  • 1. Data: 2014-03-10 10:29:52
    Temat: bezpłatne FIRMOWE konto mBank
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    chciałem otworzyć konto firmowe dla kilku
    nowo-utworzonych podmiotów - najbardziej
    pasowałby mi mBank ale...

    mają jakąś strasznie pokręconą TOiP
    aż się tego czytać nie chce tyle warunków

    mam pytanie do tutejszych znawców:

    czy istnieje możliwość bezpłatnego
    korzystania z firmowego konta w mBanku

    jeśli jedynymi ruchami na koncie byłyby
    wpływy przelewem z innego konta oraz
    kilka przelewów ZUS oraz podatkowych
    i nic więcej. Żadnych debetówek, itp.

    forma działalności - s.c., sp.j., sp.k.,
    fundacja.

  • 2. Data: 2014-03-10 12:19:08
    Temat: Re: bezpłatne FIRMOWE konto mBank
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    -------------
    Nie całkiem na temat.
    Widziałem kiedyś informację (nie zagłębiałem się), że wmawia się nam że do
    działalności gospodarczej trzeba mieć konto przeznaczone do działalności
    gospodarczej. Z tej informacji wynikało, że nie ma żadnego przepisu
    zabraniającego korzystania z dowolnego konta do prowadzenia działalności
    gospodarczej.
    Osobną sprawą są regulaminy banków - oferując jakieś konto banki mogą sobie
    zastrzegać że nie wolno z tego konta korzystać do prowadzenia działalności
    gospodarczej.
    P.G.

  • 3. Data: 2014-03-10 12:31:48
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

> [...]
    > zastrzegać że nie wolno z tego konta korzystać do prowadzenia działalności

    wiem o tym. Do jednoosobowej działalności osoby fizycznej faktycznie można użyć konta
    osobistego, a do działalności spółki cywilnej - konta wspólnego.

    Ale już ze spółką zoo czy komandytową jest inaczej. Tam jest wymóg pełnej
    księgowości, tam raczej wolałbym nie ryzykować konsekwencjami karnoskarbowymi.

  • 4. Data: 2014-03-10 12:49:35
    Od: "Bankier2000" <b...@w...pl>

    Tak, oplaca sie.

    PS
    Chcialem napisac na priv ale odbija, cos trzeba w adresie email poprawic?

  • 5. Data: 2014-03-10 13:47:58
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 12:49:35 UTC+1 użytkownik Bankier2000 napisał:
    > Tak, oplaca sie.
    >

    > PS
    >
    > Chcialem napisac na priv ale odbija, cos trzeba w adresie email poprawic?

    zamiast gg trzeba napisać poczta
    końcówka: małpa poczta kropka pl

  • 6. Data: 2014-03-10 15:15:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" lfk72p$fje$...@s...chmurka.net

    > Osobną sprawą są regulaminy banków - oferując jakieś
    > konto banki mogą sobie zastrzegać że nie wolno z tego
    > konta korzystać do prowadzenia działalności gospodarczej.

    Banki nie potrafią odróżnić kont firmowych od prywatnych,
    co pokazał BZWBKKB.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2014-03-10 16:00:30
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    mbank zmienia się ciagle na gorsze
    dobry system zmienili na jakieś cuda
    tak wiec w przedbiegach odpada

    normalny system ma jeszcze inteligo
    jak już nie będzie możliwości używania starego systemu mbank
    to tam wlasnie sie przeniosę

  • 8. Data: 2014-03-10 17:19:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-03-10 12:19, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Osobną sprawą są regulaminy banków - oferując jakieś konto banki mogą
    > sobie zastrzegać że nie wolno z tego konta korzystać do prowadzenia

    Zdaje się, że jedynie ustawa o VAT wymusza posiadanie konta - w
    przypadku zwrotu podatku VAT.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2014-03-10 17:46:33
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > normalny system ma jeszcze inteligo
    > jak już nie będzie możliwości używania starego systemu mbank
    > to tam wlasnie sie przeniosę

    normalny ale bardziej niedoskonały niż kiedyś

    niestety, ofertę Inteligo redagował jakiś pseudoprawnik
    po giertychowskiej maturze - pierwszego roku na studiach
    by nie zaliczył jakby się upierał przy pełnomocnictwie
    wystawianym przez spółkę cywilną. Kuriozalne jest np.
    to że współposiadaczem rachunku jest spółka cywilna (która
    nie posiada podmiotowości prawnej) a drugim wspólnik tej sc

    te wszystkie idiotyzmy ostatecznie podpisałbym, ale...

    bank Inteligo nie otwiera rachunków podmiotom innym niż
    jednoosobowa DG i spółka cywilna osób fizycznych (np.
    spółki osobowe odpadają w przedbiegach).

  • 10. Data: 2014-03-10 18:10:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" lfkk2d$ijb$...@n...news.atman.pl

    > mbank zmienia się ciagle na gorsze

    Bo doskonałe można zmienić tylko na gorsze. ;)
    Ktoś (jakiś psychiatra?) płaci mBankowi za
    testowanie naszej cierpliwości. ;)

    Najpierw mBank wprowadził opłaty, później nowoczesny ;)
    interfejs WWW, a teraz jeszcze superwspaniałą aplikację
    mobilną, :) w której kwestie bezpieczeństwa postawiono
    najwyżej. ;) Gdzieś po drodze dorobek naszego dobrodzieja,
    Marka Belki, usunięto na ubocze Vincentyzmu... [a teraz
    ponoć te owoce zjadają jakieś szczury...]

    Jeszcze z mBanku leję ZUSy owinięte VATą, ale chyba i to
    skończy się -- w Meritum mam szmal pod ręką a lanie jest
    za free nie tylko na konta ZUS czy US...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'