  • 1. Data: 2005-12-19 10:50:41
    Temat: gdzie przelew zagraniczny bez zakładania konta?
    Od: "kasia " <e...@g...pl>

    Mam rachunek firmowy (działalnośc gosp.) w mbanku. Muszę przelać pieniądze
    mojemu dostawcy w USA - jaki bank obsługuje takie przelewy nie zmuszając do
    zakładania u siebie rachunku??? [to jednorazowa sprawa więc naprawdę nie ma
    sensu zakładanie gdzieś rachunku bankowego]

    Do niedawna PKOBP oferowało usługę US-Transfer i z niej korzystałam - teraz
    niestety już nie oferują :-(

    Plis, pomóżcie...

  • 2. Data: 2005-12-19 15:22:01
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > Do niedawna PKOBP oferowało usługę US-Transfer i z niej korzystałam -
    > teraz
    > niestety już nie oferują :-(
    dobrze ze poinformowalas ...

  • 3. Data: 2005-12-19 21:18:15
    Od: Miernik <m...@f...org>

    kasia <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zakładania u siebie rachunku??? [to jednorazowa sprawa więc naprawdę nie ma
    > sensu zakładanie gdzieś rachunku bankowego]

    Ja miałem taką sytuację i założyłem sobie dla jednej operacji konto w
    USD w Multibanku. Żaden problem, wszystko szybko się w oddziale odbywa,
    konto od razu jest aktywne i można przelewać, brak opłat za prowadzenie
    więc konto sobie zostało. Absoltnie nie uważam by to było bezsensu
    zakładać konto w Multibanku dla jednego przelewu, z założeniem tam konta
    mniej kłopotu niż w pewnie nie jednym banku z wypełnieniem formularza
    przelewu zagranicznego.

    I kursy mają dobre, i prowizje korzystne. A założyłem choć miałem
    już w Millennium gdzie też można było robić międzynarodowe przez net, bo
    w Millennium kurs był dużo gorszy.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2005-12-20 09:13:12
    Od: "kasia " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Miernik <m...@f...org> napisał(a):

    > Ja miaĹ&#65533;em takÄ&#65533; sytuacjÄ&#65533; i zaĹ&#65533;oĹźyĹ&#65533;em sobie
    dla jednej operacji konto w
    > USD w Multibanku. Ĺťaden problem, wszystko szybko siÄ&#65533; w oddziale odbywa,
    > konto od razu jest aktywne i moĹźna przelewaÄ&#65533;, brak opĹ&#65533;at za
    prowadzenie
    > wiÄ&#65533;c konto sobie zostaĹ&#65533;o.

    Nie wiem czy doczytałeś, ale mi chodzi o konto firmowe a nie prywatne...
    A za firmowe JEST opłata miesięczna...

  • 5. Data: 2005-12-20 09:49:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Nie wiem czy doczytałeś, ale mi chodzi o konto firmowe a nie prywatne...
    > A za firmowe JEST opłata miesięczna...

    Skoro sprawa jednorazowa,
    jeśli tylko firma nie prowadzi pełnej księgowości,
    (księgi handlowe) a suma transakcji nie rzuca na kolana,
    to bym się tym nie przejmował i zapłacił z prywatnego.

  • 6. Data: 2005-12-20 11:46:00
    Od: "kasia " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Skoro sprawa jednorazowa,
    > jeśli tylko firma nie prowadzi pełnej księgowości,
    > (księgi handlowe) a suma transakcji nie rzuca na kolana,
    > to bym się tym nie przejmował i zapłacił z prywatnego.

    to można z prywatnego płacić za faktury z działalności???

    kwota mnie na kolana nie rzuca, myślę, że banku tym bardziej ;-)
    zadzwonię do tego multi i się dowiem...
    dzieki za sugestię :-)

  • 7. Data: 2005-12-20 14:04:49
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 19 Dec 2005 22:18:15 +0100, Miernik napisał(a):

> [...]
    > USD w Multibanku. Żaden problem, wszystko szybko się w oddziale odbywa,
    > konto od razu jest aktywne i można przelewać, brak opłat za prowadzenie

    Czy prowadzą również na tej samej zasadzie (bez opłat) rachunki w euro?

    --
    Krzysztof

  • 8. Data: 2005-12-20 14:22:01
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Chris <chris94@wytnij_to.poczta.fm> wrote:
    > Czy prowadzą również na tej samej zasadzie (bez opłat) rachunki w
    > euro?

    Tak.

  • 9. Data: 2005-12-23 21:01:55
    Od: Mentos <s...@p...nom.pl>

    kasia napisał(a):

    > to można z prywatnego płacić za faktury z działalności???

    A dlaczego nie ??
    Bardzo często tak robie.
    Oczywiście jeśli nie masz pełnej księgowości.
    Teraz mając jednoosobową DG nie trzeba nawet miec konta firmowego.
    Wystarczy zwykły ROR

    --
    Pozdrawiam:
    MENTOS