  • 1. Data: 2004-11-01 09:03:47
    Temat: jaki kredyt i gdzie ?????
    Od: Richat <r...@t...pl>

    mam okazje kupić tanio mieszkanie za 70 tys PLN
    i teraz jaki kredyt wziąść? w jakim banku najlepiej
    zeby bylo tanio, czy brac w euro czy w PLN-ach - doradzcie cos
    --
    Pozdr.Richat

  • 2. Data: 2004-11-01 09:57:54
    Temat: Re: jaki kredyt i gdzie ?????
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Richat" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    > mam okazje kupić tanio mieszkanie za 70 tys PLN
    > i teraz jaki kredyt wziąść? w jakim banku najlepiej
    > zeby bylo tanio, czy brac w euro czy w PLN-ach - doradzcie cos

    Jesli zarabiasz w pln, to bierz w pln. Biorac kredyt w walucie obcej musisz
    liczyc sie z ryzykiem kursowym. Nie jest dobrym pomyslem narazanie sie na
    dodatkowe ryzyko przy tak duzym zobowiazaniu jakim to jest kredyt
    hipoteczny.
    Odnosnie kredytow hipotecznych to na rynku prawie kazdy bank oferuje taki
    produkt. Osobiscie polecam BPH.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2004-11-01 15:24:08
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Baton nabazgrał:

    > Odnosnie kredytow hipotecznych to na rynku prawie kazdy bank oferuje taki
    > produkt. Osobiscie polecam BPH.

    a cos blizej o ofercie tego banku, dlacvzego właśnie ten?

    --
    Pozdr.Richat

  • 4. Data: 2004-11-01 15:28:45
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > nasz kolega Baton nabazgrał:

    > a cos blizej o ofercie tego banku, dlacvzego właśnie ten?

    Wejdz na strone banku, masz wszystko wyjasnione. Ja wybralem ten bank
    poniewaz mialem tam ror, proponowali dobre warunki (niska prowizja, do 100%
    ceny nier., minimum formalnosci etc.). Poki co jestem bardzo zadowolony. Z
    minusow moge wymienic oprocentowanie opoarte na wibor 6M, ale w ostatnim
    czasie okazalo sie to plusem :-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2004-11-01 15:41:14
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > hipoteczny.
    > Odnosnie kredytow hipotecznych to na rynku prawie kazdy bank oferuje taki

    Baton ma racje. Ale zapomnial powiedziec o ryzyku stopy procentowej, ktore w
    przypadku kredytow dlugoterminowych jest duzo grozniejsze niz ryzyko
    kursowe. Ryzyko kursowe jest wazniejsze w przypadku kredytow
    krotkoterminowych (do 5 lat), natomiast przy kredytach powyzej 15 lat
    istotniejsze jest ryzyko stopy procentowej.

    Dlatego proste stwierdzenie "Bierz kredyt w walucie w ktorej masz dochody"
    jest zbytnim uproszczeniem :)

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 6. Data: 2004-11-01 15:59:43
    Od: Richat <r...@t...pl>

    nasz kolega Jacek Maliszewski nabazgrał:

    > Dlatego proste stwierdzenie "Bierz kredyt w walucie w ktorej masz dochody"
    > jest zbytnim uproszczeniem :)

    pko proponuje taki kredyt na 30 lat, to by mi nawet pasowalo tymbardziej
    ze mozna za friko splacic szybciej, co proponujecie, jakie wybrac
    rozwiazanie bo jestem w tym temacie naprawde zielony

    --
    Pozdr.Richat

  • 7. Data: 2004-11-01 16:33:23
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > krotkoterminowych (do 5 lat), natomiast przy kredytach powyzej 15 lat
    > istotniejsze jest ryzyko stopy procentowej.

    Biorac kredyt w walucie w ktorej zarabiamy eliminujemy ryzyko kursowe i
    takie dzialanie jest sensowne z ekonomicznego punktu widzenia. Ponadto nawet
    jesli w dluzszym terminie ryzyko kursowe staje sie jakby mniej odczuwalne
    (moze to nie dokonca trafne stwierdzenia), to psychika ludzka dokona zapewne
    brutalnej weryfikacji naszych polanow kiedy na skutek naglej zmiany kursow
    walut pozostala kwota do splacenia wzrosnie (symulacja) o kilkanascie, albo
    i kilkadziesiat procent... aby to zobrazowac proponuje przegladnac archiwum
    grupy kiedy to 1EUR kosztowalo prawie 5PLN i poczytac wrecz paniczne posty
    kredytobiorcow... Natomiast ryzyko stopy procentowej to jest cos na co
    kredytobiorca nie ma najmniejszego wplywu decydujac sie na kredyt
    hipoteczny...

    Pozdrawiam

    Baton