  • 11. Data: 2012-01-05 23:22:04
    Temat: Re: jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granicą?
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad Karpieszuk" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:je41nv$2s0$1@inews.gazeta.pl...
    > Hej,
    >
    > jadę za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu
    > uzywajac karty mBanku

    jak jedziesz okazjonalnie zrobić zakupy, to oszczędność pare zł na zakup w
    kantorze, a potem dożywotnie bujanie sie z bezwartościowymi monetami z
    którymi nie ma co zrobić jest, nie jest warte kosztów przewalutowania z
    karty płatniczej. Nawet w budzie z pamiątkami dało sie płacić kartą, czasem
    cośtam marudzili przy małych kwotach, ale jak tylko spytasz czy gadają po
    angielsku, natychmiast darują sobie dysputy :)

    Jacek

  • 12. Data: 2012-01-06 00:46:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2012 22:07:04 +0100, Robert Kois napisał(a):
    > A co ma kurs w kantorach gdzieś tam do kursu według którego przelicza bank?
    > Jak na razie proste wyjęcie z bankomatu dawało lepszy przelicznik (należy

    Dokładnie, tak samo w przypadku litów litewskich. Nawet płacenie kartą Citi
    przy ich niby koszmarnych kursach było o niebo bardziej opłacalne niż zakup
    tychże litów w kantorze w Polsce (pomijam już to gdzie je w ogóle znaleźć :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 13. Data: 2012-01-06 16:05:11
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > kantorze, a potem dożywotnie bujanie sie z bezwartościowymi monetami z
    > którymi nie ma co zrobić jest, nie jest warte kosztów przewalutowania z

    Dokladnie- ja mam ze 150-200zl w forintach (banknoty glownie),
    ktore to zostaly mi z jakiegos wypadu pare lat temu,
    ale jak zobaczylem biezacy kurs, to chyba jeszcze poczekam z wymiana :).

  • 14. Data: 2012-01-07 13:29:22
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > tylko mieć kartę która nie ma dużej prowizji za wypłatę z bankomatów
    > zagranicznych i/lub bardzo złego kursu (co ma aktualnie najgorsze? Citi?)
    Chyba nie rozumiem o czym piszesz.
    W moim przypadku jest tak:
    - bank sprzedaje mi euro z niezłym narzutem (spread rzędu 6%)
    - kantor ma spread kilka razy mniejszy

    Przykład:
    - kurs NBP euro 4,400
    - w kantorze kupuję po 4,405
    - w banku kupuję po 4,470

    mp.

  • 15. Data: 2012-01-09 09:40:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 06 Jan 2012 00:46:18 +0000, Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > Citi przy ich niby koszmarnych kursach było o niebo bardziej opłacalne
    > niż zakup tychże litów w kantorze w Polsce (pomijam już to gdzie je w

    To prawda, jakieś 2 lata temu kantory miały na licie narzut ca. 20%.
    Generalnie kantory mogą się opłacać w przypadku takich walut jak euro czy
    dolar, ale już nawet w przypadku korony czeskiej można oczekiwać lekkich
    plusów (np. w przypadku mBankowej karty MC).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 16. Data: 2012-01-09 20:44:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2012 09:40:32 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):
> [...]
    > dolar, ale już nawet w przypadku korony czeskiej można oczekiwać lekkich
    > plusów (np. w przypadku mBankowej karty MC).

    Nie wiem jak z MC, ale na Visie kursy/narzuty okazywaly sie byc
    porownywalne z kantorami wroclawskimi.

    Wniosek byl jeden pozytywny - niewazne jak, roznice znikome :-)
    Przynajmniej dla CZK.

    J.

  • 17. Data: 2012-01-10 07:30:40
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2012 21:44:10 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie wiem jak z MC, ale na Visie kursy/narzuty okazywaly sie byc
    > porownywalne z kantorami wroclawskimi.
    >
    > Wniosek byl jeden pozytywny - niewazne jak, roznice znikome :-)
    > Przynajmniej dla CZK.

    Akurat mam dane z soboty dla polbankowej visy (17,24)
    Kantory w miasteczku przy granicy: skup - 17,00 sprzedaż - 18,00

    --
    Kojer

  • 18. Data: 2012-01-10 08:38:57
    Od: "Darek " <d...@W...gazeta.pl>

    > Akurat mam dane z soboty dla polbankowej visy (17,24)
    > Kantory w miasteczku przy granicy: skup - 17,00 sprzedaż - 18,00

    Oczywiscie karty Polbanku sa bezkonkurencyjne jesli chodzi o kursy walut,
    natomiast pozostale banki sa daleko w tyle. Gdyby to byla karta mBanku albo
    dowolnego innego to kurs pewnie bylby bliski 18,00.

  • 19. Data: 2012-01-10 10:01:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 10 Jan 2012 08:38:57 +0000, Darek wrote:

    > Oczywiscie karty Polbanku sa bezkonkurencyjne jesli chodzi o kursy
    > walut, natomiast pozostale banki sa daleko w tyle. Gdyby to byla karta
    > mBanku albo dowolnego innego to kurs pewnie bylby bliski 18,00.

    Transakcja 29 grudnia, księgowana 30 grudnia, 1000 koron mBank przeliczył
    na 176,13 zł, podczas gdy średni NBP na 30 grudnia to 171,10 zł za tysiąc
    korun.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 20. Data: 2012-01-11 22:16:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 08:38:57 +0000, Darek napisał(a):

    > Oczywiscie karty Polbanku sa bezkonkurencyjne jesli chodzi o kursy
    > walut, natomiast pozostale banki sa daleko w tyle. Gdyby to byla karta
    > mBanku albo dowolnego innego to kurs pewnie bylby bliski 18,00.

    No już niestety nie, bo VISA z dawnego Allianz banku też jest rozliczana
    bezpośrednio z waluty obcej na PLN po kursie VISA, który to kurs jest
    lepszy aktualnie niż kurs MC.

    Xenocide