-
11. Data: 2013-07-17 20:55:05
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: z <...@...pl>
W dniu 2013-07-17 20:47, Andrzej Kubiak pisze:
> A otwierając konto nie zaakceptowałeś regulaminu, w którym było napisane,
> że bank może zmieniać TOiP, kiedy mu się żywnie podoba, a pacjent ma się na
> bieżąco orientować?
Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji
nadzoru... obowiązkiem klienta będzie co 3 dni dowiadywać się o zmianach
w opłatach usług, ukrytych ujemnych saldach...
A tu proszę. Takie zapisy już istnieją. Jak one się mają o unijnego
prawa prokonsumenckiego? :-)
Kolejny argument żeby do "cfaniaków" podchodzić jak do wściekłego
podstępnego psa co tylko czeka żeby znienacka ugryźć w łydkę :-)
z
-
12. Data: 2013-07-17 22:21:56
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 17 lipca 2013 16:08:09 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
> Niczego ponadto nie akceptowa�em!
Przekopiuj to co wyżej napisałes i wyslij do TB. Zapewne dostniesz odpowiedż kiedy
zmienili TOiP i w jaki sposób Ciebie o zmianie poinformowali
-
13. Data: 2013-07-17 22:23:53
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
On 2013-07-16 19:08, p47 wrote:
> [...]
> Bank nigdy mnie nie informował o wprowadzeniu opłaty, ani tez nie
> nadsyłał wyciągów, czy też innych informacji o narastającym debecie.
> [...]
A doczytałeś co konkretnie zaakceptowałeś i podpisałeś w chwili
otwierania rachunku?
Bo jeśli, dla tego przykładu, podpisywałeś kwit podobny do tego:
<http://www.toyotabank.pl/_files/regulamin_swiadczen
ia_uslug_ki.pdf>
to masz tam punkty 14.5 a następnie 14.13 i 14.12.
Na które zapewne się zgodziłeś.
Piotrek
-
14. Data: 2013-07-17 22:27:01
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
On 2013-07-17 20:55, z wrote:
> Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji
> nadzoru... obowiązkiem klienta będzie co 3 dni dowiadywać się o zmianach
> w opłatach usług, ukrytych ujemnych saldach...
> A tu proszę. Takie zapisy już istnieją. Jak one się mają o unijnego
> prawa prokonsumenckiego? :-)
Zgaduję, że są sprzeczne. Głównie dlatego, że wymagają od konsumenta
czytania ze zrozumieniem i myślenia ;-)
Piotrek
-
15. Data: 2013-07-17 22:27:22
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 17 lipca 2013 20:55:05 UTC+2 użytkownik z napisał:
> Już miałem strzelić brechta że niedługo wg. nowych wytycznych komisji
> nadzoru... obowiązkiem klienta będzie co 3 dni dowiadywać się o zmianach
> w opłatach usług, ukrytych ujemnych saldach...
> A tu proszę. Takie zapisy już istnieją. Jak one się mają o unijnego
> prawa prokonsumenckiego? :-)
Ale przecież ROR itp to normalne usługi i bank ma prawo zmienić ich ceny.
Jak kupujesz chleb za 2zł a za tydzień kosztuje on 2,2zł to też piszesz że
sklep/piekarz to "cfaniaki" itp bo nie poinformował Ciebie listem poleconym o
podwyżce?
Jak zmiana opon zeszłej jesieni kosztowała zł to rozumiem ze jak teraz będzie ta
usługa kosztować 60zł to "cwaniaki"?
-
16. Data: 2013-07-17 22:34:24
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 17 lipca 2013 22:27:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> Jak zmiana opon zeszłej jesieni kosztowała zł
50zł miało być;)
-
17. Data: 2013-07-17 22:34:55
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2013-07-17 22:27, Kris pisze:
> Ale przecież ROR itp to normalne usługi i bank ma prawo zmienić ich ceny.
> Jak kupujesz chleb za 2zł a za tydzień kosztuje on 2,2zł to też piszesz że
sklep/piekarz to "cfaniaki" itp bo nie poinformował Ciebie listem poleconym o
podwyżce?
... jak zawrzesz z piekarzem umowę abonamentową, że on Ci będzie
przywoził chleb codziennie pod drzwi, a na koniec miesiąca rachunek i
dowiesz się wtedy, że chlebuś 5-go podrożał, o czym on informował na
drzwiach piekarni, to nie nazwiesz go cwaniakiem i naciągaczem?
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
18. Data: 2013-07-17 22:44:28
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 17 lipca 2013 22:34:55 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
> ... jak zawrzesz z piekarzem umow� abonamentow�, �e on Ci b�dzie
> przywozi� chleb codziennie pod drzwi, a na koniec miesi�ca rachunek i
> dowiesz si� wtedy, �e chlebu� 5-go podro�a�, o czym on informowa� >na
drzwiach piekarni, to nie nazwiesz go cwaniakiem i naci�gaczem?
Rzucisz jakims linkiem że umowa o ROR np to umowa abonamentowa?
http://www.toyotabank.pl/_files/regulamin_swiadczeni
1a_uslug_ki.pdf
Gość podpisał zapewne cos takiego- masz tam coś o abonamencie?
Cena chleba jest podana na polce, cena usługi ROR w TOiP/ukryta raczej nie jest.
-
19. Data: 2013-07-17 22:46:53
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 17 lipca 2013 22:34:55 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
>a na koniec miesi�ca rachunek i dowiesz si� wtedy, �e chlebu� 5-go
>podro�a�, o czym on informowa� na drzwiach piekarni, to nie nazwiesz go
>cwaniakiem i naci�gaczem?
Bank zapewne poinformował gościa z odpowiednim wyprzedzeniem o zmianach.
-
20. Data: 2013-07-17 23:57:11
Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:23:53 +0200, Piotrek napisał(a):
> A doczytałeś co konkretnie zaakceptowałeś i podpisałeś w chwili
> otwierania rachunku?
>
> Bo jeśli, dla tego przykładu, podpisywałeś kwit podobny do tego:
> <http://www.toyotabank.pl/_files/regulamin_swiadczen
ia_uslug_ki.pdf>
> to masz tam punkty 14.5 a następnie 14.13 i 14.12.
>
> Na które zapewne się zgodziłeś.
Warto by sprawdzić w UOKiK czy tego typu zapis jak w p. 14.5 jest
dopuszczalny. Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie taką
zmianą) powinna zostać skutecznie klientowi doręczona, a umieszczenie w
systemie transakcyjnym wiadomości do klienta, który do systemy nie
loguje się od dawna, trudno uznać za skuteczne powiadomienie.
Przypominam tutaj podobny numer jaki klientom wycięła swego czasu
Cyfra+, umieszczając informację o podwyżce cen na przedostatniej stronie
swojego pisemka reklamowego.
Sprawa trafiła wówczas do UOKiK, który za ten numer nałożył na Cyfrę+
wysoką karę.
Jedno nie ulega wątpliwości, a mianowicie to, że Toyota Bank to
cwaniacy, przed którymi należy się pilnować.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')