-
Data: 2004-07-29 21:15:05
Temat: a diabeł tkwi w szczegółach...
Od: Tomek <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Widzę, że znasz słowa ustawy ale czy do końca rozumiesz jej treść?
Żaden bank nie będzie przecież łamał przepisów, a tylko naginał do
swoich potrzeb.
Zastanów się nad stwierdzeniem:
- 28.1: "O ile umowa nie przewiduje inaczej";
- Znasz zapis art 16.1: "Posiadacz jest obowiązany do: przechowywania
karty płatniczej i ochrony kodu identyfikacyjnego, z zachowaniem
należytej staranności (...)"? Jak traktować sytuację kiedy karta zaginie?
A teraz weźmy jakiś konkret, tj.: Millennium American Express.
Utrata karty:
http://www.millenet.pl/Millennium/produkty_i_uslugi/
karty/?_c=1918
"W przypadku zgubienia, bądź kradzieży karty płatniczej masz możliwość
jej natychmiastowego zastrzeżenia. Zastrzeżenie karty ma na celu
uniemożliwienie dokonywania dalszych transakcji przy użyciu karty.
Wystarczy, że zadzwonisz pod numer telefonu: +48 (22) 598 41 14,
pozwalający na szybkie połączenie z Bankolinią?. Po telefonicznym
zgłoszeniu zastrzeżenia karty należy potwierdzić je pisemnie w ciągu 72
godzin, a w przypadku kradzieży także powiadomić jednostkę Policji i
przedłożyć do Banku stosowny raport.
Bank ponosi pełną odpowiedzialność za transakcje dokonane po
zastrzeżeniu karty."
Więcej w regulaminie:
http://www.millenet.pl/dispatch/binsource/?path=/ima
ges/PL/Umowa_KK_730638.pdf
§ 17.1-10
Odpowiedzialność przed:
Tu akurat jest ok.
Ale "diabeł tkwi w szczegółach" chodzi mianowicie o utrudnienie
klientowi złożenia (wiążącego bank) zastrzeżenia karty.
Zauważ, że opisywana procedura potwierdzenia osobistego nie jest
niezgodna z art 28.1.
Bank nie wzbrania się od odpowiedzialności przecież...
Zajrzyj do: 22:
"22.1. Wydawca jest obowiązany przyjmować przez całą dobę zgłoszenia
posiadaczy lub użytkowników kart płatniczych o utracie lub zniszczeniu
karty płatniczej, dokonywane przy wykorzystaniu dostępnych środków
komunikowania. (...)"
Na razie dobrze ale:
"22.2. Wydawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia w sposób określony w
umowie o kartę płatniczą."
A w umowie masz dokładniej czym jest "przejęcie zgłoszenia".
Bank tłumaczy to tym aby nie doszło do zgłoszenia utraty karty przez
osobe nie bedącą jej właścicielem. Zatem przejęcie odpowiedzialności
jest natychmiastowe gdyż (zgodnie z ustawą) zgłoszenie miało miejsce,
ale zgłoszenie uznawane jest za wiążące gdy zostanie potwierdzone
zgodnie z procedurą zawartą w umowie.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.04 21:21 Tomek
Najnowsze wątki z tej grupy
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
Najnowsze wątki
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?