  • 21. Data: 2016-05-15 11:37:38
    Temat: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 May 2016 10:44:55 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    > - z Polskiej giełdy przez ostatni rok wyparowało z 200 mld zł - właśnie
    > przez tą nieprzewidywalną politykę gospodarczą - a były tam też
    > pieniądze zwykłych ludzi, ulokowane w OFE, fundusze inwestycyjne itp.

    W jakim sensie "wyparowalo" - tyle zagraniczni inwestorzy wycofali,
    czy o tyle notowane akcje spadly ?
    Bo o innych papierach to boje sie napisac ... obligacje wyparowaly ?

    > A na koniec - nie wiem jaką ty prasę czytujesz. Ale również w tej "złej,
    > opanowanej przez wrogich Niemców" prasie przeczytałem co najmniej kilka
    > artykułów o różnych scenariuszach, w sensie:
    > - rating zostanie obniżony
    > - rating zostanie ten sam, z perspektywą negatyną
    > - Moodys nie ogłosi decyzji i przełoży termin an lipiec
    > itd.

    Ale koledze chyba chodzilo o biezace komunikaty, nie o gdybanie.

    Moze google zawiodlo, moze ma inne - ja dzis widze pelno informacji na
    pierwszej stronie.

    J.

  • 22. Data: 2016-05-15 12:38:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/15/2016 06:37 PM, J.F. wrote:

    > W jakim sensie "wyparowalo" - tyle zagraniczni inwestorzy wycofali,
    > czy o tyle notowane akcje spadly ?

    O tyle spadły wyceny notowanych akcji.

    (...)

    > Ale koledze chyba chodzilo o biezace komunikaty, nie o gdybanie.

    Kolega wyraźnie napisał, że:

    - niemieckie media w spisku z KODem gdybali w wielu artukułach, co
    będzie, jak ranking spadnie

    - nie napisali wielu artykułów o tym, że decyzji nie było do godzin nocnych

    Nie wiem w zasadzie, o co mu chodziło.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 23. Data: 2016-05-15 13:00:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2016 19:38:51 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > O tyle spadły wyceny notowanych akcji.

    No to trudno powiedziec z jakiej przyczyny, kto na tym stracil, a kto
    zarobi i to jeszcze np w ciagu 5-10 lat.

    Ogolnie nasza gielda od wielu lat cos nie moze sie podniesc

    > (...)

    > Kolega wyraźnie napisał, że:
    > - niemieckie media w spisku z KODem gdybali w wielu artukułach, co
    > będzie, jak ranking spadnie

    Taka juz rola mediow finansowych. Nawet Belka sie podobnie wyrazal
    http://biznes.onet.pl/waluty/wiadomosci/belka-mozliw
    osc-obnizki-ratingu-jest-juz-zdyskontowana-w-kursie-
    zlotego/hdgkrt

    > - nie napisali wielu artykułów o tym, że decyzji nie było do godzin nocnych
    > Nie wiem w zasadzie, o co mu chodziło.

    No coz, dzis widze, kiedy se pojawily to nie wiem.
    Piatek, ludzie chca weekendu :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-05-15 13:11:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2016 09:00:12 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...
    >
    > Ogólnie zgadzam sie z tym co piszesz, ale z giełdą sytuacja jest jednak
    > troche inna, bo spory spadek to pieniadze z OFE...

    Pieniadze z OFE sie akurat nie zmienily, co najwyzej spadl coroczny
    wplyw nowych kapitalow.
    Ale jesli wartosc ma sie opierac na niemal przymusowym zakupie akcji,
    to chyba lepiej tego zabronic :-)

    J.

  • 25. Data: 2016-05-15 13:18:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2016 12:23:17 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    > Przypomnijmy z ostatnich kilku lat/miesięcy:
    > - kancelaria prezydenta Kaczyńskiego zaprasza najważniejsze osobistości
    > z kraju do lotu w jednym samolocie (!)

    No, to chyba zdarzalo sie i wczesniej.
    A kto polecial 3 dni wczesniej z Tuskiem ?

    Sami wojskowi sie wczesniej zapakowali do jednego samolotu.

    > - generał w kabinie nalega na lądowanie przy zerowej widoczności na
    > kawałku wybetonowanego pola w lesie (!), doprowadzając do katastrofy

    Na to akurat nie ma zadnych dowodow w nagraniach, chyba nawet obecnosc
    generala w kabinie zostala ostatnio podwazona.

    Jesli juz, to trzeba sobie przypomniec lot do Gruzji.

    > - PiS wprowadza kontrowersyjny podatek bankowy, "który nie spowoduje
    > przerzucenia kosztów na klientów"; okazuje się, że banki "solidarnie"
    > (również te państwowe) podniosły opłaty, obniżyły oprocentowanie
    > depozytów, oprocentowanie kredytów pozostawiły bez zmian - w efekcie
    > mimo płacenia dodatkowego podatku zyski banków niemal nie uległy
    > zmianie, co oznacza, że podatek, kilka miliardów zł rocznie płacimy my,
    > klienci (na co wskazywali krytycy podatku); sama konstrukcja podatku
    > powoduje zmniejszenie akcji kredytowej i ucieczkę dużych kredytów /
    > leasingu za granicę

    Poczekamy, zobaczymy. Odsetki akurat spadaly od lat.
    Co zreszta dobrze swiadczy o panstwie :-)

    J.

  • 26. Data: 2016-05-15 17:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Pieniadze z OFE sie akurat nie zmienily, co najwyzej spadl coroczny
    > wplyw nowych kapitalow.
    > Ale jesli wartosc ma sie opierac na niemal przymusowym zakupie akcji,
    > to chyba lepiej tego zabronic :-)

    Przepraszam, rzeczywiście masz rację.
    Sadziłem, ze zmiany w OFe dotyczyły również czesci akcyjnej a widze ze
    jednak tylko obligacji.

    No to rzeczywiście źle to wygląda z giełdą.

  • 27. Data: 2016-05-16 02:09:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." d...@4...net

    > Ogolnie nasza gielda od wielu lat cos nie moze sie podniesc

    Widać wyraźnie żywiołową reakcję na przyszłościowe zmiany polityczne. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 28. Data: 2016-05-16 11:23:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." d...@4...net
    >Widać wyraźnie żywiołową reakcję na przyszłościowe zmiany polityczne.
    >;)

    Powiedzmy tak - wig20 od roku spada, ale wczesniej, za PO - pare lat
    temu spadl, i od tego czasu podniesc sie cos nie mogl - jakies drobne
    falowanie bylo.

    Gdzies tam na tym WIG zawazyly i banki, ktore PIS utrzymuje w
    niepewnosci :-)

    No i zagraniczny inwestor sie wycofuje ... no ale Morawiecki
    powiedzial jasno - imperialistycznym spekulantom mowimy NIE :-)

    J.

  • 29. Data: 2016-05-16 12:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >ze
    >jednak tylko obligacji.
    >No to rzeczywiście źle to wygląda z giełdą.

    W dodatku zauwaz, ze wtedy zabroniono tez OFE kupowac obligacje
    skarbowe, czyli niejako zostali na kupowanie akcji skazani.

    Ciekawe - zakaz wprowadzono w imie zasad, w imie ochrony gieldy (a
    moze niektorych portfeli poselskich), czy w imie szybkiego zakonczenia
    OFE na drodze "naturalnej".

    J.

  • 30. Data: 2016-05-16 15:04:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 May 2016 13:27:13 -0700 (PDT), n...@p...pl
    napisał(a):

    > w zasadzie powinienem się już zdążyć przyzwyczaić
    > że koncern ITI prawie zawsze kłamie i że żałosne
    > marudzenia o obniżce ratingu nie muszą być prawdziwe

    Musisz być bardzo nowy i odcięty od rzeczywistości, bo jeszcze nie wiesz,
    że od stycznia możesz spokojnie oglądać media reżimowe, gdyż pełno w nich
    Karnowskich, Ziemkiewiczów, Pospieszalskich - a teraz dołącza do nich Semka
    - więc nie jesteś zdany odwiecznie kłamliwe koncerny polskojęzyczne,

    Ci więcej pisowskie gadzinówki mają się świetnie, od kiedy finansują je nie
    tylko SKOK-i, ale również instytucje państwowe poprzez ogłoszenia.
    Eneuel Leszek niezawodnie zapoda Ci linki, żebyś nie trudził się szukaniem
    źródeł prawdy; skasuj zatem czym prędzej zakładki z adresami zaprzańskich
    portali.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek