  • 21. Data: 2003-12-02 19:03:00
    Temat: Re: eBank Express 1.6.02
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Robert napisał:

    > Nie sadzilem, ze az tak doglebnego wyjasniania oczekujesz, ale postaralem
    > sie je przedstawic.

    Jak na przecietnego klienta mBanku, to jestem bardzo inteligentny :-P

    > Typowy uzytkownik jezyka polskiego potrafi zinterpretowac tego typu
    > regularna formacje, nawet jesli pierwszy raz sie z tym spotyka.

    Kur^% mac, ty pierd^%$#@ chu^% zaraz ci przypie%$#@! tez kazdy zrozumie,
    ale nie jest to cos, co sie nadaje do umieszczenia na wyciagu bankowym.

    > Udajesz, ze nie rozumiesz - mam nadzieje.

    Tak powaznie, to mnie mBank tylko i wylacznie rozsmieszyl, chociaz nad
    glupota powinno sie plakac, a z prostactwem walczyc.

    > Nie ma. To nie znaczy, ze nie ma tego slowa w jezyku. To chyba oczywiste.
    > Leksykon jezyka jest nieograniczony, a slownik jest ograniczony. Poza tym te
    > slowniki odzwierciedlaja stan przeszly, nie wiem, o ktorym slowniku j.p. PWN
    > mowisz, ale wiekszosc nawet dosc "mocno" przeszly. To slownik opisuje jezyk,
    > nie odwrotnie.

    so.pwn.pl i sjp.pwn.pl. Mam wrazenie, ze trudniej o swiezsza wersje.

    > Nie chce Ci ublizac, ale na temat jezyka nie wiesz zbyt wiele.
    > Zastanow sie, zanim nazwiesz kogos "prostakiem". Wiekszosc slow, ktorych
    > uzywasz dzisiaj, "wymyslil" jakis prostak.

    OK. Jest jezyki i jezyki. Sa takie, ktorymi sie mowi na ulicy i takie,
    ktoych sie uzywa bardziej oficjalnie. Zaden redaktor/korektor by czegos
    takiego nie przepuscil. I tyle.

    > Proponuje EOT, bo odbieglismy od tematu.

    Dokladnie,
    Bartol

  • 22. Data: 2003-12-02 19:04:02
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Uważasz więc, że słowo jest poprawne?

    Tym samym szczesliwie wrocilismy do poczatku dyskusji, czyli tzw. sedna. ;-)

    Bartol

  • 23. Data: 2003-12-02 19:12:32
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bqinib$gb$...@i...gazeta.pl,
    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>:

    > Dokladnie,

    Zdecydowanie, odnosze sie tylko do jednej niekontrowersyjnej kwestii:

    > sjp.pwn.pl. Mam wrazenie, ze trudniej o swiezsza wersje.

    Wrazenie mocno błędne. Slownik Szymczaka jest baaardzo stary i powiela
    jeszcze starsze. Skala rzędu pól wieku, a to duzo dla jezyka.

    Przyklad pierwszy z brzegu, pierwsze znaczenie:

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=14252

    --
    Robert

  • 24. Data: 2003-12-02 19:18:40
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    b...@b...kjonca.bogus,
    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>:

    > Nie rozumiem. Początkowo myślałem, że jakiś nieobyty jestem, ale
    > sjp.pwn.pl też nic nie wie na temat tego słowa.

    O tym juz pisalem, tudziez o relacji slownik <-> jezyk

    > Nie mam pod ręką
    > papierowego wydania, ale przypuszczam, że tam też nie ma.

    Oczywiscie, ze nie ma. (Papierowe wydanie nie rozni sie zawartoscia od
    tego.)

    > obstawiam, ze ktoś z mbanku 'sobie napisał' i zostało.
    A chocby googla masz pod reka?

    Albo http://www.webcorp.org.uk (trzeba troche poczekac na wyniki)

    > Chodziło mi tu o Twoje pełne wdzieku stwierdzenie, ze słowa "powstają
    > i już" :-) Bardzo mądrzy ludzie się spierają o mechanizmy powstawania
    > słów i jezyków , tworzą hipotezy, a to przecież takie proste: "słowa
    > powstają i już"

    Tak, spieramy się o niektore mechanizmy, ale akurat ta derywacja i
    paradygmat sa dosc proste. Natomiast dla celow tej dyskusji i grupy w
    zupelnosci wystarcza powyzsze "słowa powstają i już".

    --
    Robert

  • 25. Data: 2003-12-02 19:46:18
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Robert napisał:

> [...]
    > jeszcze starsze. Skala rzędu pól wieku, a to duzo dla jezyka.
    >
    > Przyklad pierwszy z brzegu, pierwsze znaczenie:

    Ale drugie znaczenie jest dosyc wspolczesne. I zywe. To ze sa powtarzane
    stare definicje, nie oznacza, ze nie pojawiaja sie nowe.

    Bartol

  • 26. Data: 2003-12-02 19:57:06
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Robert napisał:

    > A chocby googla masz pod reka?
    >
    > Albo http://www.webcorp.org.uk (trzeba troche poczekac na wyniki)

    Fajne narzedzie. Ale nic nie wnosi. To ze dane slowo, czy sformulowanie
    jest uzywane, nie oznacza, ze jest poprawne. Mnostwo ludzi mowi i pisze
    "wziasc", "znalesc", "poszlem", "wziolem", co nie oznacza, ze formy te
    sa poprawne i powinny byc uzywane.

    Dalej sie upieram, ze banki nie powinny uzywac jezyka potocznego ani
    generowac potworkow jezykowych. Ale nie powinny tez uzywac bankowego i
    prawniczego slangu, bo to jest prostactwo^2.

    Bartol

  • 27. Data: 2003-12-03 08:28:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

    > Tu nie ma sie z czego smiac. Mozna co najwyzej plakac. ;-)

    > Ja wiem, ze polska jezyk, to trudna jezyk. Tylko, ze kurka dla murzynow.
    > Wyksztalcony pracownik banku powinien umiec poslugiwac sie jezykiem
    > polskim, a nie tworzyc jakies koszmarki. No tak, ale czego ja sie
    > czepiam. Czasami czytam potworki wygenerowane przez wszechstonnie
    > wyksztalconych specjalistow od marketingu i zarzadzania, to slabo mi sie
    > robi. A polonista bynajmniej nie jestem.

    Dobrze gada. Dac mu wodki...;-)
    A na powaznie, to konstatacja anulacji mnie tez nie lezy...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 28. Data: 2003-12-03 23:27:15
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 3 Dec 2003 09:28:56 +0100, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Dobrze gada. Dac mu wodki...;-)
    >A na powaznie, to konstatacja anulacji mnie tez nie lezy...

    po prostu ktos w mbanku dokonal fabrykacji i stworzyl anulacje :) a w
    mlodosci pewnie uprawial onanizacje... ;)

    G.

  • 29. Data: 2003-12-05 13:07:32
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 02 Dec 2003 16:03:40 +0100, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >A co to jest ANULACJA?

    to jeszcze nic. Ja kiedyś dostałem: "niemożliwa anulacja zleceń
    stałych należności" :-)
    --
    Jarek Andrzejewski