  • 1. Data: 2010-03-06 12:56:21
    Temat: ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005
    Od: z...@o...pl

    kiedyś wydano mi w jakimś banku 2zł z papieżem, wybite po jego
    śmierci w 2005 roku. Czy jego wartość odbiega od nominalnej?

    Kiedyś za komuny srebrnego papieża 1000zł sprzedałem za 14.000zł,
    ale ta moneta którą trzymam w ręku jest chyba miedziana, na złotą
    to ona mi nie wygląda. Czy jest szansa że sprzedam kolekcjonerowi
    choćby za 5zł? Czy doradzacie normalnie wydać ją w biedronce?

  • 2. Data: 2010-03-06 13:11:39
    Temat: Re: ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    > to ona mi nie wygląda. Czy jest szansa że sprzedam kolekcjonerowi
    > choćby za 5zł? Czy doradzacie normalnie wydać ją w biedronce?

    2,13zł
    http://allegro.pl/item947016835_2zl_ng_papiez_jan_pa
    wel_ii_2005_okazja.html

    2,80zł
    http://allegro.pl/item944965934_papiez_jan_pawel_ii_
    2005_2zl_gn_mennicza.html

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-06 13:12:20
    Od: WW <w...@i...com>

    W dniu 2010-03-06 13:56, z...@o...pl pisze:
    > kiedyś wydano mi w jakimś banku 2zł z papieżem, wybite po jego
    > śmierci w 2005 roku. Czy jego wartość odbiega od nominalnej?

    w stanie menniczym maksymalnie 3 zł, Twoja była w obiegu, więc raczej
    więcej niż 2 zł nikt nie da - chyba, że trafisz na wyznawcę kultu, który
    jeszcze żadnej z 4 mln sztuk nie pozyskał :)

    W.

  • 4. Data: 2010-03-06 15:01:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-03-06 13:56, z...@o...pl pisze:
    > kiedyś wydano mi w jakimś banku 2zł z papieżem, wybite po jego
    > śmierci w 2005 roku. Czy jego wartość odbiega od nominalnej?

    Ja kiedyś kupiłem trochę monet 2 zł pn. "Wilk, Canis, Lupus" w cenie
    chyba 2,15 PLN/szt (lubię wilki). Ile są warte dzisiaj łatwo sprawdzić :)

    Inwestycja w takie monety wydaję się być dobrym pomysłem (chociaż jest
    to inwestycja na wiele lat).

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2010-03-06 16:09:31
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 06.03.2010 16:01, Mithos wrote:

> [...]
    > chyba 2,15 PLN/szt (lubię wilki). Ile są warte dzisiaj łatwo sprawdzić :)
    >
    > Inwestycja w takie monety wydaję się być dobrym pomysłem (chociaż jest

    Mnie te monety zawsze dają w dużych ilościach i stanie menniczym przy
    wypłacie gotówki w Pekao SA.

  • 6. Data: 2010-03-06 16:39:44
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Mithos" news:hmtqnt$610$1@news.onet.pl

    > Inwestycja w takie monety wydaję się być dobrym pomysłem (chociaż jest
    > to inwestycja na wiele lat).

    zapewne tak, ale czy nie lepiej jak już się ktoś bawi w takie rzeczy wyłożyć
    więcej grosza i nabyć monety srebrne bądź złote?

  • 7. Data: 2010-03-06 18:37:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-03-06 17:39, Valdi pisze:
    > zapewne tak, ale czy nie lepiej jak już się ktoś bawi w takie rzeczy wyłożyć
    > więcej grosza i nabyć monety srebrne bądź złote?

    Pewnie lepiej ale to trzeba mieć więcej kapitału. Woreczek 2 PLN to może
    kupić sobie praktycznie każdy :)

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2010-03-06 21:25:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Pewnie lepiej ale to trzeba mieć więcej kapitału. Woreczek 2 PLN to może
    > kupić sobie praktycznie każdy :)

    a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan
    menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2010-03-06 23:48:29
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 06.03.2010 22:25, RobertS wrote:

    > a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan
    > menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

    A od kiedy banknoty wychodzą z mennicy?

  • 10. Data: 2010-03-07 01:31:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan
    > menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

    Na czym polega menniczy stan banknotu? :-)