  • 1. Data: 2004-03-22 16:32:20
    Temat: bankowość po 1 maja
    Od: Marcin Antczak <m...@e...nnova.pl>

    Czy po wejściu Polski do Unii nasz system bankowy zostanie otwarty i
    przelewy międzybankowe w ramach UE zaczną być traktowane tak samo jak
    obecnie krajowe?

    A przede wszystkim czy ktokolwiek się orientuje czy spadną koszty
    wysyłania pieniędzy z Polski - ale też pozyskiwania?

    Marcin

  • 2. Data: 2004-03-22 16:55:30
    Temat: Re: bankowość po 1 maja
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Marcin Antczak napisał:
    > Czy po wejściu Polski do Unii nasz system bankowy zostanie otwarty i
    > przelewy międzybankowe w ramach UE zaczną być traktowane tak samo jak
    > obecnie krajowe?

    Nie, bo nie jesteśmy w strefie Euro.

    > A przede wszystkim czy ktokolwiek się orientuje czy spadną koszty
    > wysyłania pieniędzy z Polski - ale też pozyskiwania?

    A to pytania chyba do wróżki ;-) zobaczymy po 1. maja...

    K.

  • 3. Data: 2004-03-22 21:33:09
    Od: Marcin Antczak <m...@e...nnova.pl>

    Użytkownik Krystek napisał:

    > Nie, bo nie jesteśmy w strefie Euro.

    Czyli, żeby obsługiwać małe kwotowo płatności od klientów z UE to
    najlepiej założyć sobie konto w jakimś kraju w strefie Euro - Niemczech
    chociażby - i tranferować do Polski jak się uzbiera większa suma?

    > A to pytania chyba do wróżki ;-) zobaczymy po 1. maja...

    No i to jest po prostu śmieszne - został ledwo miesiąc - i takie rzeczy
    powinny być jasne. Jeżeli ktoś planuje stworzenie biznesu
    ukierunkowanego na klientów z UE to chciałby wcześniej wiedzieć czego
    konkretnie może się spodziewać po 1 maja. A nie tylko chrzanienie, że
    tak nam dobrze będzie bo rolnicy dostaną dopłaty a urzędy będą się
    zadłużać po uszy, żeby dostać potem refundacje za inwestycje.
    Jak widzę dla "zwykłego" obywatela ta cała akcesja to po prostu "śmiech
    pusty".

    Marcin

  • 4. Data: 2004-03-22 22:25:26
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Marcin Antczak napisał:
> [...]
    > zadłużać po uszy, żeby dostać potem refundacje za inwestycje.
    > Jak widzę dla "zwykłego" obywatela ta cała akcesja to po prostu "śmiech

    Cóż, w życiu przeciętnego obywatela niewiele się zmieni. A żeby "wyrwać"
    to co się należy, trzeba będzie nadal walczyć z biurokracją. To, że z
    dniem 1. maja będziemy w UE nie oznacza, że obudzimy się zaraz w
    Niemczech czy Holandii.

    K.

  • 5. Data: 2004-03-22 22:46:52
    Od: Marcin Antczak <m...@e...nnova.pl>

> [...]

    > to co się należy, trzeba będzie nadal walczyć z biurokracją. To, że z
    > dniem 1. maja będziemy w UE nie oznacza, że obudzimy się zaraz w

    No ja wcale nie zamierzam się nagle obudzić i nagle zobaczyć wokół
    siebie zwłaszcza Niemców ;-)

    Ale poważnie mówiąc - oczywiście pomijając przy okazji fakt, że sensu w
    naszym kraju to ciężko szukać - to jaka tu logika, że obywatelowi
    bardziej się opłaca zbierać i przechowywać pieniądze w banku za granicą
    niż w Polsce? I na dodatek prawo na to pozwala?

    Marcin

  • 6. Data: 2004-03-22 22:58:58
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@d...emaila.pl>

    Marcin Antczak wrote:

    > Czy po wejściu Polski do Unii nasz system bankowy zostanie otwarty i
    > przelewy międzybankowe w ramach UE zaczną być traktowane tak samo jak
    > obecnie krajowe?

    nie, jakieś zmiany może będą od 2005, chyba wóczas ruszy EuroElixir
    połączony również z Unią

    MJ

  • 7. Data: 2004-03-22 23:05:33
    Od: Krystek <k...@m...space>

    Marcin Antczak napisał:

    [...]
> [...]
    > bardziej się opłaca zbierać i przechowywać pieniądze w banku za granicą
    > niż w Polsce? I na dodatek prawo na to pozwala?

    Jakie państwo, takie prawo.

    K.

    --
    Są małe kłamstwa, wielkie kłamstwa i statystyki...

  • 8. Data: 2004-03-23 00:53:50
    Od: Marcin Antczak <m...@e...nnova.pl>

    Użytkownik Mariusz A. Jasiński napisał:

    > nie, jakieś zmiany może będą od 2005, chyba wóczas ruszy EuroElixir
    > połączony również z Unią

    Taaa no po prostu cudownie... czyli jedyny przelew jaki będzie można
    łatwo zrobić to zapewne składka członkowska naszego durnego kraju do
    UE... co za porażka.

    Marcin

  • 9. Data: 2004-03-25 07:50:38
    Od: "Kronoss" <k...@U...pl>

    Ech...pamiętam w podstawówce na plastyce częstym tematem było "świat w XXI
    w." rysowało się latające spodki itd. - jakoś ich nie widzę :->
    Ludzie mają dziwną manię że od 1 maja to wszystko będzie inaczej i w
    ogóle...
    A od 1 maja to nic się nie zmieni - bo 1 maja to SOBOTA! ;-)))

  • 10. Data: 2004-03-25 08:17:37
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Kronoss" <k...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogóle...
    > A od 1 maja to nic się nie zmieni - bo 1 maja to SOBOTA! ;-)))

    Drugi Maja to Niedziela, a potem mamy Swieto w Poniedzialek. Czyli zmiany
    nie predzej jak od Wtorku czwartego Maja :)

    Malin