  • 11. Data: 2009-03-16 22:25:15
    Temat: Re: dlaczego nagłe umocnienie PLN
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał w wiadomości
    news:49be983b$0$29434$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > czy może ktoś mi powiedzieć jakie podstawy miało gwałtowne umocnienie
    > złotego w zeszłym tygodniu? Praktycznie w kilka godzin przy statycznym
    > zachowaniu giełdy nasza waluta umocniła się ponad 6-8%. Szukam jakiś
    > przesłanek ku temu 'zjawisku' i niewiele udało mi się znaleźć.

    Żartujesz? Złoty był chyba najsłabszą walutą na świecie, słabszy nawet od
    waluty Zimbawe i Ukrainy. WSZYSCY wypowiadjący się twierdzili że jest
    przesadnie słaby.

    Bartłomiej Miara

  • 12. Data: 2009-03-16 22:41:00
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Bartłomiej Miara wrote:

    > Żartujesz? Złoty był chyba najsłabszą walutą na świecie, słabszy nawet od
    > waluty Zimbawe i Ukrainy. WSZYSCY wypowiadjący się twierdzili że jest
    > przesadnie słaby.

    Jak oceniasz "slabosc" waluty ?

    --
    in

  • 13. Data: 2009-03-16 22:58:40
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Żartujesz? Złoty był chyba najsłabszą walutą na świecie, słabszy nawet od
    > waluty Zimbawe i Ukrainy. WSZYSCY wypowiadjący się twierdzili że jest
    > przesadnie słaby.

    Z Zimbabwe to bez przesady, ale...
    W wakacje tadżyckie somoni kosztowało 60 groszy, a niedawno było po ponad 1
    złoty... Przy czym TJS nie jest sztywno związane z dolarem...
    AS

  • 14. Data: 2009-03-17 07:54:17
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zachowaniu giełdy nasza waluta umocniła się ponad 6-8%. Szukam jakiś
    > przesłanek ku temu 'zjawisku' i niewiele udało mi się znaleźć.

    To do Endriu i autora wątku:

    http://ifotos.pl/uploaded/77961.jpg

    Zgodnie z zaleceniami ministra finasów, premiera, "niezależnych" ekspertów,
    sprzedałem resztki waluty 19 lutego (praktycznie górka).

    Nie czekałem na "zjawisko" marcowe :)

    Bartłomiej Miara

  • 15. Data: 2009-03-17 10:46:10
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "sorden" <s...@w...pl> wrote in message

    > Na bujaniu kurem "grubasy" duzo zarabiaja. Nawet niezauwazysz, jak bedzie
    > odbicie w druga strone na 4pln za dolara.

    Tez tak mysle. CHF/PLN nie chcialo isc juz w gore, poza tam ktos zabronil
    uwalic finansowo Polske (stad kajanie sie Goldman-Sachs),
    wiec skoro nie dało sie zarobic na wzroscie to "grubasy" odwróciły trend :)

    Duch

  • 16. Data: 2009-03-17 17:55:33
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 16-03-2009 o 20:15:51 ArturVF500 <atatur@_usun-to_o2.pl> napisał(a):

    > chyba z?y trop; my?lisz ze 0,25pkt wp?yne?o na os?abienie sie wszystkich
    > walut wzgledem PLN? fakt ?e zbie?no?ae w czasie ale...

    niestety nie mam inf. o tym jak wyglada nasze zadłużenie w poszczegolnych
    walutach ale
    na podstawie popularnosci kredytow CHF mozna wysnuc wniosek , że wpływ CHF
    jest spory.
    Dodajmy do tego 0,25 jescze zapowiedz walki z deflacja rządu CH.
    Wyjdzie że nasz dług mógł w tym momencie wydawac sie nie taki straszny.
    A to oznacza siłe względną PLN.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 17. Data: 2009-03-17 20:11:21
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości

    > chyba zły trop; myżlisz ze 0,25pkt wpłynęło na osłabienie się wszystkich
    > walut względem PLN? fakt że zbieżność w czasie ale...

    Nie chodzi o samą obniżkę stóp (bo było ich ostatnio więcej i były
    znaczniejsze)
    ale o zapowiedź druku pieniądza.
    SNB zapowiedział że jego celem jest osłabienie CHF.

  • 18. Data: 2009-03-17 20:16:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://ifotos.pl/uploaded/77961.jpg
    >
    > Zgodnie z zaleceniami ministra finasów, premiera, "niezależnych"
    > ekspertów, sprzedałem resztki waluty 19 lutego (praktycznie górka).

    Cienki jesteś. Sprzedałem 80-90% waluty dokładnie na górce. Dokładnie, to o
    godzinie 16.30, jak usłyszałem o Tusku.
    :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 19. Data: 2009-03-17 20:28:09
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Cienki jesteś. Sprzedałem 80-90% waluty dokładnie na górce. Dokładnie, to
    > o godzinie 16.30, jak usłyszałem o Tusku.
    > :-)

    Póki co gratuluję :).

    P.S. Obserwując wykresy nie sposób jednak dojść do wniosku iż kroi się nam
    korekta (z zasięgiem gdzieś tak 1340) ....
    Pytanie tylko co po korekcie (bo np. 10.02.2009 zamiast pięknie iś do góry
    ni stąd ni zowo nagle rypło) .....

    (oczywiście to wszystko domniemania które czas zweryfikuje) ...

    Endriu