozumiem zakładania w tym celu
    konta z wymogami 20k wpływu lub sporymi opłatami.

    A darmowe bankomaty masz przecież w citku, tak samo możliwość płacenia rachunków.
    Chyba że w citku konto jest "nie do końca wspólne" - bo wymyślili sobie kretyńskiego
    "pierwszego" właściciela oraz "dodatkowych" właścicieli.
    Podobny problem okazuje się mieć santander - nadzialiśmy się na to dopiero po
    zeżarciu przez nich deutsche banku - też coś pitolą o "pierwszym właścicielu" - a
    problem jest w tym, że w historii i na potwierdzeniach przelewów odbiorcą przelewu na
    konto wspólne zawsze jestem ja - nawet jeśli przychodzi np. pensja żony.

    Cóż, jak widać jednym bankiem wszystkiego się nie załatwi - a nawet nie powinno,
    trzeba mieć coś w rezerwie.
    Ale żeby robić rezerwę z "premium" - to bez sensu.

> [...]
    alternatywą do płacenia poza AK, z tą różnicą że w przypadku Citi dotyczy (chyba
    nadal?) walut innych niż PLN, USD, GBP (w AK nie ma znaczenia).

    Niestety, w citku trzeba uważać na walutę oraz pamiętać o "przełączaniu karty", więc
    taka dobra to ona nie jest.
    Wg mnie lepsza jest N26 - tym bardziej że przebija citka, przynajmniej prioriti, pod
    względem limitu - ma 5k euro. Oczywiście do bankomatu w PL się nie nadaje, ale przy
    płaceniu nie trzeba o niczym pamiętać.

    Wielowalutowa IKA też nie jest bez wad - max. 7k euro płatności, 4k bankomaty - i
    trzeba jeszcze uważać na DCC.

  • 25. Data: 2019-12-20 12:53:04
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Friday, December 20, 2019 at 12:04:50 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > To jak załatwiasz posiadanie kont w polskich bankach jako nierezydent?
    > Pewnie zakładałeś je jeszcze jako rezydent.
    > Więc i tak raportują środki do Polski.

    Są banki, które nie mają z tym problemu. Alior Kantor otwierałem jako nierezydent bez
    problemu, wysyłają kartę nawet za granicę. Podobnego problemu nie ma Citibank,
    otwiera konta dla Polaków na stałe zamieszkałych za granicą. Sam paszport wystarczy.
    Wiem bo mam od wielu lat i zakładałem jako nierezydent. 0 problemów. Podobnie nie ma
    problemów z Pekao SA, z tego co wiem to także z PKO BP i Millenium. mBank niestety ma
    z tym problem, bo nie prowadzi rachunków dla nierezydentów - nie akceptują także
    paszportu jako dokumentu głównego - jedynie dowód.

> [...]
    celu konta z wymogami 20k wpływu lub sporymi opłatami.

    > A darmowe bankomaty masz przecież w citku, tak samo możliwość płacenia rachunków.
    [...]
    > Cóż, jak widać jednym bankiem wszystkiego się nie załatwi - a nawet nie powinno,
    trzeba mieć coś w rezerwie.
    > Ale żeby robić rezerwę z "premium" - to bez sensu.

    Dla jednych bez sensu, dla innych nie. Jedni muszą przelewać by wyrobić "wpływy",
    inni mają oszczędności, które i tak leżą. Zresztą Pekao Świat Premium wymaga 200,000
    zł aby być kontem darmowym, tam nie ma nic o wpływach.

    Tak jak piszesz, jednym bankiem nie da się wszystkiego załatwić. Zwłaszcza z tym
    przepinaniem w Citi, płatnościami w wielu walutach i uwaga zwrotach na kartę w
    walutach. Coś z czym wielowalutowa karta Alior Kantor nie ma żadnego problemu.

> [...]
    pod względem limitu - ma 5k euro. Oczywiście do bankomatu w PL się nie nadaje, ale
    przy płaceniu nie trzeba o niczym pamiętać.

    Niestety idealna nie jest, zwłaszcza z tym przełączaniem. Nie mniej i tak wolę
    możliwość manualnego przypięcia karty do rachunku np EUR i dla płatności w walutach
    poza GBP, USD, PLN otrzymania bezpośrednich kursów MC, niż tak w jak w przypadku
    karty Pekao rewolucyjnej, gdzie domyślnym rachunkiem dla nieobsługiwanych walut jest
    niestety PLN.

    > Wielowalutowa IKA też nie jest bez wad - max. 7k euro płatności, 4k bankomaty - i
    trzeba jeszcze uważać na DCC.

    Na DCC to trzeba uważać z każdą jedną kartą Visa czy MC. Tylko Amex i chyba Diners (z
    tych znanych) są pozbawione tego oszustwa. Co do limitów to i tak nie są złe jak na
    "kantorową" kartę.

  • 26. Data: 2019-12-20 21:57:52
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Własne kantory ma już spora część banków - np. santander - kursy na poziomie
    kantoru aliora, ale konta walutowe płatne (ZTCP gdy są puste). W żubrze nie
    sprawdzałem.

    Dość istotną kwestią jest możliwość negocjacji spreadu. Oczywiście dla
    tych, którzy trochę wymieniają. Różnice w kantorach bywają znaczne.
    Rkantor i Alior dają możliwości indywidualnej oferty. Uważam to za duży
    plus. Jak jest z Santanderem - nie wiem (może ktoś testował?). W Idei
    nie mieli ciekawej oferty.