  • 1. Data: 2007-05-28 10:55:30
    Temat: jaka jest różnica między kredytem odnawialnym a gotówkowym mBanku?
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Cześć,

    ze strony www nie jestem w stanie tego wywnioskować. Czy to jest tak,
    że gotówkowy jest jednorazowy, a odnawialny to cos takiego, że
    ustalają mi jakiś limit, do którego mogę się miesięcznie zadłużać i
    mogę z tych pieniędzy korzystać każdego miesiąca?

    Pozdrawiam
    Thiefunny

  • 2. Data: 2007-05-28 11:06:11
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Thiefunny <T...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > ustalają mi jakiś limit, do którego mogę się miesięcznie zadłużać i
    > mogę z tych pieniędzy korzystać każdego miesiąca?

    kredyt odnawialny zwany również limitem w koncie osobistym to przyznany
    przez bank limit kredytowy, do którego można się zadłużać, nie jest istotne
    czy wykorzystasz wszystkie środki jednocześnie czy bedziesz je wypłacał w
    częściach, jak wszystko spłacisz to nadal masz możliwość skorzystania z
    limitu, az do momentu zakonczenia umowy

    kredyt gotowkowy polega na tym, ze otrzymujesz od banku pewna kwote na
    swoje konto a nastepnie miesiecznie splacasz okreslona rate (kapital +
    odsetki)

    IMHO pierwsze rozwiazanie jest znacznie tansze i bardziej wygodne ;-)
    przy kredytach gotowkowych banki pobieraja BARDZO wysokie prowizje (nawet
    >5%), pamietaj o tym kalkulujach koszt takiego kredytu

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-28 11:50:58
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    > kredyt odnawialny zwany również limitem w koncie osobistym to przyznany
    > przez bank limit kredytowy, do którego można się zadłużać

    Dzięki za info! Rozumiem, że w związku z tym co napisałeś kredyt
    odnawialny to jest tak naprawdę dostępne saldo coś jakby "debetowe",
    czyli korzystasz z kredytu dopiero jak nie masz nic na koncie?

    Pzdr
    Thiefunny

  • 4. Data: 2007-05-28 11:54:38
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > IMHO pierwsze rozwiazanie jest znacznie tansze i bardziej wygodne ;-)
    > przy kredytach gotowkowych banki pobieraja BARDZO wysokie prowizje
    > (nawet

    A do mnie dzwonilo dzisiaj Citi ze mi moga dac kredyt gotowkowy, bez prowizji,
    oprocentowany 9.9 % roczenie.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2007-05-28 12:03:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > odnawialny to jest tak naprawdę dostępne saldo coś jakby "debetowe",
    > czyli korzystasz z kredytu dopiero jak nie masz nic na koncie?

    tak to wyrazenie zgody przez bank na saldo debetowe, moze z tego korzystac
    lub nie przez caly okres trwania umowy kredytowej, prowizja to zwykle ok.
    1%

    nominalne oprocentowanie jest wyzsze niz kredytu gotowkowego, ale zaplacone
    odsetki zaleza od wykorzystania tego kredytu,
    natomiast przy kredytach gotowkowych oprocentowanie nominalne jest dosc
    niskie, ale prowizja bywa zabojcza

    p.s.
    do mnie tez dzwonili z Citi w sprawie kredytu gotowkowego, ale nie dalem
    kobicie skonczyc, bo nie bylem zainteresowany, oczywiscie wczesniej
    przeslali informacje listownie o wysokosci kredytu

  • 6. Data: 2007-05-28 12:57:27
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    RobertS: dzięki za wyczerpujące info <szok> :)

    pozdro
    Thiefunny

  • 7. Data: 2007-05-28 13:16:50
    Od: Jacek Kalamarz <s...@u...rolskiego.net.wytnij.maupe>

    On 2007-05-28, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > RobertS wrote:
    > A do mnie dzwonilo dzisiaj Citi ze mi moga dac kredyt gotowkowy, bez prowizji,
    > oprocentowany 9.9 % roczenie.

    kredyt z RRSO = 9.9%
    czy
    kredyt na 12 m-cy, koszt kredytu 9.9% ?

    Bo jak do mnie dzwonią, to proponują raczej to drugie...

    --
    pozdrawiam
    Jacek

  • 8. Data: 2007-05-28 13:18:02
    Od: Jacek Kalamarz <s...@u...rolskiego.net.wytnij.maupe>

  • 9. Data: 2007-05-28 13:34:25
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Jacek Kalamarz wrote:
    > Bo jak do mnie dzwonią, to proponują raczej to drugie...

    Oprocentowanie 9.9%, brak prowizji i innych ubezpieczen. rso wychodzi troche
    ponad 10%. Jak na kredyt gotowkowy to chyba calkiem niezle.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-05-28 15:18:58
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 28 May 2007 13:06:11 +0200, RobertS wrote:

> [...]
    >
    > kredyt gotowkowy polega na tym, ze otrzymujesz od banku pewna kwote na
    > swoje konto a nastepnie miesiecznie splacasz okreslona rate (kapital +

    OIDB, w mBanku kredyt ratalny funkcjonuje jako kredyt odnawialny z wymaganą
    comiesięczną częściową spłatą. Co więcej kojarzy mi się, że kredyt ten może
    odnowić się po pełnej spłacie (chyba zależy od zaznaczonych krzyżyków na
    umowie).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki