  • 31. Data: 2015-01-15 19:09:07
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" m98lcb$ldm$...@n...news.atman.pl

    > Ale ty serio nie odróżniasz sytuacji, kiery jedna waluta
    > leci gwałtownie na pysk w stosunku do wszystkich innych
    > od sytuacji, w której jedna waluta leci w górę z przyczyn
    > czysto spekulacyjnych po zdjęciu sztucznego, urzędowego
    > limitu na kurs wymiany?

    Od długiego czasu słychać [na ulicach?] o spadającym euro, ciągnącym
    za sobą franka czy lita. Franek nie skoczył w gorę, ale oderwał się
    od dołującego od dawna euro. Skok franka można było przewidzieć,
    słuchając o bierności i niezaradności bezczynnej Merkel, zgadzającej
    się na dołowanie euro. Można było jeszcze liczyć na odskok euro po
    nowym roku, ale skoro euro nie skoczył w górę -- szczytowanie ;) euro
    było niemal pewne. (albo Merkel drgnie ;) -- albo franek skoczy wzwyż
    q słońcu)

    Ale IMO nie było powodów do eurodrgawek... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2015-01-15 19:13:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54b7f065$0$24893$6...@n...neostrada.pl

    > Hm, czy na pewno ?

    Na pewno!!! W tym celu jest to (jak to było?) jeb? :)
    Zabawa z referendum miała jedynie podbić efekt? :)

    > Moze po prostu uznal ze dluzej juz nie moze :-)

    IMO -- nie. Ot, po prostu wojna kosztuje, więc
    banki pożyczyły ;) sobie w społecznoś_ciach. :)
    A społeczności cieszą się, grzejąc ręce nad
    ogniskiem ,,ze sprzętów'' -- jak to dobrze, że paliwo tanieje. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2015-01-15 19:14:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" m98m55$ens$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > W końcu ktoś kto wczoraj był winien 600k, dziś jest nagle winien 700k.

    Owszem. z 6 na 7. Ale IMO mieszkania także skoczą w górę.

    -=-

    Ktoś tu wspomniał o upadłości konsumenckiej? IMO nieciekawie to wygląda.
    Oddajesz wszystko, co masz -- razem z długami. Chyba majtki także trzeba
    zdjąć. ;) Jeśli ktoś ma zaufanych ludzi, może im sprezentować przed swym
    upadkiem to i owo (zwłaszcza biżuterię zdjętą z palca -- gorzej z ziemią
    czy samochodem) -- ale co z samotnikami? I co wówczas, gdy zaufana osoba
    odwróci się pupą ;) po przejęciu (w tajemnicy przecież) majątku?...

    Chciałem znaleźć opis Szweda, któren ;) zaufał tak właśnie swej
    żonie, ,,dzięki'' czemu z upadającego milionera stał się
    pasjonatem ;) -- zbiera butelki i puszki, aby opłacać adwokata...
    Ale nie znalazłem info...

    Wszędzie tylko franek i (oczywiście) wojna ukraińska...
    Taki to dzisiaj tapet...

    -=-

    BTW jedno i drugie było do przewidzenia -- wzlot franka
    i zaostrzenie wojny w Donbasie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2015-01-15 19:33:27
    Od: S <a...@w...pl>

    > Czy nasz NBP ma stosowne rezerwy?
    > Przed laty (aby rolnikom nie płacić zbyt wiele)
    > coś rzucono na rynek, aby ratować pln względem euro.

    Teraz już zbyt późno. Gdy na Węgrzech uciekano od kredytów w CHF, nasz
    rząd oczywiście też spał...

    http://niezalezna.pl/61355-rzad-wegier-uwolni-obywat
    eli-od-franka-szwajcarskiego

    > A u siebie chyba nie mogą kupoiwać tego,
    > co (; my ;) im chcemy sprzedawać.

    Jabłka? Daj spokój... Przerzucą się na inne owoce i już.

    > Aleś odniesienie znalazł dla euro. :)
    > Euro idzie w dół, co nie znaczy, że złotówka nie idzie w dół jeszcze
    > mocniej. Nie pisałem, że euro idzie w dół względem złotówki i nie
    > jest prawdą, jakoby franek zaszalał dziś tylo względem złotówki.

    Ale od początku zauważałem, że pastwimy się od pewnego czasu nad Rosją
    zapominając o złotówce. Więc odnoszę się do krajowego rynku.

    > Ale gdyby euro nie dołował ogólnie, byłby jeszcze droższy
    > dla złotówki, niż jest obecnie.

    Słusznie. Dlatego kto wie czy wkrótce nie będziemy mieli scenariusza
    4,50zł za EUR i $.

    > Złotówka do początku grudnia stała nieźle względem euro.
    >
    > http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/EUR

    A potem bum. Mówiono, że to przez rubla, ale o ile rubel po 3 dniach
    zakończył kryzys (jakoś 15-18.12 bodaj), o tyle złotówki trwa do dziś.

    > -- franek dziś nie zaszalał, ale uwolnił się od słabnącego euro

    tak.

    > -- euro spada od dawna (i za to jest krytykowana AMerkel -- też od dawna)

    Nie. I nie tylko względem PLN. Zerknij na wykres EUR/TRY.

    > -- spadek wartości euro jest dla Polaków korzystny

    Nie, bo ciągnie PLN w dół. Optymalna sytuacja to 4,1-4,3 euro, ale
    ważniejsze - STABILNA. Jeśli stajemy się państwem na miarę RPA czy
    Meksyku (zerknij na USD/MXN od 1 grudnia do teraz, ze szczególnym
    uwzględnieniem połowy grudnia) to jesteśmy traktowani jak dzicz. A z
    dziczą się nie handluje. Lepiej z Niemcami czy Francją, bo skoro euro
    tanie to tam tanio, a standard wszystkiego jakby wyższy niż dziczy.
    Wiesz... dacia jest tania, ale gdy toyota zaczęła być w zasięgu naszych
    portfeli to jakoś toyoty więcej na ulicach niż daci.

    > Gdyby euro nie dołował ogólnie od dłuższego czasu -- teraz
    > stałby wobec złotówki jeszcze wyżej, niż stoi.
    >
    > Czy teraz już wszystko jasne?

    Chyba. Ostatni wniosek - OK. Tylko zauważ jak nam się kurczy przez to
    siła nabywcza pieniądza... Niedawno przy 4zł narzekaliśmy, że zarabiamy
    500 euro. Za chwilę powiemy, że 450, bo pensje w górę nie idą, a waluta
    tak. Ludzie cieszą się, że benzyna półtora złotego tańsza, a za chwilę
    za samochód zapłacą kilka (-naście, -dziesiąt) tysięcy więcej. Niedawno
    było mnie stać na samochód i paliwo. Teraz już tylko na paliwo. Tooo...
    sukces mamy czy porażkę?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2015-01-15 19:33:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Ktoś tu wspomniał o upadłości konsumenckiej? IMO nieciekawie to wygląda.
    > Oddajesz wszystko, co masz -- razem z długami. Chyba majtki także trzeba
    > zdjąć.

    Doczytaj bracie o tej upadłości konsumenckiej zanim kolejnego bloga
    sobie założysz.

    --
    MN

  • 36. Data: 2015-01-15 19:34:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 54b7e8fa$0$2383$6...@n...neostrada.pl

    > Ciekawe jak sie skonczy dla wielu przygoda z forexem :-)

    Dla mnie skończyła się wiele lat temu. Spotkałem ,,Krzysia''
    (w jakiejś galerii handlowej oczywiście -- to od lat miejsca
    spotkań towarzyskich) i zapytałem go o zdanie a ten powiedział,
    żebym nie brał się za Forex. :) Więc nie biorę się. :)

    Podobnie skończyła się dla mnie przygoda z Plichtą -- ktoś
    na tej grupie odradził, więc odpuściłem sobie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2015-01-15 19:43:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 19:04, Andrzej Lawa pisze:
    > To po co nam oni? Do jodłowania? ;->

    Ha, ha, ha...

    :):):)

    --
    MN

  • 38. Data: 2015-01-15 19:54:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" 54b80809$0$27979$6...@n...neostrada.pl

    trzeba zdjąć.

    > Doczytaj bracie o tej upadłości konsumenckiej
    > zanim kolejnego bloga sobie założysz.

    Może tedy siostro wyjaśnij, o co chodzi, bo jesteś zbyt tajemnicza. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2015-01-15 19:56:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Raz, że ma "do spłaty" w PLN dużo więcej niż wynosi wartość
    > nieruchomości,

    Ale to to juz sie zdarzyło dawno temu...

  • 40. Data: 2015-01-15 20:02:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości

    >Teraz już zbyt późno. Gdy na Węgrzech uciekano od kredytów w CHF,
    >nasz rząd oczywiście też spał...
    >http://niezalezna.pl/61355-rzad-wegier-uwolni-obywa
    teli-od-franka-szwajcarskiego

    Ale dlaczego rzad mialby narzucac obywatelowi w jakiej walucie ma miec
    kredyt ?
    Szczegolnie w taki sposob - jak juz kurs osiagnal szczyt, to
    przymusowa wymiana.

    Bo chyba nie podejrzewasz, ze 2 miesiace temu madry wegierski rzad
    wiedzial ze frank skoczy.

    Mogl natomiast przewidywac, i w dodatku graniczac z pewnoscia, ze
    forint spadnie, i chcial sie tak zabezpieczyc przed masowymi
    protestami :-)

    Zaraz zaraz ... to z 12.11.2014. "Ustawa o przewalutowaniu kredytów ma
    być przegłosowana w węgierskim parlamencie w piątek, a cały proces
    rozpocznie się 1 lutego."

    No, to czekamy na dalsze informacje co z tego wyszlo :-)

    >tak.

    Czekaj czekaj ... przeciez Szwajcarom zalezy na obnizce franka, to im
    powiazanie ciagnace w dol powinno sie podobac ?
    No chyba, ze tym co naprawde decyduja, to wcale nie zalezy :-)

    Poza tym wzgledem dolara tez skoczyl,

    >Nie. I nie tylko względem PLN. Zerknij na wykres EUR/TRY.

    TRY to nie jest waluta, bedaca jakim odnosnikiem. PLN tez zreszta nie.

    >Nie, bo ciągnie PLN w dół.

    Szwajcarzy ponoc ozlociliby za takie ciagniecie :-)

    >Optymalna sytuacja to 4,1-4,3 euro, ale

    A skad to optimum ? Dla kazdego inne.

> [...]
    >Meksyku (zerknij na USD/MXN od 1 grudnia do teraz, ze szczególnym
    >uwzględnieniem połowy grudnia) to jesteśmy traktowani jak dzicz. A z

    O paciorkach zapomniales ?
    Handluje, handluje, tylko w euro i $. Polacy to tego przyzwyczajeni,
    wiec nie ma problemu.
    Jesli te zmiany nie sa zbyt szybkie, to w zasadzie nie przeszkadza.

> [...]
    >Wiesz... dacia jest tania, ale gdy toyota zaczęła być w zasięgu
    >naszych portfeli to jakoś toyoty więcej na ulicach niż daci.

    Bo dacia sie estyma w narodzie nie cieszy.
    Ale to jakis wyznacznik ? ... tylko czego ?
    Jesli jednak chwalisz, to powiniennes chwalic euro po 3zl, po 2 zl, a
    bez kozery napisze - po 80gr.

    Jaka to zreszta roznica, czy placimy Rumunom czy Slowakom :-)
    No dobra - Toyota zatrudnia tez Polakow :-)

    >Chyba. Ostatni wniosek - OK. Tylko zauważ jak nam się kurczy przez to
    >siła nabywcza pieniądza...

    ale czemu nie patrzysz jak nam rosnie rynek zbytu na prace ?
    I spada bezrobocie, i gospodarka sie rozwija ...

    J.