  • 1. Data: 2003-07-12 19:25:08
    Temat: gdzie najlepiej kredyt na budowę ?
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Gdzie ? ktoś brał niedawno ?
    Mam już działkę, załatwię wszystkie dok i może zostanie mi troszeczkę,
    resztę muszę żebrać.
    domek mały ok 95 m2 pow użytkowej, potrzebuję ok 100 tys, myślę o KB bo tam
    mam konto od 5 lat !!, jednak ostatnio jak chciałem wziąć limit kredytowy to
    przyznali mi 4 tys pln, śmiechu warte, mam stałe wpływy na poziomie 2 tys
    miesięcznie, w życiu nie miałem debety, wręcz przeciwnie, zawsze
    oszczędzałem, miałem od kilku do kilkunastu tys pln na kącie, służna
    uregulowana, wiek 26, nie żonaty, nikogo na utrzymaniu, żadych kredytów, rat
    itp, jako zabezpieczenie wpisałem działkę budowalną, a oni przyznali mi 4
    tys. śmiechu warte :) tym bardziej obawiam się, jak pójdę po 100 tys, chyba
    jestem klientem o podwyższonym ryzyku ale czemy ? to nie wiem, dodam, że od
    5 lat pracuję w tej samej firmie, która konto też ma w KB, co trzeba więcej
    spełnić, żeby dostać kredyt ?
    Piotr

  • 2. Data: 2003-07-13 19:16:34
    Temat: Re: gdzie najlepiej kredyt na budowę ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr" <p...@w...pl> writes:

> [...]
    > przyznali mi 4 tys pln, śmiechu warte, mam stałe wpływy na poziomie 2 tys
    > miesięcznie, w życiu nie miałem debety, wręcz przeciwnie,

    A ile bys chcial? Co innego kredyt na konkretny cel, a co innego limit
    kredytowy. Zwlaszcza, ze

    > zawsze
    > oszczędzałem, miałem od kilku do kilkunastu tys pln na kącie,

    Wiec pewnie limitu nie potrzebujesz... co innego kredyt "mieszkaniowy".

    > służna
    > uregulowana, wiek 26,

    Tzn. odbyta czy przeniesiony do rezerwy?

    > nie żonaty, nikogo na utrzymaniu,

    Niedobrze - mozesz latwo np. wyjechac z kraju :-)

    > żadych kredytów, rat
    > itp,

    Tez niedobrze - brak historii kredytowej.

> [...]
    > 5 lat pracuję w tej samej firmie, która konto też ma w KB, co trzeba więcej

    Najpierw trzeba o niego poprosic. 4 tys. zl limitu w rachunku dla osoby
    z wplywami 2 tys. zl miesiecznie nie wydaje sie oznaczac podwyzszonego
    ryzyka.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-07-15 18:19:29
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    - przeniesiony do rezerwy, skończyłem studia i mi się upiekło
    - co do wyjazdu za granicę - fakt, nic mnie tu nie trzyma w sumie, więc
    praktycznie w żaden sposób nie mogę udowodnić bankowi, że nie zamierzam
    opuśić Polski.
    - brak historii kredytowej - a czy to źle, że młody człowiek, pracuje,
    oszczędza, odkłada pieniądze, żeby budować przyszłość ? przecież odkładałem
    pieniądze na działkę budowlaną, nie przepuściłem pieniędzy
    - poza tym od 5 lat pracuję w tej samej firmie, która nota bene konto ma
    również w tym banku, cały czas awansuję i chyba tylko raz sie zdażyło, że
    pieniądze nie przyszły z firmy, tylko sam je wpłaciłem, wpływy stale sie
    zwiększają, ostatnio przewyższają nawet 2 tys, mógłby ktoś rzucić na to
    okiem również, a nie ostatnie 6 msc, kalkulator i następny... po tylu latach
    mam chyba prawo poczuć się niedopieszczony....
    Piotr

  • 4. Data: 2003-07-16 23:43:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr" <p...@w...pl> writes:

> [...]
    > okiem również, a nie ostatnie 6 msc, kalkulator i następny... po tylu latach
    > mam chyba prawo poczuć się niedopieszczony....

    Tak by teoretycznie moglo byc, i zapewne gdyby bank robil dokladna
    analize kazdego przypadku, to mniej byloby zlych kredytow itd. Ale to
    sa koszty, a banki wola je ciac i zarabiac na obligacjach czy innych
    np. 40% kartach.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator