-
51. Data: 2002-01-11 08:51:30
Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On 10 Jan 2002 12:03:08 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
wrote:
>
>Przeciez mowie o autoryzowaniu transakcji w internecie. W czym wypukla
>lepsza niz plaskata? Pomijajac te durne punkty ktore musza wklepywac
>numer do posa.
>
>Jesli tylko taki sklep uzywa onlineowego sposobu autoryzowania to nie
>ma to zadnego znaczenia.
>
Oj chyba nie tylko wklepywanie danych do POSa moze byc przczyna braku
autoryzacji na wirtualnej.
Na vMC z InvestB mialem odmowe w ok. minute IB uparcie twierdzil, ze
Polcard twierdzi, ze dane byly wprowadzone do POSa dlatego jest
odmowa.
Jakos watpie zeby ktos tam sedzial przed kompem nonstop wklepywal na
biezaco numer z ekanu do termianala.
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
52. Data: 2002-01-11 09:12:53
Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
On Fri, Jan 11, 2002 at 09:51:30AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:
> Oj chyba nie tylko wklepywanie danych do POSa moze byc przczyna braku
> autoryzacji na wirtualnej.
> Na vMC z InvestB mialem odmowe w ok. minute IB uparcie twierdzil, ze
> Polcard twierdzi, ze dane byly wprowadzone do POSa dlatego jest
> odmowa.
> Jakos watpie zeby ktos tam sedzial przed kompem nonstop wklepywal na
> biezaco numer z ekanu do termianala.
Wojtek, ktoz to wie?
Jest jeszcze jedna mozliwosc - w koncu oprogramowanie takich kas sie
pisze na zamowienie, a co jesli ktos tak je napisal ze zapytania
internetowe ida jakby poprzez wklepanie numerow?
A jaki to sklep?
--
--w
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
53. Data: 2002-01-11 17:26:42
Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
Od: "Rafal" <m...@w...pl>
Użytkownik "Aalvar" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> > > Czyli w tej chwili VE Inteligo jest tak samo traktowana przez eSklepy
jak
> >
> > jeszcze mi jej nikt nie odrzucił
> Sproboj zaplacic nia w Australii.
Witam Wszystkich Grupowiczow!
To moj pierwszy post na ta grupe i mam nadzieje, ze zostane milo
przyjety :) Ale do rzeczy:
Otoz ostatnio probowalem placic VE Inteligo w Australii i mocno sie
rozczarowalem - karta poprostu nie byla rozpoznawana przez tamtejsze POS'y.
Mialem takze druga karte VE Kredyt Banku i sytuacja byla taka sama - brak
autoryzacji. Zadzwonilem wiec do Inteligo (na ich koszt) i dowiedzialem sie,
ze (tu uwaga - bardzo interesujace) "bank nie zamierza placic za ta rozmowe
i abym zadzwonil na moj koszt to postaraja sie mi pomoc" Na moja usilna
prosbe (bylem w obcym kraju, z mala iloscia gotowki, brakiem dostepu do
konta i jeszcze mialem placic 4 zl/min za sluchanie melodyjki, bo panienka z
kasy mysli co zrobic?!?) wiec konsultantka wysluchala opisu calej sytuacji i
poszla do szefa zapytac co robic. I tutaj najciekawsze- powiedziano mi, iz
"to nie jest problem banku, jest to problem karty, wiec jak wroce do Polski
abym sie z nimi skontaktowal to moze to naprawia" I koniec dyskusji. Dla
kontrastu przedstawie identyczna sytuacje z Kredyt Bankiem:
Dzwonie na koszt Centrum Visa Kredyt Banku i spokojnie wyjasniam
wszystkie problemy. Konsultantka zadziwiajaco przyjaznie wyjasnila, iz
tamtejsze banki nie rozpoznaja naszych kart typu Electron i konieczna jest
tymczasowa zmiana rachunku na "rachunek kredytowy", ktora to zmiane odrazu
uczynila. Oczywiscie zostalem przeproszony za wszelkie problemy i
zapewniony, ze w razie dalszych problemow moge dzwonic 24h na dobe na koszt
KB i wtedy wymysla inne rozwiazanie. Na szczescie nie musialem juz wiecej
dzwonic , gdyz po tym telefonie karta VE KB od razu zaczela byc akceptowana
we wszystkich punktach.
Nigdy nie mialem nic przeciwko Inteligo, ale po takim niemilym
obsluzeniu klienta ( a wlasciwie splawieniu klienta) , ktory jest naprawde w
potrzebie z lekka stracilem zaufanie do tego typu instytucji.
Pozdrawiam,
Rafal
-
54. Data: 2002-01-11 18:30:26
Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>
Rafal <m...@w...pl> wrote:
> Otoz ostatnio probowalem placic VE Inteligo w Australii i mocno sie
> rozczarowalem - karta poprostu nie byla rozpoznawana przez tamtejsze POS'y.
> Mialem takze druga karte VE Kredyt Banku i sytuacja byla taka sama - brak
> autoryzacji.
(...)
duze brawa dla KredytBanku!
choc jednostkowe przypadki moga dawac bardzo zludny obraz swiata
- mozliwe, ze akurat trafiles na _wyjatkowo_ kompetentna osobe w KB
i wyjatkowo niekompetentna w Inteligo...
oby ta z KB byla przecietna na tle calosci, a ta z Inteligo wyjatkowo odstajaca
od ogulu ;)
pozdrawiam
romek
-
55. Data: 2002-01-11 19:59:30
Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
Od: Sebastian Malarz <s...@p...onet.pl>
> Zadzwonilem wiec do Inteligo (na ich koszt) i dowiedzialem sie,
> ze (tu uwaga - bardzo interesujace) "bank nie zamierza placic za ta rozmowe
> i abym zadzwonil na moj koszt to postaraja sie mi pomoc"
> Na moja usilna prosbe (bylem w obcym kraju
A w jaki sposób zadzwoniłeś z Australii na infolinię Inteligo na ich
koszt ?
> Dzwonie na koszt Centrum Visa Kredyt Banku i spokojnie wyjasniam
> wszystkie problemy. Konsultantka zadziwiajaco przyjaznie wyjasnila, iz
> tamtejsze banki nie rozpoznaja naszych kart typu Electron i konieczna jest
> tymczasowa zmiana rachunku na "rachunek kredytowy", ktora to zmiane odrazu
> uczynila. Oczywiscie zostalem przeproszony za wszelkie problemy i
Nie tyle tamtejsze terminale nie rozpoznają karty, co po prostu Kredyt
Bank nie potrafi obsłużyć zapytania autoryzacyjnego zawierającego inny
rodzaj rachunku. Większość banków raczej radzi sobie z tym problemem
dobrze i nie ma tego typu sytuacji za granicą. Warto nadmienić, że ten
problem nie dotyczy jakoś specjalnie kart Visa Electron, po prostu
dotyczy dowolnej karty wydanej i obsługiwanej przez dany bank (może to
być równie dobrze karta Visa Classic lub inna).
Pozdrawiam,
Sebastian Malarz
-
56. Data: 2002-01-11 19:59:43
Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Fri, 11 Jan 2002 18:26:42 +0100, "Rafal" <m...@w...pl> wrote:
> Dzwonie na koszt Centrum Visa Kredyt Banku i spokojnie wyjasniam
>wszystkie problemy. Konsultantka zadziwiajaco przyjaznie wyjasnila, iz
>tamtejsze banki nie rozpoznaja naszych kart typu Electron i konieczna jest
>tymczasowa zmiana rachunku na "rachunek kredytowy", ktora to zmiane odrazu
>uczynila.
Jak to jest z tym typem rachunku ? Mozna sobie tak wybierac ?
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
57. Data: 2002-01-11 21:57:39
Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
Od: "Krab" <k...@h...pl>
Użytkownik "Roman Kubik" <W...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:a1nb02
>
> duze brawa dla KredytBanku!
i jak najbardziej zwykly minus dla inteligo - normalka - niech klient sam
sie obsluzy
-
58. Data: 2002-01-11 23:53:22
Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On 11 Jan 2002 10:12:53 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
wrote:
>Wojtek, ktoz to wie?
>
>Jest jeszcze jedna mozliwosc - w koncu oprogramowanie takich kas sie
>pisze na zamowienie, a co jesli ktos tak je napisal ze zapytania
>internetowe ida jakby poprzez wklepanie numerow?
>
>A jaki to sklep?
>
Nie pamietam ale to byl jakis amerykanski system bezpiecznej
autoryzacji w stylu tego co oferuje Polcard czy eCard.
Na pewno vMC nie dziala w cdzone.co.uk ale tam akuat niewykluczone, ze
rzeczywisice maja POSa. Chodziaz VE Inteligo przeszlo.
Ale generalnie nie chce mi sie juz drazyc tematu kart wirtualnyc. Jak
nie dziala to place inna wypukla, mam dosyc do wyboru :-).
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/
-
59. Data: 2002-01-12 14:04:02
Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>
"Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl>
(news:20020111100039.V29251@diuna.pingwin.waw.pl):
> Jest jeszcze jedna mozliwosc - w koncu oprogramowanie takich kas sie
> pisze na zamowienie, a co jesli ktos tak je napisal ze zapytania
> internetowe ida jakby poprzez wklepanie numerow?
Z tego co slyszalem wlasnie takie rozwiazanie jest dosyc powszechne w USA.
-
60. Data: 2002-01-12 20:21:57
Temat: Re: inteligo i Australia (dlugawe)
Od: "Rafal" <m...@w...pl>
Użytkownik "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:eogu3ugj3668ahv05c3el0kcpm2jktm58v@4ax.com...
>
> > Zadzwonilem wiec do Inteligo (na ich koszt) i dowiedzialem sie,
> > ze (tu uwaga - bardzo interesujace) "bank nie zamierza placic za ta
rozmowe
> > i abym zadzwonil na moj koszt to postaraja sie mi pomoc"
> > Na moja usilna prosbe (bylem w obcym kraju
>
> A w jaki sposób zadzwoniłeś z Australii na infolinię Inteligo na ich
> koszt ?
Korzystajac z PolandDirect zadzwonilem do Teleserwiesu Inteligo
(+48815356789) wczesniej proszac, aby po odebraniu rozmowy przez automat,
nacisnieto dwa razy # co powoduje polaczenie z konsultantem ( na skutek
dwukrotnego blednego wprowadzenia numeru).
Pozdrawiam,
Rafal