  • 1. Data: 2008-05-31 14:59:50
    Temat: db powerNET i java
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Czołem!

    Czy ktoś z PT koleżeństwa korzysta z może z systemu db powerNET w
    Deutsche Banku?

    Jeżeli tak, to czy mógłbym uprzejmie prosić o przekazanie patentu jak to
    badziewie zmusić do współpracy?

    Zgodnie z ich stroną pytań i odpowiedzi:
    " Czy autoryzacja transakcji w db powerNET wymaga instalacji
    oprogramowania?
    Tak. Autoryzacja transakcji wymaga instalacji następujących elementów:
    * Sterowniki czytnika karty autoryzacyjnej (domyślnie dostępne w
    systemie Windows XP),
    * Microsoft Java Virtual Machine (MSJVM) - instalacja i aktywacja
    JVM w przeglądarce."

    Ot, drobnostka, że microsoftowa Java już praktycznie nie istnieje, kto
    by się tym przejmował. Java Suna pokazuje applet do podpisów, ale nic
    ponadto - nie widzi karty - podpisać się nie da. Czytnik jest poprawnie
    zainstalowany, widzi kartę.

    Bank zatem wymaga od klienta oprogramowania, które zniknęło z Windowsa
    razem z pojawieniem się SP1a, jakieś 5 lat temu... Czy w tym porządnym
    niemieckim banku ktoś się mocno uderzył w głowę?

    WN

  • 2. Data: 2008-05-31 19:07:53
    Temat: Re: db powerNET i java
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Czy ktoś z PT koleżeństwa korzysta z może z systemu db powerNET w
    > Deutsche Banku?
    >
    > Jeżeli tak, to czy mógłbym uprzejmie prosić o przekazanie patentu jak to
    > badziewie zmusić do współpracy?

    korzystam z db easy net i niczego nie musialem instalowac

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-05-31 20:39:29
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Czy ktoś z PT koleżeństwa korzysta z może z systemu db powerNET w
    > Deutsche Banku?

    Znalazłem manual.
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/content/pdf/db_power
    net/czytnik_internet_explorer.pdf
    I soft:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/dbpower
    net/l2/oprogramowanie

    Tam chyba naprawdę ktoś zgłupiał.

    1. Życzą sobie pobrania starej jak świat Javy MS.
    2. Życzą sobie wyłączenia Javy Suna!!!
    3. Sami nie wiedzą co piszą. Oto fragment ze strony:
[...]

    A oto fragment z manuala:
    "UWAGA!
    Nie należy podłączać czytnika do komputera przed zainstalowaniem
    sterowników! (Komputer
    podłączy urządzenie, jednak nie zostanie ono poprawnie skonfigurowane).
    Po poprawnym
    zainstalowaniu sterowników należy wyłączyć komputer, podłączyć czytnik
    do portu USB i
    uruchomić komputer ponownie."

    Wirtualną maszynę Javy MS też trzeba zainstalować samemu.

    Nie ma jak porządny, niemiecki bank.

  • 4. Data: 2008-06-01 06:58:16
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sat, 31 May 2008 22:39:29 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Znalazłem manual.
> [...]

    Na to wychodzi. Cholera to jakieś średniowiecze albo co. Już myślałem, że
    tylko nasz kochany Polbank dalej tkwi w tej epoce (only Windows i IE),
    ale jak widać się myliłem.

    > Nie ma jak porządny, niemiecki bank.

    Na to wychodzi ;)

    Xenocide