  • 1. Data: 2010-06-24 17:22:29
    Temat: Zmniejszenie puli akcji a prowizja
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    Zlecając zakup akcji Tauronu AliorBank pobrał odemnie prowizję w jakieś
    kwocie stanowiącej iloczyn ilości zleconych do zakupu akcji,
    proponowanej ceny jednej akcji oraz prowizji w wysokości 0,39

    Tymczasem nie dość, że otrzymam mniej akcji, to jeszcze za niższą cenę.
    Summa summarum prowizja należna AliorBankowi powinna być niższa.

    Czy zostanie dokonany zwrot nadpłaty prowizji czy też całość pobranej
    prowizji jest własnością banku i o żadnym zwrocie nie ma mowy?

    Karol

  • 2. Data: 2010-06-24 17:45:06
    Temat: Re: Zmniejszenie puli akcji a prowizja
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Karol MARCHEWKA" <a...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i0048i$g9i$1@news.onet.pl...

    > Czy zostanie dokonany zwrot nadpłaty prowizji czy też całość pobranej
    > prowizji jest własnością banku i o żadnym zwrocie nie ma mowy?

    Prowizja jest od *transakcji* (zakupu, sprzedazy) a nie od *zlozenia
    zlecenia*.
    Tak wiec sam sobie odpowiedz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-06-24 17:45:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Karol MARCHEWKA" <a...@s...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i0048i$g9i$...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > Czy zostanie dokonany zwrot nadpłaty prowizji czy też całość pobranej
    > prowizji jest własnością banku i o żadnym zwrocie nie ma mowy?

    Zostanie dokonany zwrot.

  • 4. Data: 2010-06-24 21:12:12
    Od: Cypis <b...@...pl>

    Alior wylicza prowizję w jednym z tutoriali na stronie (
    http://www.aliorbank.pl/resources/res/bm/zalozenie_r
    achunku_i_zapis.pdf
    strona 3) korzystając z następującego wzoru (kwota z tego wyliczenia
    to suma prowizji i kwoty przeznaczonej na zakup akcji)

    Liczba zamawianych akcji x 0,70 zł x (1 + 0,38%)

    Tak na zdrowy rozum jak zmieniła się cena akcji (0, 57 zł zamiast 0,7
    zł) a liczba zamawianych akcji zostanie zredukowana ( jedna osoba
    dostanie akcji za najwyżej 4 770 zł ) to przy maksymalnym zapisie ta
    prowizja powinna wynieść maksimum 18,13 zł

    Na pierwotnych zasadach było to 35,91 zł, czyli różnica w wysokości
    17,78 zł powinna wrócić do właściciela (cały czas liczę dla
    maksymalnej wartości zapisu, przy mniejszych zapisach będzie jeszcze
    mniej)

    Jak Alior zapomni to ja zamierzam się przypomnieć :-) ale bardziej
    dla zasady...

    C.

  • 5. Data: 2010-06-24 21:50:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <d...@y...goo
    glegroups.com>,
    Cypis <b...@...pl> wrote:

    > Tak na zdrowy rozum jak zmieniła się cena akcji (0, 57 zł zamiast 0,7
    > zł)

    A ja nie rozumiem, dlaczego tak sie stalo. I czy to jest zgodne z prawem?
    No i pytanie - sprzedawac na pierwszej sesji?
    :-)
    TA