  • 21. Data: 2013-07-29 21:03:27
    Temat: Re: czy tak mozna, ze
    Od: Joossef <x...@g...com>

    > Sprzedawcom "na kasie" bank płaci?

    Płaci, płaci.
    Visa i Mastercard.
    Nawet są formularze zatrzymania karty.
    Na formularzu masz miejsce na dane osoby zatrzymującej, która dostaje
    bonusik :)

    Trzeba pamiętać, że karta nie jest własnością użytkownika, tylko wystawcy.
    Który zgodnie z ustawą może kartą dysponować - no i zadysponował,
    zaznaczając to w umowie z użytkownikiem, że karty może używać tylko on i
    zarazem wyraża (użytkownik)zgodę na okazywanie dokumentu tożsamości na
    prośbę osoby upoważnionej. W tym wypadku kasjerki, która podpisała papier
    po szkoleniu nt obsługi POS :)

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 22. Data: 2013-07-29 21:51:31
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > O rany! Dużo czytam (czasem nawet wypowiedzi gimnazjalistów), ale w życiu
    > nie wpadłbym na takie tłumaczenie. Dziękuję.

    Dramatyzujesz...

  • 23. Data: 2013-07-29 23:14:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mierzvoj" X...@8...73.65.88

    > ...dam druga debetowke do mojego konta zonie mojej do uzytkowania? Nie bedzie
    > problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie ...ska?
    > pozdrawiam

    Przestańcie marudzić -- albo banki współpracują z nami, albo nas skubią!!!
    Co bankowi do tego, że dałeś plastyk żonie?! Pomijam fakt, iż mogłeś dać
    przez pomyłkę! Czy bank ma szukać rozwiązania zgodnego ze zdrowym rozsądkiem
    (nie zwracać uwagi na to, że płaciła żona) czy szukać furtki do okradania?!

    Był fraud? Zgłaszasz i bank rozpatruje bez wnikania w to, kto zwykle
    podawał plastyk, o ile osobę tę Ty akceptujesz jako ,,swoją''.

    -=-

    Czy my prowadzimy wojnę przeciwko bankom?
    Czy bawimy się z bankami w ciuciubabkę?!

    No i... Czy bank może przeglądać bezkarnie historię płacenia?
    IMO może co najwyżej wejrzeć w tę płatność, którą uznajesz za
    niedozwoloną. Jeszcze krok a bank wynajmie kapusia, który
    będzie dniami i nocami śledził klientów, szukając dziury
    w całym. Dziecko zabawi się Twoją kartą (może tylko weźmie
    do ręki, aby przeczytać to, co tam jest napisane) i bank
    obarczy Cię jakimiś problemami?!?!?!

    -=-

    Czy upał dokuczył, czy wisienki, że chcecie ,,ściskać czapeczkę'',
    zginać plecy do bicia kijem, całować buty (jak jaśnie oświeconemu
    ojcu wiadomego generała) bądź ręce itd.?

    Bank to usługodawca i współpracownik klienta, nie zaś strona
    konfliktu bank-klient czy konfliktu złodziej-klient.

    A może przypominają się wam czasy komuny i dyktatury proletariatu,
    gdzie każdy (ekspedientka w sklepie spożywczym, urzędnik, pracownik
    myjni samochodowej, bileterka w kinie -- był dla każdego jaśnie panem?!

    -- Bank odrzuca pana prośbę.
    -- Dlaczego?
    -- Bo obok pana stoi jakaś młodociana osoba.
    -- To moja córka! [z dumą!!!]
    -- Proszę przynieść wyniki badania DNA!
    -- ??!??
    -- W trakcie podawania plastyku nie wolno dopuszczać osób trzecich...
    -- [chyba upał jej zaszkodził.. co tu powiedzieć?... A, to nie trzecia
    osoba, to moja druga córka. ;)
    -- Proszę przynieść potwierdzenie analizy DNA...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-07-29 23:14:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

  • 25. Data: 2013-07-30 02:09:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Joossef" op.w0zy71ctms06zs@ms

    Trzeba pamiętać, że karta nie jest własnością użytkownika, tylko wystawcy.

    Różnie bywa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2013-07-30 02:14:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > "Większość sprzedawców wie, że za wychwycenie podejrzanej karty ma
    > nagrodę pieniężną. I raczej im na tej nagrodzie zależy.
    > Zresztą podejrzewam, że gdybyś zarabiał 1200 na miesiąc, to również na
    > dodatkowj kasie z tego tytułu by Ci zależało"

    Pójdę tedy do zaprzyjaźnionych ekspedientek (jest ich sporo)
    i zaproponuję fifty-fifty. ;) Po co pół roku ganiać szczury
    do ropuszki, skoro można rachu ciachu... Albo jeszcze inaczej...
    Mam w szufladzie kilkadziesiąt plastyków... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2013-07-30 08:45:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Jul 2013 07:48:00 +0200, Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>
    wrote:
    > Teoretycznie nie powinieneś, w praktyce mało kto zwraca uwagę. Żona
    często
    > płaci moimi kartami, ja - jej, i nikt nie marudzi.

    No chyba, ze będzie robić zakupy w Castoramie, tam będą pod lupą
    kartę sprawdzać. Kiedyś zapytałem kasjerkę tej sieci, kiedy w końcu
    wyprowadzą płatności zbliżeniowe, żeby nie wyciągać karty z portfelu
    bo tak wygodniej, odpowiedziała z dumą, że chyba nigdy bo "muszą
    weryfikować każdego użytkownika karty".

    --
    Marek

  • 28. Data: 2013-07-30 21:13:34
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2013-07-29 16:29, xcpy pisze:

    > Tak.
    > Wiem o tym od ekspedientki pewnego sklepu,
    > ktora dostala juz taki bonus (od banku? od visy? dopytam...).
    >
    > Opowiadala mi o tym ze 2 lata temu a ze pamiec mam kiepska,
    > to szczegoly pozapominalem :/
    miałem taki przypadek, że mi terminal wyświetlił (nie pamiętam
    szczegółów ale coś w rodzaju) "zatrzymać kartę"
    Klient podał mi do płacenia nieaktywną kartę (tak twierdził - ponoć ją
    zastrzegł), po kontakcie tel. z centrum autoryzacji też mi ją polecono
    zatrzymać i odesłać do banku.
    Po kilku miesiącach przyszedł formularz do wypełnienia a po kolejnych
    kilka dwieściekilka na konto :)

  • 29. Data: 2013-07-30 21:23:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pilocik" 51f8105e$0$1464$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > ją polecono zatrzymać i odesłać do banku.
    > Po kilku miesiącach przyszedł formularz do wypełnienia a po kolejnych kilka

    Ile mi dasz za moje plastyki? ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2013-07-30 23:09:29
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Ile mi dasz za moje plastyki? ;)

    zapomniałem dodać, że po kolejnych paru miesiącach dotarł PIt8 ;)