eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarty Kredytowe - kilka ważnych informacjia diabeł tkwi w szczegółach...
  • Data: 2004-07-29 21:15:05
    Temat: a diabeł tkwi w szczegółach...
    Od: Tomek <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Widzę, że znasz słowa ustawy ale czy do końca rozumiesz jej treść?
    Żaden bank nie będzie przecież łamał przepisów, a tylko naginał do
    swoich potrzeb.

    Zastanów się nad stwierdzeniem:
    - 28.1: "O ile umowa nie przewiduje inaczej";
    - Znasz zapis art 16.1: "Posiadacz jest obowiązany do: przechowywania
    karty płatniczej i ochrony kodu identyfikacyjnego, z zachowaniem
    należytej staranności (...)"? Jak traktować sytuację kiedy karta zaginie?

    A teraz weźmy jakiś konkret, tj.: Millennium American Express.
    Utrata karty:
    http://www.millenet.pl/Millennium/produkty_i_uslugi/
    karty/?_c=1918
    "W przypadku zgubienia, bądź kradzieży karty płatniczej masz możliwość
    jej natychmiastowego zastrzeżenia. Zastrzeżenie karty ma na celu
    uniemożliwienie dokonywania dalszych transakcji przy użyciu karty.
    Wystarczy, że zadzwonisz pod numer telefonu: +48 (22) 598 41 14,
    pozwalający na szybkie połączenie z Bankolinią?. Po telefonicznym
    zgłoszeniu zastrzeżenia karty należy potwierdzić je pisemnie w ciągu 72
    godzin, a w przypadku kradzieży także powiadomić jednostkę Policji i
    przedłożyć do Banku stosowny raport.
    Bank ponosi pełną odpowiedzialność za transakcje dokonane po
    zastrzeżeniu karty."
    Więcej w regulaminie:
    http://www.millenet.pl/dispatch/binsource/?path=/ima
    ges/PL/Umowa_KK_730638.pdf
    § 17.1-10
    Odpowiedzialność przed:
    Tu akurat jest ok.
    Ale "diabeł tkwi w szczegółach" chodzi mianowicie o utrudnienie
    klientowi złożenia (wiążącego bank) zastrzeżenia karty.
    Zauważ, że opisywana procedura potwierdzenia osobistego nie jest
    niezgodna z art 28.1.
    Bank nie wzbrania się od odpowiedzialności przecież...
    Zajrzyj do: 22:
    "22.1. Wydawca jest obowiązany przyjmować przez całą dobę zgłoszenia
    posiadaczy lub użytkowników kart płatniczych o utracie lub zniszczeniu
    karty płatniczej, dokonywane przy wykorzystaniu dostępnych środków
    komunikowania. (...)"
    Na razie dobrze ale:
    "22.2. Wydawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia w sposób określony w
    umowie o kartę płatniczą."
    A w umowie masz dokładniej czym jest "przejęcie zgłoszenia".

    Bank tłumaczy to tym aby nie doszło do zgłoszenia utraty karty przez
    osobe nie bedącą jej właścicielem. Zatem przejęcie odpowiedzialności
    jest natychmiastowe gdyż (zgodnie z ustawą) zgłoszenie miało miejsce,
    ale zgłoszenie uznawane jest za wiążące gdy zostanie potwierdzone
    zgodnie z procedurą zawartą w umowie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1