  • 1. Data: 2004-09-28 19:53:03
    Temat: jak przeslac pieniadze w EURO (poczta, bank. ???)
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    Chcialem sobie kupic webcam philips 740, ktory nie wystepuja
    na allegro, a na ebay.de jest ich zawsze kilka.
    Znalazlem goscia w ebay.de ktory sprzedaje na wordwide.

    Napisalem do niego, ze nie mam paypal ani konta w euro
    i czy moge przeslac mu z poczty lub z banku na jego konto.

    gosc odpisal, ze tak
    "You could the money from bank to bank transfer, or send my in a
    letter!"
    No moze sposob na letter to przesada.
    Czy jest jakas mozliwosc, wyslania okolo 35-45 EURO z poczty,
    albo z banku bez zakladania konta - pieniadze maja trafic
    na konto w banku.
    Jesli tak, to gdzie i jaka jest oplata od kwoty < 50 EURO?

  • 2. Data: 2004-09-28 20:51:08
    Temat: Re: jak przeslac pieniadze w EURO (poczta, bank. ???)
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Kasek napisał(a):
> [...]
    >
    > gosc odpisal, ze tak
    > "You could the money from bank to bank transfer, or send my in a

    Ale to tak na prawdę w tym wypadku jedyne sensowne (finansowo)
    rozwiązanie. List polecony albo paczka z podaną wartością - cena na
    pewno będzie dużo niższa od jakiegokolwiek przelewu międzynarodowego.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 3. Data: 2004-09-28 21:51:27
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Tue, 28 Sep 2004 22:51:08 +0200, na pl.biznes.banki, Marcin Lubojański w
    wiadomości <news:cjciq1$fds$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Ale to tak na prawdę w tym wypadku jedyne sensowne (finansowo)
    > rozwiązanie. List polecony albo paczka z podaną wartością - cena na
    > pewno będzie dużo niższa od jakiegokolwiek przelewu międzynarodowego.

    To sie nazywa list wartościowy i w przypadku zadeklarowania wartości
    przesyłki do 200 zł (czyli 45 EUR), opłata wynosi 11,70 zł.
    Cennik Poczty Polskiej można znaleźć tutaj:
    http://www.poczta-polska.pl/cennik.htm.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 4. Data: 2004-09-28 22:06:05
    Od: "zawikt" <z...@p...onet.pl>

    tylko, ze nie mozna wysylac pieniedzy w listach obojetne czy to wartosciowych
    lub poleconych do tego sluzy przekaz pocztowy zagraniczny
    wiecej informacji na stronach Poczty Polskiej i w cenniku
    link podal tobie kolega wczesniej

  • 5. Data: 2004-09-29 05:57:31
    Od: "Dawid Switala" <n...@W...com>

> [...]
    > na konto w banku.
    > Jesli tak, to gdzie i jaka jest oplata od kwoty < 50 EURO?

    Przy podanym kodzie BIC banku odbiorcy i jego nr konta w postaci
    IBAN /zaczyna sie od DE dla Niemiec/ ostatnio mnie kosztowalo 45 pln :/
    w pko bp ...szlo 4 dni robocze wiec jeszcze nie tak zle.... odbiorca mial
    konto w Volksbank cos tam :)

    --
    Pzdr
    Dawidek

  • 6. Data: 2004-09-29 08:13:44
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Oczywiście, że można w listach wyrtościowych wysyłać gotówkę, szczególnie do Niemiec,
    dokąd nie ma pocztowych przekazów pieniężnych.
    Panienki na poczcie spisują nominały i ilości banknotów, w niektórych UP jeszcze
    nawet numery banknotów spisywały.
    Trzeba mieć 'odpowiednią' kopertę, na każdej poczcie inny rodzaj jesz 'odpowiedni',
    jak to na poczcie ;-))
    JaC

  • 7. Data: 2004-09-29 16:23:24
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004 10:13:44 +0200, " 666" <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    nawet numery banknotów spisywały.
    >Trzeba mieć 'odpowiednią' kopertę, na każdej poczcie inny rodzaj jesz 'odpowiedni',

    No wlasnie, dowiedzialem sie, ze przekazy jedynie do Belgi lub
    Francji, po za tym Japonia i kilka demoludow, to wszystko.

    Czy list wartosciowy musi byc pakowany na poczcie?

    W/g cennika to podraza o 2 zl - jesli poczta robi
    zabezpieczenie.
    Czy moze moge sobie sam zapakowac jedynie
    wpisujac kwote.
    No bo przeciez co poczcie do tego, co tam jest w srodku.
    Jesli sie zgubi to placa, jesli nie, nic im do tego.
    A ile to jest warte, to przeciez sam sobie place odpowiednio
    wiecej za przesylke, w zaleznosci od wartosci.

  • 8. Data: 2004-09-29 19:53:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004 18:23:24 +0200, Kasek <k...@f...onet.pl>
    wrote:

    >Czy list wartosciowy musi byc pakowany na poczcie?

    nie

    >W/g cennika to podraza o 2 zl - jesli poczta robi
    >zabezpieczenie.
    >Czy moze moge sobie sam zapakowac jedynie
    >wpisujac kwote.

    zalakuj tak, aby pieczęciami były zabezpieczone wszystkie łączenia
    papieru.

    --
    Jarek Andrzejewski