  • 1. Data: 2008-04-01 20:01:48
    Temat: eMax Plus - konto oszczednosciowe - plusy i minusy
    Od: t...@g...com

    chce zalozyc konto podstawowe + oszczednosciowe. wiekszosc poleca
    Mbank i ekonto z emaxem plus. oprocentowanie wysokie. tylko jedna
    wyplata w miesiacu .\

    sa jakies ukryte "haczyki"?

    ma ktos to konto i moze polecic?

  • 2. Data: 2008-04-01 20:06:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Kwi, 22:01, t...@g...com wrote:
    > chce zalozyc konto podstawowe + oszczednosciowe. wiekszosc poleca
    > Mbank i ekonto z emaxem plus. oprocentowanie wysokie. tylko jedna
> [...]

    mozesz zalozyc 4-y emaxplus i z kazdego wyplacic srodki wplacajac
    potem na nastepny wolny po wykorzystaniu czesci gotowki - wtedy masz 4-
    y wyplaty w miesiacu.
    Podreczne grosze na slabo oprocentowanym emaz, bez limitow
    transakcyjnych.

  • 3. Data: 2008-04-01 20:29:10
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    t...@g...com pisze:
    > chce zalozyc konto podstawowe + oszczednosciowe. wiekszosc poleca
    > Mbank i ekonto z emaxem plus. oprocentowanie wysokie. tylko jedna
> [...]

    Zalety mBanku:
    - brak opłat za prowadzenie rachunków (osobistych i firmowych),
    - wysokie oprocentowanie rachunku eMax plus - obecnie 5,25 %,
    - bezpłatne przelewy z rachunku osobistego,
    - tanie przelewy z rachunku firmowego - 1 zł,
    - wiele usług dostępnych w jednym miejscu: ubezpieczenia, IKE, OFE,
    rachunek maklerski, kredyty itp.

    Wady:
    - środki na eKoncie nie są oprocentowane,
    - za więcej niż jedną wypłatę środków zgromadzonych na eMax plusie
    pobierana jest prowizja (nie pamiętam jaka); można założyć 4 rachunki
    eMax plus i z każdego dokonać jednej wypłaty w miesiącu - przeciętnemu
    użytkownikowi to wystarcza, więc ta wada nie jest aż taka istotna.
    - nie ma możliwości odseparowania części biznesowej od osobistej (w
    przypadku, gdy ktoś ma w mBanku rachunki firmowe) i gdy zatrudniasz
    pracowników, którzy muszą mieć wgląd w finanse firmy, to albo mają oni
    wgląd w twoje prywatne finanse, albo musisz przenieść się z prywatną
    kasą do innego banku.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Krawczyński

  • 4. Data: 2008-04-01 20:50:41
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Zalety mBanku:
    > - brak opłat za prowadzenie rachunków (osobistych i firmowych),
    > - wysokie oprocentowanie rachunku eMax plus - obecnie 5,25 %,
    5,5% ponoć od przyszłego poniedziałku.
    > - bezpłatne przelewy z rachunku osobistego,
    > - tanie przelewy z rachunku firmowego - 1 zł,
    ZUS i US darmowe
    > - wiele usług dostępnych w jednym miejscu: ubezpieczenia, IKE, OFE,
    > rachunek maklerski, kredyty itp.
    > Wady:
    > - środki na eKoncie nie są oprocentowane,
    Na firmowym też, ale to zaleta :)
> [...]
    > przypadku, gdy ktoś ma w mBanku rachunki firmowe) i gdy zatrudniasz
    > pracowników, którzy muszą mieć wgląd w finanse firmy, to albo mają oni
    A pełnomocnictwo do konkretnych rachunków nie rozwiązałoby problemu?

  • 5. Data: 2008-04-01 21:17:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    t...@g...com e...@i...goo
    glegroups.com

    > sa jakies ukryte "haczyki"?

    Jest hak -- straszliwszy niż straszny!!!
    Wypłacić można tylko raz w miesiącu...

    Wpłacisz o kilka groszy za dużo (albo zapomnisz, że doliczą Ci
    odsetki, albo jakiś złośliwiec Ci wpłaci) i zamiast zarobienia
    na odbelkowaniu, stracisz na dobelkowaniu... To straszne!!!

    Na razie nie mam pieniędzy na budowę szubienicy, więc się
    wstrzymam z powieszeniem, ale w przyszłości -- kto wie... ;)

    Miałem błąd jakiejś pieczary (czy innej Altamiry) i jakoś mnie
    panienka zagadała na mLinii tak, że pomyliłem się i przelałem
    tyle, że w kwietniu chyba oberwę belką po kieszeni...

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2008-04-02 06:32:09
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    t...@g...com napisał(a):
    > chce zalozyc konto podstawowe + oszczednosciowe. wiekszosc poleca
    > Mbank i ekonto z emaxem plus. oprocentowanie wysokie. tylko jedna
    > wyplata w miesiacu .\
    >
    > sa jakies ukryte "haczyki"?

    oprócz wad i zalet, wymienionych we wcześniejszych postach emax plus ma
    jeszcze jedną wadę: nie można ustawić przelewu z przyszłą datą.

    Ekonto z emaxem mogą stanowić "tandem": istnieje taka usługa, jak
    mBilans (bezpłatna) - czyli doładowywanie eKonta (oprocentowanie 0%) w
    okolicach środka nocy do określonej kwoty (min. 1000) z "połączonego" z
    nim eMaxa. W ten sposób karta debetowa podłączona jest do konta, na
    którym masz tylko określoną, "małą" kwotę.

    andy_nek

  • 7. Data: 2008-04-02 07:31:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Kwi, 08:32, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nim eMaxa. W ten sposób karta debetowa podłączona jest do konta, na
    > którym masz tylko określoną, "małą" kwotę.

    W zwizakku z powyzsza niedogodnoscia, oraz wspominanymi na grupie
    problemami ze zleceniami ze zwyklego emax (data przyszla) wszelka
    "automatyzacje" przerzucilem testowo do konta online w eurobanku,
    lacznie ze splatami z ekonta produktow mbankowych - jak dotad dziala a
    na depozycie zarabia inny bank.

  • 8. Data: 2008-04-02 07:34:16
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:fsu9c9$dis$1@flis.man.torun.pl...
    > Jest hak -- straszliwszy niż straszny!!!
    > Wypłacić można tylko raz w miesiącu...

    Nieprawda. Raz w miesiącu bezpłatnie. Potem przez mLinie 5 zł.

    > Wpłacisz o kilka groszy za dużo (albo zapomnisz, że doliczą Ci
    > odsetki, albo jakiś złośliwiec Ci wpłaci) i zamiast zarobienia
    > na odbelkowaniu, stracisz na dobelkowaniu... To straszne!!!

    Tak. Możesz stracić cała złotówkę (ewentualnie x4 jak masz 4 emaxplusy).

    > Na razie nie mam pieniędzy na budowę szubienicy, więc się
    > wstrzymam z powieszeniem, ale w przyszłości -- kto wie... ;)

    Podaj nr konta. Na tak szczytny cel na pewno ktoś się dołoży ;-)

    > Miałem błąd jakiejś pieczary (czy innej Altamiry) i jakoś mnie
    > panienka zagadała na mLinii tak, że pomyliłem się i przelałem
    > tyle, że w kwietniu chyba oberwę belką po kieszeni...

    Patrz wyżej.

    JS

  • 9. Data: 2008-04-02 08:00:50
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracowników, którzy muszą mieć wgląd w finanse firmy, to albo mają oni
    > wgląd w twoje prywatne finanse, albo musisz przenieść się z prywatną

    Ta wada występuje tylko wtedy, kiedy właściciel firmy jest tak głupi,
    że udostępni pracownikom własny login i hasło.

  • 10. Data: 2008-04-02 08:27:04
    Od: Wojciech Krawczyński <s...@n...smietnik>

    S.T. pisze:

    > Ta wada występuje tylko wtedy, kiedy właściciel firmy jest tak głupi,
    > że udostępni pracownikom własny login i hasło.

    Wyciągając taki wniosek, sam pokazujesz kto tu jest głupi.

    Prowadzę księgarnię internetową. Mój pracownik musi mieć dostęp do konta
    firmowego z bardzo prostego powodu: sprawdza pieniądze na rachunku,
    które wpływają za zamówione książki.