  • 11. Data: 2004-07-22 17:42:54
    Temat: Re: gdzie trzymac pieniadze?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 19:04:05 +0200, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >A w co pakuja pieniadze w miare bezpieczne fundusze o niskim ryzyku, wlasnie
    >w bony skarbowe i obligacje skarbu panstwa, ale niestety jest tak ze
    >kupowanie obligacji na wlasny rachunek jest z reguly zyskowniejsze. Szkoda,

    Wiem o tym. :)

> [...]
    >PLN. Nigdy nie stawia sie na jednego konia, a inwestowanie tylko w PLN
    >obarczone jest duzym ryzykiem. Szkoda, ze nie ma narazie taniego dostepu do
    >zachodnich funduszy inwest (obligacyjnych) lub bezposrednio obligacji
    >rzadowych innych panstw. Polskie fundusze pozwalajace inwestowac w USD czy
    >EUR prowadza rozrachunki przez PLN i podatek liczony jest od wartosci
    >przeliczeniowej w PLN, co moze przy duzej dewaluacji PLN skutkowac, ze kwota
    >wyrazona w walucie jest mniejsza niz wplacony kapital (mamy ewidentna strate

    No jak się popatrzy na polskie FI euro- czy usd-obligacji za ostatni rok
    wypadają kiepsko. Jest sens w ogóle w to inwestować mając do dyspozycji tylko
    złotówki?

  • 12. Data: 2004-07-22 18:26:19
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Mozesz handlowac walutami na Spot i zarabiac na punktach SWAP. Mozesz to
    > potraktowac jako czysta spekulacja (jesli bedziesz wykonywac transakcje z
    > wysoka dzwignia) lub jako oszczedzanie (przy malej dzwigni). Obecnie
    dajemy
    > do dyspozycji ppnad 50 par walut, ktorymi mozesz handlowac w czasie
    > rzeczywistym (on-line) a czas trwania skladania dyspozyji wykonania
    > transakcji to mniej niz sekunda - tyle czasu potrzebujesz aby kliknac
    guzik
    > Buy/Sell
    Ciagle kupowanie i sprzedawanie walut wymaga poswiecania duzo czasu na tego
    typu rzeczy, jak i jest obarczone duzym ryzykiem. Lokaty walutowe stanowia
    dla mnie rodzaj transakcji NDF, ale maja te zalete ze nie jestem tu zwiazany
    zadnym terminem, w ktorym musialbym zrealizowac moje zyski/straty w wyniku
    sprzedazy waluty obcej oraz nie place podatku od wzrostu wartosci waluty w
    przeliczeniu na PLN. Ja poszukuje bezpiecznych lokat dlugoterminowych typu
    obligacje rzadowe w EUR lub USD. Moze jeszcze troche i doczekamy sie
    zachodnich posrednikow oferujacych zachodnie obligacje skarbowe (teraz marze
    oferowane przez polskie banki sa zbyt duze dla tego typu transakcji). Nasze
    banki w porownaniu do lokat w PLN nie maja zadnej oferty lokat walutowych
    dlugoterminowych, cos tu nie gra skoro np. za lokate w USD na dlugi okres
    dostaje 0,5-0,6%, a w obligacjach rzadu USA moglbym uzyskac ~4-5%.

  • 13. Data: 2004-07-22 19:06:06
    Od: Michal <p...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:

    > Wiesz, też szukam gdzie by jakąś forsę rozsądnie wsadzić i nie bardzo
    > widzę rozwiązanie. Fundusze inwestycyjne od roku przynoszą dochód na
    > poziomie lokaty bankowej, a czasem i jeszcze gorzej.
    > A biorąc pod uwagę, że lokaty bankowe są znacznie poniżej inflacji ...

    :-))) dobre, no to sprawdz wyniki funduszy akcyjnych za ostatnie 12
    miesięcy . Najlepszy +60 % kilka +40% najgorsze ok +20% . To chyba
    lepiej niż lokaty bankowe.
    http://www.parkiet.com/fundusze/fundusze.jsp?dz=0400
    0&id=0&so=6

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-07-22 19:47:02
    Od: "Adam" <d...@a...tk>

    Użytkownik "ross154" <r...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cdmibc$j7l$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Przegladam sobie wyniki funduszy inwestycyjnych od maja 2004 i widze ze
    > przynoszą mizerne zyski jesli nie straty.
    > Czy juz nie ma wrzucić oszczednosci aby przyniosly jakis zysk?
    > pozdr
    > ross154
    > P.S.Ostatnio Euro poszło w dół może warto kupić trochę?

    W fundusze inwestycyjne można się bawić jeżeli interesuje Cię troszkę
    dłuższy okres czasu niż 3 miesiące (a raczej nie troszkę tylko zdecydowanie
    dłuższy). Jeżeli interesują Cię tak krótkie okresy czasu to raczej giełda
    albo pożyczaj na procent albo Forex :) ale ostrzegam że tam jeszcze łatwiej
    stracić i to wiele więcej :)

    --
    pozdrawiam,
    Adam

  • 15. Data: 2004-07-22 19:50:37
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Ciagle kupowanie i sprzedawanie walut wymaga poswiecania duzo czasu na
    tego
    > typu rzeczy, jak i jest obarczone duzym ryzykiem.

    Dlatego mozesz kupic raz i trzymac otwarta pozycje nawet przez rok :) Jesli
    sprzedaz np Dolara i kupisz Zlotego, bedziesz zarabiac kazdego dnia na
    roznicy w oprocentowaniu miedzy Dolarem a Zlotym. Bedzie to wiec tak, jakbys
    trzymal lokate. Oprocz tego naklada sie jeszcze zysk lun strata z roznicy
    kursowej.Ryzyko jest, to fakt. Ale masz mozliwosc zarabiania na stopie
    procentowej, jesli uzyjesz minimalnej dzwigni 1:1, to roznice kursowe nie
    beda mialy az tak wielkiego znaczenia

    Malin

  • 16. Data: 2004-07-22 20:19:30
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > kursowej.Ryzyko jest, to fakt. Ale masz mozliwosc zarabiania na stopie
    > procentowej, jesli uzyjesz minimalnej dzwigni 1:1, to roznice kursowe nie

    Interesuje mnie odwrotnie kupno USD za PLN. Na rynku kasowym
    przeprowadzilbym te operacje i trzymal spokojnie walute na lokacie. W czym
    zawarcie transakcji na forexie przy dzwigni 1:1 mialoby byc dla mnie
    korzystniejsze od rynku kasowego; na forexie dochodza inne oplaty
    (przynajmiej tak mi sie wydaje) tj. przelewy zagraniczne, itp.

  • 17. Data: 2004-07-23 06:01:55
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > korzystniejsze od rynku kasowego; na forexie dochodza inne oplaty
    > (przynajmiej tak mi sie wydaje) tj. przelewy zagraniczne, itp.

    Przelew zagraniczny 20-40$ w zależności od wyboru banku.
    Wymiana PLN na USD (akurat u nas walutą rozliczeniową jest USD, dlatego
    każda wpłata w innej walucie jest automaycznie zamieniana na USD w chwili
    dotarcia przelewu do banku powiernika - Bank ONE of America. Wymiana na USD
    następuje po kursie referencyjnym GFT wyznaczanym raz dziennie (coś na wzór
    tabeli NBP), od ktorej Bank One nalicza sobie 1% marży. Poźniej każda
    transakcja zamiany odbywa się już po znacznie niższych kosztach. W przypadku
    zamiany Eur na Usd i odwrotnie różnica między kursem kupna i kursem
    sprzedaży wynosi 0,0003 , czyli 3 pips. Jeśli 0,0003 podzielimy przez
    aktualny kurs 1,2250 bedziemy wiedzieli jaki jest spread w ujęciu
    procentowym. Dla Usd/Pln jest to 30 pips, czyli 0,3 grosza (różnica między
    kursem kupna i sprzedaży przykładowo 3,6120/3,6150 oznacza, że sprzedać
    możemy Dolara za 3,6120 a odkupić go w tej samej chwili po 3,6150; dla
    porównania w kantorach różnica ta wynosi około 10 groszy, czyli jest 33 razy
    większa).
    W przypadku innych par walut spread (różnica między kursem kupna a
    sprzedaży) wynosi:
    1. Eur/Usd - 0,0003
    2. Usd/Jpy - 0,0003
    3. Gbp/Usd - 0,0004
    4. Usd/Chf - 0,0004
    5. Usd/Pln - 0,0030
    6. Eur/Pln - 0,0050
    7. Gbp/Pln - 0,0080

    Innych nie pamiętam teraz, ale jeśli to kogoś interesuje, to może do mnie
    napisać na priv a podeśle całą tabelkę z wartościami spreadu na każdej z
    ponad 50 par walut oraz tabelkę z punktami SWAT naliczanymi dla każdej pary
    (pkt SWAP naliczane bądź odliczane są codziennie).

    Sorki, jeśli kogoś wkurzył taki spam. Dlatego więcej już nie będę pisać na
    grupie na ten temat.

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 18. Data: 2004-07-23 08:26:31
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w wiadomości
    > Sorki, jeśli kogoś wkurzył taki spam. Dlatego więcej już nie będę pisać na
    > grupie na ten temat.

    Pisz ! To są bardzo potrzebne informacje dla początkujących .
    Skąd się można tego dowiedzieć, jak nie od Ciebie :-)

  • 19. Data: 2004-07-23 09:51:32
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Pisz ! To są bardzo potrzebne informacje dla początkujących .
    > Skąd się można tego dowiedzieć, jak nie od Ciebie :-)

    OK. Ale nie wiem o czym :)
    Może najprościej samemu sprawdzić jak to działa. W przeciwieństwie do GPW
    dajemy za darmo dostęp do danych online. Oprócz tego każdy może sobie
    otworzyć konto DEMO, na które otrzyma 5, 25 lub 250 tysięcy wirtualnych
    Dolarów. Reszta działa tak jak rachunek z realnymi pieniędzmi na koncie.
    Można więc sobie samemu potestować, czy taka forma wymainy walut jest
    wygodna i oszczędna.

    Pozdrawiam

    Malin

  • 20. Data: 2004-07-23 14:50:39
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Fri, 23 Jul 2004 11:51:32 +0200, na pl.biznes.banki, Jacek Maliszewski
    EFIX Polska w wiadomości <news:cdqmvs$2si$1@news.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Dolarów. Reszta działa tak jak rachunek z realnymi pieniędzmi na koncie.
    > Można więc sobie samemu potestować, czy taka forma wymainy walut jest

    To jeszcze podaj jakieś linki.
    A akurat taki spam to lubię (przynajmniej na razie :))

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj