  • 21. Data: 2002-05-26 06:47:19
    Temat: Re: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:

    > Wynika z tego, ze od kart tych bankow nalezy sie trzymac z daleka.
    > Jak pisalem we wspomnianym watku regulaminy kart nie daja zwykle
    > klientowi gwarancji uznania reklamacji IO ale pozadne banki nie robia
    > z tym problemow. Z tego prostego powodu, ze moga latwo srodki za te
    > transkacje odzyskac.

    A do tego jeszcze w związku z regulacjami VISA i MC - ciężar dowodu, że
    transakcja zostala przeprowadzona spoczywa na sprzedawcy. W przypadku
    normalnej transakcji sklep ma slip-a z podpisem. W wypadku MO TO IO tego
    nie posiada.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 22. Data: 2002-05-26 06:48:47
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > na stacji beznynowej czy supermarkecie... (mam na myśli zakupy w PEWNYM
    > sklepie internetowym :-) przynajmniej jeśli chodzi o prawdopodobieństwo
    > "wycieku" numeru karty.

    Poza tym, wyciek numeru karty jest mało groźny, o ile samą kartę mamy
    przy tyłku. Nawet po skimmingu i zrobieniu duplikatu karty transakcje
    sąreklamowane na podstawie niezgodności podpisów.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 23. Data: 2002-05-26 07:54:46
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 26 May 2002 06:47:19 GMT, Adam Płaszczyca
    <o...@m...oldfield.org.pl> wrote:

> [...]
    >transakcja zostala przeprowadzona spoczywa na sprzedawcy. W przypadku
    >normalnej transakcji sklep ma slip-a z podpisem. W wypadku MO TO IO tego

    Problem w tym, ze te regulacje w zaden sposob nie obowiazuja klienta -
    posiadacza karty.
    No ale jak bank takiej relamacji nie rozpatrzy pozytywnie to znaczy,
    ze ma klienta calkowicie w d....
    W sumie biorac pod uwage jakich bankow dotyczyl problem inkoguto to
    nawet nie est takie dziwne :-).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 24. Data: 2002-05-26 09:31:39
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał:

    > No ale jak bank takiej relamacji nie rozpatrzy pozytywnie to znaczy,
    > ze ma klienta calkowicie w d....
    > W sumie biorac pod uwage jakich bankow dotyczyl problem inkoguto to
    > nawet nie est takie dziwne :-).

    Bardzo jestem ciekaw jak taka sytuacja by była
    załatwiona w Lukasie (mam tam VC ;-) ).
    Słyszał ktoś może o skuteczności reklamacji tego
    typu w Lukasie?

    hosi

  • 25. Data: 2002-05-26 09:44:45
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Masz jakies pisemne stanowisko bankow w sprawie tamtych reklamacji ?

    To było tak dawno temu, gdy Internet nie był tak popularny jak dziś, karty
    bankowe były w Polsce nowinką, a ja tym bardziej nie miałem tej wiedzy co
    dziś.
    Cała reklamacja sprowadzała się do wypisania jakiś świstków, które nie
    doczekały się odpowiedzi. Ustna odpowiedź pracownika banku była, że tak
    małych kwot bank nie zwraca.
    Karty (zwykłe VC) zostały zastrzeżone (a zastrzeżenie wtedy działało bodajże
    po 48 godzinach). Od tego czasu omijam zakupy internetowe kartą.

    Zresztą ta sama metodologia działania banków była tu opisywana na początku
    istnienia tej grupy dyskusyjnej.

  • 26. Data: 2002-05-26 09:57:45
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 26 May 2002 11:44:45 +0200, "inkoguto" <p...@b...pl>
    wrote:

    >To było tak dawno temu, gdy Internet nie był tak popularny jak dziś, karty
    >bankowe były w Polsce nowinką, a ja tym bardziej nie miałem tej wiedzy co
    >dziś.

    It was long ago and it was far away ... ;-)

    >Cała reklamacja sprowadzała się do wypisania jakiś świstków, które nie
    >doczekały się odpowiedzi. Ustna odpowiedź pracownika banku była, że tak
    >małych kwot bank nie zwraca.

    Mozemy wiecdchyba przyjac, ze to przykre doswiadczenie trudno uznac za
    istotne z punktu widzenia tej dyskusji. Obecnie sa nieco inne czasy no
    i zaden czytelnik pbb nie da sie juz tak latwo skierowac na drzewo ;P

    >Karty (zwykłe VC) zostały zastrzeżone (a zastrzeżenie wtedy działało bodajże
    >po 48 godzinach). Od tego czasu omijam zakupy internetowe kartą.

    A wczesniej nie omijales?
    Chyba powinnienes raczej omijac zakupy sklepowe bo w nich jest duzo
    wieksze ryzyko przechywcenia numeru niz przy transkacjach
    internetowych.
    Nie mowiac juz o skimmingu. Taki paradoks, kupowanie w inecie (przy
    zachowaniu zdrowego rozsadku) jest bezpieczniejsze niz w standardowym
    sklepie.

  • 27. Data: 2002-05-26 15:38:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl> writes:

    > Poza tym, wyciek numeru karty jest mało groźny, o ile samą kartę mamy
    > przy tyłku. Nawet po skimmingu i zrobieniu duplikatu karty transakcje
    > sąreklamowane na podstawie niezgodności podpisów.

    Zwlaszcza transakcje z PINem... 8-)

    MJ

  • 28. Data: 2002-05-27 09:45:18
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia 26 May 2002 17:38:36 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    >Zwlaszcza transakcje z PINem... 8-)

    No tak, a PIN mi oczywiście zeskanują pod pozorem robienia EEG :-)

    Dlatego właśnie NIGDY nie płacę kartami typu electron, jeśli miałbym podać w
    celu autoryzacji PIN...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 29. Data: 2002-05-27 10:44:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    j...@c...pl (Jacek Osiecki) writes:

    > Dlatego właśnie NIGDY nie płacę kartami typu electron, jeśli miałbym
    > podać w celu autoryzacji PIN...

    I w bankomatach tez nie uzywasz?

    MJ

  • 30. Data: 2002-05-27 14:45:17
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia 27 May 2002 12:44:58 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    >I w bankomatach tez nie uzywasz?

    W takich, które wyglądają na nieprawdziwe - nie :-)
    A w prawdziwych zawsze zasłaniam klawiaturę przy wklepywaniu PINu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl