  • 1. Data: 2010-02-12 14:07:39
    Temat: dziura w EMV - chip & PIN to porazka?
    Od: Herr Moher <k...@g...com>

    Witam

    Pojawila sie dzis i wczoraj w kilku serwisach interesujaca informacja
    o problemach jakie rodzic moze wykorzystanie standardu EMV (a
    wlasciwie jego nieodpowiednia implementacja). Zainteresowanym polecam
    http://www.lightbluetouchpaper.org/2010/02/11/chip-a
    nd-pin-is-broken/

    W skrocie:
    - na etapie negocjacji karta-terminal mozna doprowadzic do sytuacji
    gdzie karta "mysli" ze transakcja jest zatwierdzana podpisem a
    terminal ze PINem
    - zlodziej moze zatem wpisac dowolny PIN i transakcja "przejdzie"
    - dziala to zarowno podczas transakcji offline, ale rowniez online
    - na slipie bedzie widniala informacja ze transakcja zostala
    zatwierdzona PINem

    pozdrawiam
    Michal Kisiel

    http://blog.finnovation.pl

  • 2. Data: 2010-02-12 14:22:56
    Temat: Re: dziura w EMV - chip & PIN to porazka?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Lut, 15:07, Herr Moher <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > - dziala to zarowno podczas transakcji offline, ale rowniez online
    > - na slipie bedzie widniala informacja ze transakcja zostala

    Tylko - co z tego? Rozumiem, ze taka "akcja" moze sie sprawdzic w
    momencie kiedy mam czyjas karte - a nie mam PIN, i moge w swoim
    "zaprzyjaznionym" sklepie natrzepac transakcji.

    Z karta na podpis problem mniejszy - bo mozna klepac "ok" :)

  • 3. Data: 2010-02-12 14:34:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 06:22:56 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > Tylko - co z tego? Rozumiem, ze taka "akcja" moze sie sprawdzic w
    > momencie kiedy mam czyjas karte - a nie mam PIN, i moge w swoim
    > "zaprzyjaznionym" sklepie natrzepac transakcji.

    Wystarczy, że ktoś zrobi kartę pośrednią z wifi (czy inną łącznością
    bezprzewodową) i można będzie wykorzystać bankomaty, albo zrobić ją
    wyglądającą jak zwykła i wtedy nie potrzeba "zaprzyjaźnionego" sklepu.

    --
    Kojer

  • 4. Data: 2010-02-12 14:57:53
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    > Wystarczy, że ktoś zrobi kartę pośrednią z wifi (czy inną łącznością
    > bezprzewodową) i można będzie wykorzystać bankomaty, albo zrobić ją
    > wyglądającą jak zwykła i wtedy nie potrzeba "zaprzyjaźnionego" sklepu.

    Wczoraj na BBC byl program o tym - ludzie z Cambridge spreparowali
    karte podlaczajac ja przewodem do plytki z mikrokontrolerem , do
    ktorego byla podpieta druga karta ( ta np. skradziona). Calosc
    umieszczona w plecaku, kabelek prowadzacy do spreparowanej karty w
    rekawie. Biorac pod uwage, ze w UK w wiekszosci przypadkow karte
    samemu wklada sie do terminala, byli w stanie kupic np. butelke wody
    za ?5. Czyli zaprzyjazniony sklep nie potrzebny.

    Marcin

  • 5. Data: 2010-02-12 18:08:58
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > "zaprzyjaznionym" sklepie natrzepac transakcji.
    >
    > Z karta na podpis problem mniejszy - bo mozna klepac "ok" :)

    http://biznes.onet.pl/karta-z-chipem-tez-jest-slabo-
    zabezpieczona,18543,3176427,1,news-detal

    wiatrak

  • 6. Data: 2010-02-12 18:40:31
    Od: plusz <p...@g...com>

> [...]
    > o problemach jakie rodzic moze wykorzystanie standardu EMV (a
    > wlasciwie jego nieodpowiednia implementacja). Zainteresowanym

    w sumie jak się ukradnie portfel z gotówką to nawet nie trzeba nic
    majstrować :) po prostu idziesz i płacisz.

    --
    plusz

  • 7. Data: 2010-02-12 18:50:02
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Lut, 15:57, Marcin <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > samemu wklada sie do terminala, byli w stanie kupic np. butelke wody
    > za ?5. Czyli zaprzyjazniony sklep nie potrzebny.

    I jakby nie patrzec koniecznosc osobistego uzycia karty wyklucza to
    jako masowe narzedzie oszustw kartowych.

    Juz teraz na wiele sposobow mozna wykorzystac czyjas karte "placac w
    kasie" ale nikt tego nie robi [prawie nikt, czasami jakis amator].

    Zawodowcy na masowa sklae zajmuja sie zasadniczo skimmingiem i
    wybieraniem kasy z bankomatow. Bo to szybkie i bezpieczne.

  • 8. Data: 2010-02-13 06:41:42
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-12 19:40, plusz wrote:

    polecamhttp://www.lightbluetouchpaper.org/2010/02/11
    /chip-and-pin-is-broken/

    > w sumie jak się ukradnie portfel z gotówką to nawet nie trzeba nic
    > majstrować :) po prostu idziesz i płacisz.

    Jasne, w takim układzie gotówka nie jest wcale bezpieczniejsza od
    karty ;-)

    witrak()
    PS. Tylko niektórzy będą twierdzić, że jednak nie, bo 30 czy 40 kpln
    nie noszą zwykle przy sobie...

  • 9. Data: 2010-02-13 12:20:28
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Lut, 07:41, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > PS. Tylko niektórzy będą twierdzić, że jednak nie, bo 30 czy 40 kpln
    > nie noszą zwykle przy sobie...

    Z drugiej strony... nikt chyba nie trzeba tyle pieniedzy na koncie
    powiazanym z karta debetowa ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2010-02-13 12:49:24
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Uzytkownik "Herr Moher" napisal:
> [...]
    > o problemach jakie rodzic moze wykorzystanie standardu EMV (a
    > wlasciwie jego nieodpowiednia implementacja). Zainteresowanym polecam

    Znam opracowanie zespolu z Cambridge i postawili oni zbyt daleko idace tezy.
    Zostalo to rozdmuchane przez malo nierzetelne media, które nie zadaly sobie
    trudu zapytania, ile z tej teorii mozna rzeczywisci wykorzystac w praktyce.
    Gdyby ktos byl zainteresowany, to oficjalne stanowiska na ten temat wydaly
    rózne organizacje zajmujace sie systemami platniczymi, np:
    http://skocz.pl/dbrny

    Atak jest nieco wyimaginowany i atakujacy musi liczyc na szczescie podczas
    jego przeprowadzania.
    Mozliwy jest przy zalozeniu, ze wydawca nie potrafi skorzystac z
    istniejacych mechanizmów bezpieczenstwa, a wtedy mozna równie dobrze
    powiedziec, ze EMV jest niebezpieczne, bo wydawca moze nie weryfikowac
    kryptogramów albo PINu online, kiedy wystepuje.

> [...]
    > terminal ze PINem
    > - zlodziej moze zatem wpisac dowolny PIN i transakcja "przejdzie"

    Dobrze spersonalizowana karta ma mozliwosc odróznienia takich sytuacji od
    normalnej transakcji i odrzucenia ich offline na podstawie analizy CVR.

    > - dziala to zarowno podczas transakcji offline, ale rowniez online
    > - na slipie bedzie widniala informacja ze transakcja zostala
    > zatwierdzona PINem

    Nie dziala dla online. Nawet jesli karta nie odrzuci transakcji w offline,
    to CVR wyslany do wydawcy jasno mówi, ze do weryfikacji PIN offline nie
    doszlo. Rozbieznosc pomiedzy informacja z karty i z terminala zakonczy sie
    odmowa i taka wlasnie informacja pojawi sie na slipie.

    --
    MG