  • 1. Data: 2009-11-21 20:37:46
    Temat: gwarancje BFG dla BS
    Od: z...@o...pl

    wiemy że każdy bank ma gwarancję BFG do 50.000 euro
    wiemy, że mBank i Multibank mają wspólny limit (bo to
    są jednostki organizacyjne BRE Banku)
    wiemy, że Inteligo i "nieinteligentna" część PKO BP
    mają wspólny limit (bo to jeden bank PKO BP)

    a jak jest z Bankami Spółdzielczymi i ich zrzeszeniami?
    Znam trzy główne zrzeszenia MRBS, BPS, SGB

    jeśli ulokuję 50.000 euro w Banku Spółdzielczym na Zadupiu
    oraz 50.000 euro w Banku Spółdzielczym w Małej Wsi, a one
    obydwa będą należeć do tego samego zrzeszenia BPS,

    otrzymam w razie upadłości pełne 100.000 euro, czy połowę?

    Połowa wychodziłaby wtedy *gdyby* uznać, że banki
    spółdzielcze nie są odrębnymi podmiotami, z których
    każdy ma swoją, odrębną gwarancję, ale jednostkami
    organizacyjnymi banku BPS, na takiej samej zasadzie
    jak mBank i MultiBank są częściami BRE Banku?

  • 2. Data: 2009-11-21 21:05:44
    Temat: Re: gwarancje BFG dla BS
    Od: BK <b...@g...com>

    On 21 Lis, 21:37, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > organizacyjnymi banku BPS, na takiej samej zasadzie
    > jak  mBank i MultiBank są częściami BRE Banku?

    Banki spoldzielcze to osobne, samodzielne osoby prawne. Kazdy bank
    spoldzielczy to oddzielny bank i kazdy ma swoje gwarancje.

    Trzy banki zrzeszajace to banki w formie spolek akcyjnych - kazdy z
    nich tez jest samodzielnym bytem i kazdy z nich ma swoja gwarancje.

    Powiazanie miedzy zrzeszeniami a bankami spoldzielczymi nie ma wplywu
    na gwarancje - opiera sie glownie na tym, ze spoldzielcze banki sa
    udzialowcami swoich bankow-zrzeszen, a zrzeszenia wykonuja funkcje
    administracyjno-techniczno-finansowe ;)

    ---

    a jak slusznie zauwazyles mBank i Multibank to czesci BRE, a dokladnie
    nazwy handlowe oddzialow BRE.

  • 3. Data: 2009-11-22 22:52:59
    Od: z...@o...pl

    > Banki spoldzielcze to osobne, samodzielne osoby prawne. Kazdy bank
    > spoldzielczy to oddzielny bank i kazdy ma swoje gwarancje.

    a jeśli założę sobie rachunki w kilku bankach spółdzielczych, zrzeszonych
    np. w BPS, do każdego wpłacę po 50.000 euro i w każdym ustanowię sobie
    dostęp elektroniczny, to czy placówka BPS w razie potrzeby wypłaci mi
    w kasie banku środki ulokowane w jakimś stowarzyszonym z BPS bankiem
    spóldzielczym, położonym w innej części Polski?

  • 4. Data: 2009-11-23 06:38:36
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Lis, 23:52, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > w kasie banku środki ulokowane w jakimś stowarzyszonym z BPS bankiem
    > spóldzielczym, położonym w innej części Polski?

    Oj chyba takich "ficzerow" nie ofruja jak pelna obsluga kasowa ror BS
    w BPS. Ale musialby dopytac bo szczerze mowiac nie wiem.