  • 11. Data: 2005-03-13 16:46:14
    Temat: Re: gwarancja bankowa
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Normalnie gwarancja to jest tak jak kredyt, bank
    > ryzykuje.

    Gwarancja jest dla banku gorsza niż kredyt. Bo z gwarancji nie można się
    wycofać a kredyt można wypowiedzieć

    Darek

  • 12. Data: 2005-03-13 20:28:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> writes:

    > Gwarancja jest dla banku gorsza niż kredyt. Bo z gwarancji nie można się
    > wycofać a kredyt można wypowiedzieć

    Wszystko mozna wypowiedziec, tylko trzeba to zrobic w odpowiednim
    czasie. W szczegolnosci, wypowiedzenie kredytu w momencie, gdy klient
    dostal pieniadze w lape, i gdy jego zaden dzialajacy adres nie jest
    znany, wiele tu juz nie zmienia. Wlasnie wtedy gwarancja moze byc
    bezpieczniejsze, bo to nie sa jeszcze wyplacone pieniadze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2005-03-14 06:42:55
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > znany, wiele tu juz nie zmienia. Wlasnie wtedy gwarancja moze byc
    > bezpieczniejsze, bo to nie sa jeszcze wyplacone pieniadze.

    Ehhh, podam tu skrajną sytuację - upadłość firmy
    W takim przypadku bankwypowiada kredyty i stara się ściągać z zabezpieczeń
    co może. A gwarancja? Bank się modli żeby beneficjent gwarancji nie wystąpił
    z żądaniem zapłaty (są różne gwarancje np. należytego wykonania)
    To tak ogólne.
    Dlatego też banki wystawiają gwarancji swoim najlepszym klientom

    Darek

  • 14. Data: 2005-03-14 12:29:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> writes:

    > Ehhh, podam tu skrajną sytuację - upadłość firmy
    > W takim przypadku bankwypowiada kredyty i stara się ściągać z zabezpieczeń
    > co może.

    Czyli np. nic. A kase juz wyplacil, i jest w plecy na 100%.

    > A gwarancja? Bank się modli żeby beneficjent gwarancji nie wystąpił
    > z żądaniem zapłaty (są różne gwarancje np. należytego wykonania)

    I dopiero gdy ten wystapi, oraz gdy nie da sie tego jakos uwalic
    (np. prokuratorem, jako dzialanie w zlej wierze w porozumieniu itd)
    to dopiero bank jest w plecy. Choc oczywiscie, tak jak przy kredycie,
    moze sobie probowac to odzyskiwac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-03-14 14:24:02
    Od: "kacalka" <k...@o...pl>

    "jonasz" <d...@n...mail.me> wrote in message news:423408d9@news.home.net.pl...

    > Ale z tego co widac, to nie masz zdolnosci kredytowej.

    A z czego to widac ??? :-))))))))

    Wlasnie jest odwrotnie: mam gotowke na inwestycje. Jak wplace kaucje to nie
    bede mial na inwestycje - proste ;)
    A do tego mam zdolnosc kredytowa, czyli w perspektywie jakiegos tam czasu
    odlozylbym i na ta kaucje. Problem w tym, ze nie mam tego czasu na
    odkladanie, bo calosc musze zalatwic w 2, 3 tygodnie ;)

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2005-03-14 19:45:20
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kacalka" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam zamiar tworzyc maly biznesik - franczyza. Franczyzodawca wymaga wplaty
    > 25 tys kaucji lub gwarancji bankowej na wypadek, gdyby mi przyszlo do
    glowy
    > zwiac z towarem.
    > W jakim banku pytac o taki produkt? Pytalem na razie w mBanku i w Slaskim
    > nie potrafili mi pomoc.

    Weź wyciąg z obecnego konta bankowego, ostatnie zeznania podatkowe firmy
    (mam nadzieję że szło Ci dobrze) i pójdź do kilku banków. NA pewno któryś
    się zainteresuje Twoim "problemem".
    Znajomy załatwiał w BZWBK - wymagali od niego oświadczeń majątkowych i
    właśnie zeznania podatkowe ....

    Tomasz

  • 17. Data: 2005-03-14 19:58:52
    Od: "jonasz" <d...@n...mail.me>

    Użytkownik "kacalka" <k...@o...pl> napisal:

    > A z czego to widac ??? :-))))))))

    Z tego co zrozumialem z oryginalnego maila, masz zamiar dopiero rozpoczac
    dzialalnosc. A zdolnosc kredytowa to zdolnosc do regulowania zobowiazan
    wynikajacych z umowy kredytowej (tj. do splaty ich w odpowiednim terminie).
    Firma ktora jeszcze nie dziala nie ma takiej zdolnosci, dlatego wiekszosc
    bankow wymaga przed udzieleniem kredytu dzialania co najmniej przez rok.