  • 11. Data: 2010-07-09 22:08:23
    Temat: Re: alior - zmiany w KK
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 09.07.2010 23:16, MarekZ pisze:

    > Zdecydowanie obstawiam, że w kontekście o którym piszesz nie nastąpią
    > żadne zmiany.

    Doczytajcie dokładnie którego punktu regulaminu dotyczy zmiana-
    dotychczas było:

    15.9. Z nadpłaty znajdującej się na Rachunku karty, Bank nie dokonuje
    spłaty zadłużenia, o której mowa w ust. 1.

    Teraz pojawi się, że bank będzie dokonywał "takiej spłaty". A cóż to za
    spłata:

    15.1. Posiadacz ma obowiązek dokonywania na rzecz Banku terminowej
    wpłaty co najmniej Kwoty minimalnej, nie później niż w terminie i w
    wysokości określonych na Wyciągu z rachunku karty kredytowej
    sporządzanym przez Bank.

    Czyli dotychczas było tak, żę ewentualna nadpłata nie spłacała kwoty
    minimalnej, teraz będzie się to działo. Co prawda jest późno i nie umiem
    wymyślić jakim cudem ktoś mógłby mieć jednocześnie nadpłatę oraz kwotę
    minimalną różną od zera (może jakieś odsetki albo opłaty okresowe?)

    Moim zdaniem- i zdaniem systemu transakcyjnego również, bo akurat mam na
    zamykanej karcie lekką nadpłatę- w żaden sposób ten zapis nie wpływa na
    nadpłatę w kontekście dostępnego limitu. Cóż, poczekamy do trzynastego.

    Michał

  • 12. Data: 2010-07-09 22:14:50
    Od: Michal <n...@n...org>

    Jeszcze dwa podpunkty- ostateczne rozwianie obawy o brak możliwości
    nadpłaty w celu wykonania transakcji większej niż limit kredytowy:

    13.1. Limit kredytowy, który Bank przyznaje Posiadaczowi jest
    odnawialny, co oznacza możliwość wielokrotnego korzystania z niego w
    trakcie zawartej Umowy, pod warunkiem dokonywania bieżących spłat.
    Spłaty w wysokości większej niż bieżące zadłużenie zwiększają dostępne
    saldo na Rachunku karty. Taka nadpłata nie jest oprocentowana i nie
    zwiększa limitu kredytowego. W przypadku, gdy w danym Cyklu została
    dokonana wpłata na kwotę przewyższającą bieżące zadłużenie na rachunku,
    Posiadacz może korzystać w pełni z tych środków pod warunkiem, że na
    karcie nie został ustawiony dzienny limit operacji gotówkowych, dzienny
    limit operacji bezgotówkowych lub limit karty.

    16.1. Posiadacz może określić indywidualny dzienny limit operacji
    gotówkowych, limit dzienny operacji bezgotówkowych oraz limit karty dla
    każdej swojej karty, a także karty Użytkownika. 16.2. W przypadku
    nieokreślenia limitu karty i limitów dziennych operacje będą
    autoryzowane do wysokości salda Rachunku karty.

    Michał

  • 13. Data: 2010-07-10 04:37:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 09.07.2010 23:16, MarekZ wrote:

    > Myślę, że celem wprowadzanej zmiany było jakieś uporządkowanie rozliczeń
    > w przypadku nadpłaty na karcie. Przykładowo może wcześniejsze regulacje
    > nie upoważniały banku do spłaty z nadpłaty kwoty minimalnej kiedy
    > nadpłata z poprzedniego okresu była niższa od całości zadłużenia w
    > bieżącym okresie rozliczeniowym ale wyższa od kwoty spłaty minimalnej,

    Jeżeli w poprzednim okresie rozliczeniowym (tj. w dniu jego zamknięcia)
    była nadpłata, to nie ma żadnej kwoty minimalnej do spłaty. Jeśli - tak
    jak do tej pory - nadpłata jest konsumowana natychmiast po rozliczeniu
    operacji, to w kolejnym okresie rozliczeniowym albo wciąż jeszcze będzie
    nadpłata (i w związku z tym nie będzie kwoty minimalnej do spłaty), albo
    nie będzie już nadpłaty (i wtedy kwota minimalna będzie, ale za to nie
    będzie z czego jej spłacić).
    Nie widzę w jaki sposób można mieć jednocześnie nadpłatę i kwotę
    minimalną do spłaty...

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2010-07-10 08:33:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i18tdj$183$...@i...gazeta.pl...

    > Nie widzę w jaki sposób można mieć jednocześnie nadpłatę i kwotę minimalną
    > do spłaty...

    Ja widzę możliwość tego o czym pisałem, ale to tylko dywagacje, nie wiem czy
    taka była praktyka, bo jak mnie się zdarzy nadpłata na karcie to ją
    natychmiast wycofuję w trybie przelewu albo w trybie reklamacji.

    Przykład:
    W okresie rozliczeniowym nr 1 mamy nadpłatę 1k. W następnym okresie
    rozliczeniowym wykonujemy transakcji na 5k. Generuje się wyciąg ze spłatą
    minimalną 250 zł. Być może w takiej sytuacji jeśli klient nic nie wpłacił
    system uznawał to za brak spłaty minimalnej, mimo że 1k został pokryty z
    nadpłaty.

  • 15. Data: 2010-07-10 09:43:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja widzę możliwość tego o czym pisałem, ale to tylko dywagacje, nie wiem
    > czy taka była praktyka, bo jak mnie się zdarzy nadpłata na karcie to ją
    > natychmiast wycofuję w trybie przelewu albo w trybie reklamacji.

    nie zawsze tak się da, miałem sporą nadpłatę na kk eurobanku (zwrot na
    rachunek karty) i nie było możliwości przelewu kasy na inny rachunek,
    nadpłata mogła być TYLKO zaliczona na poczet kolejnych obciążeń

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2010-07-10 18:22:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > W okresie rozliczeniowym nr 1 mamy nadpłatę 1k. W następnym okresie
    > rozliczeniowym wykonujemy transakcji na 5k. Generuje się wyciąg ze

    W wersji dotychczasowej generował się wyciąg ze spłatą minimalną 200zł
    (5% od zadłużenia, które wynosiło w tym wypadku 4000).

    > Być może w takiej sytuacji jeśli klient nic nie
    > wpłacił system uznawał to za brak spłaty minimalnej, mimo że 1k został
    > pokryty z nadpłaty.

    Ha, czyli może chodzi o to, że "po nowemu" w takiej sytuacji wygeneruje
    się wyciąg z całkowitym zadłużeniem równym 4000 oraz z wymaganą
    minimalną spłatą 0 (bo przecież "spłacono" już 1000, a to jest więcej
    niż wymagane 5%). To nawet nie głupie... :-)

    --
    MiCHA

  • 17. Data: 2010-07-17 08:12:11
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 09.07.2010 21:11, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Hello,
    >
    > "informujemy, że od 13 lipca 2010 r. została wprowadzona zmiana do
    > Regulaminu kart płatniczych Alior Bank SA.
    >
    > Zmiana ta dotyczy kart kredytowych: Zgodnie z nowym brzmieniem par. 15
    > ust. 9., z nadpłaty, znajdującej się na Rachunku karty kredytowej, Bank
    > będzie dokonywał spłaty zadłużenia w dniu spłaty wskazanym na Wyciągu z
    > Rachunku karty kredytowej."
    >
    > Czy ktoś może mi to przetłumaczyć na polski?
    > Przecież jak na rachunku karty jest nadpłata, to nie ma już czego
    > spłacać... Dlatego to się właśnie "nadpłata" nazywa...

    W nawiązaniu do całęj dyskusji...

    Nie wiem czy jeszcze zaglądniecie do tego wątku, ale przeprowadziłem
    testy na nowo wydanej KK- nadpłacając symboliczną złotówką. Limit
    dostępny zwiększył się o tę 1zł, przekraczając limit kredytowy, czyli
    wszystko działa OK.

    Teraz pozostaje czekać na pierwszy niepusty wyciąg i policzyć, czy ta
    1zł wliczyła się w kwotę minimalnej spłaty i ją zmniejszyła. Postaram
    się dać znać.

    Michał