  • 1. Data: 2006-12-27 22:35:19
    Temat: dziwna sprawa z blokada (?) srodków
    Od: "LW" <-...@o...pl>

    Cześć. Mam dosć nieciekawą sprawę z płatnością karta.Kilka dni temu
    zamawiałem sobie coś przez internet.Do płacenia użyłem wypukłej karty
    debetowej.Po złożeniu zamówienia na podglądzie konta zauważyłem ze dostępne
    środki zmniejszyły sie o kwotę transakcji.Zaniepokoiło mnie to trochę bo
    sprzedawca informował że dokonują obciążenia dopiero wtedy jak dotrze do
    nich towar (to co zamawiałem musiało zostać dopiero sprowadzone) ale
    przymknąłem na to oko i czekałem cierpliwie na realizacje zamówienia. Jednak
    w piątek dostałem maila o takiej mniej wiecej treści [po angielsku i dlatego
    nie jestem pewien do konca tych słów]

    "kiedy chciałem obciązyć karte okazało sie ze jest nieważna. dokonywałem
    autoryzacji 18go [sprawdzanie czy sa srodki na pokrycie - taka odpowiedź
    uzyskałem] wiec nie wiem czemu teraz (to było po kilku dniach) jest
    nieważna"

    Dopytałem sie jeszcze co znaczy "authorization" i w odpowiedzi uzyskałem to
    co powyżej czyli "sprawdzenie czy będą srodki na pokrycie".
    I teraz pytanie: Jak to jest realizowne przy karta VISA?
    Czy wlasnie ta autoryzacja to na nasze "blokada środków" i jeśli ktoś prosi
    o "autoryzacje" to bank jakby automatycznie blokuje te srodki na jakis czas?
    Jeśli tak to czy bank je blokuje ale ta blokada jest zalezna od banku czy
    może sie tak zdarzyć że to sprzedawca ją zakłada lub zdejmuje?
    Prosiłbym o odpowiedzi jeśli ktoś sie zna bo nie wiem jak się znaleźc w tej
    sytuacji a najgorsze jest to że ze sprzedawcą cięzko sie dogadać.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-28 02:41:34
    Temat: Re: dziwna sprawa z blokada (?) srodków
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "LW" <-...@o...pl> wrote in message

    > "kiedy chciałem obciązyć karte okazało sie ze jest nieważna.

    Nie nieważna, tylko, że odmówiono mu realizacji transakcji.

    > Dopytałem sie jeszcze co znaczy "authorization" i w odpowiedzi uzyskałem
    > to co powyżej czyli "sprawdzenie czy będą srodki na pokrycie".
    > I teraz pytanie: Jak to jest realizowne przy karta VISA?

    1 W pierwszym kroku jest autoryzacja, czyli zapytanie do banku "co on na
    to". Zwykle w tym kroku bank blokuje kwotę na koncie na poczet przyszłej
    transakcji.
    2. W drugim kroku następuje faktyczne realizacja transakcji a z punktem
    pierwszym ma tyle wspólnego co nic.

    > Czy wlasnie ta autoryzacja to na nasze "blokada środków" i jeśli ktoś
    > prosi o "autoryzacje" to bank jakby automatycznie blokuje te srodki na
    > jakis czas?
    j.w.
    zwykle z autoryzacja wiąże się blokada środków na poczet przyszłej
    transakcji.

    > Jeśli tak to czy bank je blokuje ale ta blokada jest zalezna od banku czy
    > może sie tak zdarzyć że to sprzedawca ją zakłada lub zdejmuje?

    Blokadę może zdjąć sprzedawca sam lub też zwykle sama znika, bo jest
    zakładana na okres zwykle 14 dni.

    > Prosiłbym o odpowiedzi jeśli ktoś sie zna bo nie wiem jak się znaleźc w
    > tej sytuacji a najgorsze jest to że ze sprzedawcą cięzko sie dogadać.

    Zadzowoń pod numer podany na karcie i zapytaj się dlaczego twoja transakcja
    nie przeszła.
    Wyjaśnij, że autoryzacja byał 18tego, a transakcja z dnia xxx została
    odrzucona i poproś o wyjaśnienie dlaczego.
    Może facet coś pomylił i bank nie powiązał blokady z obecną transakcją, a
    na koncie nie było pieniędzy "razy dwa".

  • 3. Data: 2006-12-28 08:56:35
    Od: "LW" <-...@o...pl>

> [...]
    > Może facet coś pomylił i bank nie powiązał blokady z obecną transakcją, a
    > na koncie nie było pieniędzy "razy dwa".
    Najpewniej jest tak jak piszesz.Pieniendzy na 2 razy własnie nie było.A
    wlasnie bank mógł nie powiązać blokady z transakcją
    Tak czy inaczej twoja odpowiedź mi troche wyjaśniła.Dzieki