  • 11. Data: 2009-11-20 15:37:30
    Temat: Re: fundusz inwestujący w Wietnamie?
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:87iqd5tgpy.fsf@alfa.kjonca...

    >> a) w USA konfiskują złoto
    > Okolice New Deal Roosvelta.

    Co komu siłą zabrano? Szukam i nie mogę znaleźć.

    > A tu to nie wiem.

    W Wietnamie rządzi Komunistyczna Partia Wietnamu - dominujące wietnamskie
    ugrupowanie polityczne, mające za podstawę ideologiczną marksizm-leninizm.
    Morderca H? Chí Minh jest czczony jak Bóg. Państwo skonfiskowało własność
    prywatną. Na przykład przeprowadzono reformę rolną, wskutek której zabito
    ok. 50 000 ludzi, a około 50-100 tysięcy wtrącono do więzień.
    Komunistyczny Wietnam Północny zaatakował i podbił Wietnam Południowy
    (zrabował całe państwo) i stąd wojna wietnamska.
    W ciągu kilku miesięcy od zdobycia Sajgonu w obozach "reedukacji" zamknięto
    ponad 300 tysięcy ludzi - studentów, intelektualistów, zakonników,
    żołnierzy, policjantów, urzędników oraz polityków (w tym także
    komunistycznych). Wiele innych osób wymordowano od razu.
    Gospodarczo obecnie jest to mocno kontrolowany wolny rynek, rządzi jedyna
    słuszna partia. Jak w każdym kraju socjalistycznym wszyscy obywatele są
    traktowani jak niewolnicy. Stąd jest tania siła robocza i stąd sukcesy
    gospodarcze. Na których korzysta przede wszystkim komunistyczna,
    niedemokratyczna władza.

    MichalL

  • 12. Data: 2009-11-20 16:28:13
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Co komu siłą zabrano? Szukam i nie mogę znaleźć.

    Słabo szukasz. Tu masz to całkiem fajnie opisane:
    http://dwagrosze.blogspot.com/2008/04/executive-orde
    r-6102.html

    --
    AS

  • 13. Data: 2009-11-20 19:31:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> writes:

    > "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Co komu siłą zabrano? Szukam i nie mogę znaleźć.

    To może poszukaj "Executive Order 6102".

    KJ

    --
    The world is coming to an end. Please log off.

  • 14. Data: 2009-11-20 20:53:12
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Słabo szukasz. Tu masz to całkiem fajnie opisane:
    > http://dwagrosze.blogspot.com/2008/04/executive-orde
    r-6102.html

    Tu jest klucz różnicy:

    "Rzad który demokratycznie wybrali cztery miesiące wcześniej."
    I nie zabrał, a usiłował przymusowo wykupić. Z marnym skutkiem.

    Mieli to, co sobie wybrali. Ich zabawki, ich rząd, ich sprawa.
    Hitler też demokratycznie zdobyl władzę.

    Wietnamczycy maja to, co in narzucił Związek Radziecki. Związku Radzieckiego
    nie ma, ale
    brak demokracji i ryzyko z tym związane w Wietnamie jest.
    Inwestowanie w gospodarkę Wietnamu (podobnie jak Chin) sprowadza się do
    wspierania moderców i złodziei. Równie dobrze można wejść w wymuszenia i
    narkotyki.

    Pytanie pomocnicze - ilu znacie Wietnamczyków którzy uciekli do Polski, a
    ilu obywateli USA (tych jest jakies 4 razy więcej) ?

    MichalL

  • 15. Data: 2009-11-20 21:11:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > "Rzad który demokratycznie wybrali cztery miesiące wcześniej."
    > I nie zabrał, a usiłował przymusowo wykupić. Z marnym skutkiem.

    Po cenie "trochę" niższej niż później była używana do rozliczeń.
    I za posiadanie złota później mozna było dostać 10latek OIDP.

    > Mieli to, co sobie wybrali. Ich zabawki, ich rząd, ich sprawa.
    > Hitler też demokratycznie zdobyl władzę
    Pytanie było o wybory czy o zabieranie złota?
    KJ

    --
    The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

  • 16. Data: 2009-11-20 21:43:28
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Pytanie było o wybory czy o zabieranie złota?
    > KJ

    Przypominam początek z którym się nie zgodziłem:

    >Wietnam to nie USA, tam się złota obywatelom nie konfiskuje.

    Z opisu w linku wynika, że nikt w USA nie konfiskowal złota. Było ono
    wykupywane.
    A Wietnamie i owszem, zabierano wszystko łącznie z życiem.

    CBDO

    MichalL

  • 17. Data: 2009-11-20 21:48:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    > Przypominam początek z którym się nie zgodziłem:

    > Z opisu w linku wynika, że nikt w USA nie konfiskowal złota. Było ono
    > wykupywane.
    > A Wietnamie i owszem, zabierano wszystko łącznie z życiem.

    Tak, formalnie masz rację. Jeśli wykupię Twój dom za 1 PLN, to też go
    nie "skonfiskuję". LOL
    KJ

    --
    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 18. Data: 2009-11-21 01:00:53
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Tak, formalnie masz rację. Jeśli wykupię Twój dom za 1 PLN, to też go
    > nie "skonfiskuję". LOL

    W Polsce to dziala w druga stronę. Spółdzielnie muszą sprzedawać mieszkania
    po 1 zł, w ten sposób jedna osoba zyskuje kosztem pozostałych spółdzielców.
    Czyli ich okrada w imieniu prawa.

    Jeżeli mój dom będzie wart 1 zł, bo tak ustaliliśmy jego cenę. to OK.
    Jeżeli moge go kupic i sprzedać za 1 zł, to w porządku.
    W USA był ustalony parytet złota. Po ustalonej cenie można było wymieniać
    dolary na złoto i odwrotnie. Państwo wykupiło złoto po tym kursie, będącym
    podstawą wartości pieniądza.
    A że potem go zmieniło, wprowadzając skokową inflację (parytet umiemożliwiał
    dodrukowywanie pieniędzy) to juz inna bajka. Obecnie wszystkie rządy
    okradają w ten sposób obywateli (także ten wietnamski), tyle że nie jest to
    proces skokowy, a powolny.

    MichalL

  • 19. Data: 2009-11-21 01:08:11
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > To może poszukaj "Executive Order 6102".

    No nie mów że nie zrozumie tego co mu na tacy podano....

    Gościu powinien też poczytać o teorii konwergencji, według której
    społeczeństwo socjalistyczne upodabnia się do kapitalistycznego i odwrotnie.
    Chyba obecny ustrój zamordyzmu i przetrzymywania więźniów bez procesów w
    Łusa ma więcej wspólnego z czasami Berii, zaś rosyjski "dziki kapitalizm" i
    nowyje russkije z czasami podboju dzikiego zachodu i "ojcami założycielami".
    Ale to moje prywatne zdanie. Każdy może mieć swoją opinię, choćby zupełnie
    inną od mojej.
    --
    AS

  • 20. Data: 2009-11-21 10:35:33
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 20 Lis, 22:43, "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:

    > A Wietnamie i owszem, zabierano wszystko łącznie z życiem.

    w Polsce również
    i dzięki inwestycjom i kapitalizmowi podobno mamy "wolność" i
    gospodarkę wolnorynkową

    a więc może pompowanie tam kasy to nie "tuczenie reżimu" a uczenie
    gospodarki wolnorynkowej?

    --
    plusz
    www.kalkulatorlokat.pl